Forum Opel Insignia (2008 - 2017)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Helemaal mee eens. Met mijn vorige auto kon je nog wel redelijk met gewone banden door de sneeuw. De Insignia is vrijwel onbestuurbaar. Glijdt in elke goot en spint als een dolle.
Ervaring met Opel Insignia 2. turbo 4x4: Software problemen worden niet opgelost door Opel. Navigatie navi800 (2009/2010) absoluut niet up to date.
Antwoord: 2 jaar terug gevraagd voor update nog steeds niks. Voor de rest nog een klein lijstje met problemen. Ja sorry, 5 dagen geleden garantie verlopen! Fraaie service van Opel! Werk erg stimulerend voor de volgende auto!
Antwoord: Wordt dus tijd voor een andere dealer of Opel aanschrijven. Heb bij mij auto ook verschillende problemen gehad maar heb vd dealer een jaar extra garantie gekregen!
Ervaring met Opel Insignia 2.0/160pk: Als men wil dieselen, neem dan de 160 pk motor.
Ervaring met Opel Insignia: Ik kan jullie stuk voor stuk vertellen dat ik als Opel-fan nu klaar ben met Opel. Jaarlang problemen 2 maanden buiten de gerantie weet Opel niet thuis. Mijn insignia 2009 kost mij 9000 euro ex BTW om weer rijbaar te maken roet problemen. Kleppen weg, cilinder beschadigt turbo en roetfilter.
Jullie allen succes. Na 8 Opels in 10 jaar en twee probleem-opels in 3 jaar zeg ik: naar de sloop. Toch slopel opel heeft geen hard voor hun product en eigenaren. Insignia mooiste auto om te zien, maar slechste die ik ooit heb gehad.
Antwoord: Typische reactie van Opel. Na aankoop Astra met toenmalig 130000 belg frankskes herspuitkosten. Rechtzaak aangespannen. Nu Antara met 2 jaar stuurhuisprobleem, software, elektronica en Opel weer niet thuis, dus weer rechtzaak. Na 4 Opels en 2 jaar Antara moet hij er uit wat mij aardig wat euro's gaat kosten en nooit meer Opel. Maar zo gaat het blijkbaar bij Opel.
Sergio
Ervaring met Opel Insignia 2.0 Ltr 170 pk diese: Merk, type en prijs is extreem goed. Niet voor zondagsrijders.
Ervaring met Opel Insignia 1.6Turbo Cosmo: Het kan zijn dat ik een maandagmorgen model heb getroffen, maar alles wat kapot kan gaat kapot. Ook onderdelen die je absoluut niet verwacht bij een nieuwe auto, zoals een vliegwiel, een tandwiel uit de versnellingsbak (montage fout fabriek) complete inlaat traject, turbo (2x), interieur delen (beide deuren voorin, middentunnel) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
In bijna twee jaar heeft de auto al bijna zes maanden bij de dealer of Opel Nederland gelogeerd.
Antwoord: Zelfde probleem gehad met turbo en vliegwiel nu voor de 2 de keer kapot. Bij 60.000 km in dec 2010 en nu weer okt 2011 95.000 km. Nee, nooit meer Opel.
Antwoord: En weet je wat het ergste is: ze doen net alsof ik de enige ben met dat probleem (nooit van gehoord). Ben al aan het kijken voor Golf 6.
Ervaring met Opel Insignia 1.6 turbo: Bij sneeuw hopeloos zonder winterbanden.