Forum Opel Agila
Reacties van eigenaren
Ervaring met Opel Agila: Ik rijd 1 jaar mijn Agila 1.E ecoflex. Als ik 80-100 km/u rijd dan hobbelt die erg irritant. Als ik optrek bromt de motor. Sinds kort een piepend geluid onder de motorkap tijdens het rijden. Wat kan dit zijn?
Ervaring met verkoop: Niks mis mee toen ik de auto kocht.
Ervaring met onderhoud: Pas een beurt gehad.
Antwoord: Voor het hobbelen (deinen?) de schokdempers na laten kijken.
Piepend geluid: V-riem wellicht aan vervanging toe of is niet goed afgesteld na vervanging. Indien er airco op de auto zit: laten controleren en vullen.
Brom: Het is normaal dat de driecilinder bromt bij optrekken (hoge toerentallen). Extra geluid kan veroorzaakt worden als het hitteschild door corrosie los zit. Bij mijn Agila is dat met een klem vastgezet door de garage.
Antwoord: Die brom heb ik ook gehad. Vooral bij stationair toerental. Kwam inderdaad door een loszittend hitteschildje.
Ervaring met Opel Agila: We zitten nu straks met een 3e motor a 2.700 euro. Let op kleppenstellen moet na 30.000 km, en zonder hydraulische kleppen is dit erg duur of er moet een gasdeksel a 1.600 euro op. De uitlaatkleppen zijn niet meer leverbaar en zijn nu afgedraaid.
Ervaring met verkoop: De dealer wist van niets en had dit nog nooit gehoord, zei hij.
Ervaring met onderhoud: Graag meer ervaringen met deze totaal ongeschikte Suzuki standaard motor die Opel als proefballon heeft gelanceerd in 2012.
Antwoord: Toen ik mijn Agila 1.0 LPG kocht werd mij verteld dat de cilinderkop aangepast was voor LPG. Blijkbaar dus niet. Zo wordt LPG rijden toch nog erg duur. Gelukkig heb ik de mijne al heel snel ingeruild.
Antwoord: Ik heb de afgelopen 5 jaar zo'n 60.000 km met onze Agila 1.0 op LPG gereden. Na aanschaf is de katalysator onder garantie vervangen. Nu blijft het motorstoringslampje weer branden, omdat de katalysator de uitlaatgassen niet schoon genoeg krijgt. Rijdt er niet minder onder. Verder geen problemen. Alleen het onderstel is lawaaiig. Kraakt bij drempels. Wordt wel minder na een aantal kilometers.
Kleppen zijn na 50.000 km gecontroleerd en en hoefden niet gesteld te worden. Niet met hoge toeren rijden schijnt voor LPG motoren, vanwege hoge verbrandingstemperatuur, beter te zijn. Dat doe ik ook bijna nooit. Echt zuinig is die niet. Met gemiddeld 1:14 km/l mag je in je handen knijpen. Maar de LPG prijs maakt alles goed. In 2017 52 cent en nu 78 cent. Wel jammer dat die bij koud weer pas na een aantal kilometer overschakelt op LPG. Zo rij je in de stad vaak op benzine. Ik ben ervoor gewaarschuwd dat je de benzinetank niet helemaal mag leegrijden. Die schijnt een pomp te koelen.
Aan de achterbank constructie kunnen de meeste fabrikanten een puntje zuigen. Vlakke laadvloer en de zitting zakt naar beneden. Heb er al eens een 2 persoonsbed met matras en hoofdboord in vervoerd.
Je koopt deze auto niet voor snelheid. Langzamer kan bijna niet. Onthaasten is het nieuwe relaxen.
Minpunt is het ontbreken van een Aux ingang om je eigen muziek af te spelen. CD's kan wel, maar daar begin ik niet meer aan. Teveel gedoe.
Al met al ben ik er na 5 jaar best tevreden over.
Ervaring met Opel Agila 1.0 ecoflex edition: Ik heb deze auto nieuw gekocht in 2012, ik rijd er ongeveer 10.000 km per jaar mee en vind het een heerlijke auto. Lekker pittig, gemiddeld verbruik is 1L op de 18,5.
Kofferbakruimte is wat aan de kleine kant, maar met de dubbele bodem wat ruimer te maken, en doordat de achterbank in twee delen heel makkelijk plat kan heb je in een keer een zee van ruimte tot je beschikking.
De hoge instap vind ik ideaal en de stoelen zitten erg comfortabel. Ik mis alleen dat ik de stoel met een draaiknop in de goede stand kan zetten. Wel kan dat met een andere knop maar daar zit voor mij net niet de juiste zitstand op. Maar na 4 jaar ben ik er inmiddels aan gewend. Er is ruim zicht in en om de auto heen met de spiegels. En met gemak kunnen 4 volwassen personen in de auto zitten.
Het enige wat ik aan de 1.0 mis is pit bij het inhalen, de auto heeft wat moeite met het op tempo komen om snel genoeg te zijn voor een veilige inhaalactie. Verder als de auto eenmaal op snelheid is dan rijdt de auto super. Ik ben dan ook een echte Opel rijder. 2 uitstapjes gehad naar andere merken en voor mij niets anders weer.
De wegligging is goed maar met harde wind is de auto wat lastiger onder controle te houden. Doordat dit mijn eerste nieuw gekochte auto is en eerste auto met stuurbekrachtiging ging er een wereld voor me open op dat gebied.
De service bij de dealer was op en top geweldig en het ontbreekt me aan niets als klant en autobestuurder.
Antwoord: Heb nu ook een Opel Agila (Suzuki) gekocht uit 2009. Wat een fijne auto is dit toch. Rijdt 1 op 18 en lekker snel. Ook het schakelen gaat goed, en dan de in- en uitstap heerlijk.
Ervaring met Opel Agila EcoFlex: Ik heb mijn auto gekocht met in 2012 met 11.000 km op de teller. Na een tijd vond ik de klok steeds maar voor bleef lopen, dus ik naar de dealer. Die zei dat het onder de garantie viel en hem gratis vervangen kon laten. Dit laten doen maar er bleef een rest die ik moest betalen, maar naar veel gekibbel hoefde ik het restbedrag van 65 euro niet te betalen, het was immers garantie.
Omdat ik weinig kilometer rijd doe ik toe ieder jaar mijn beurt, en ze willen dus het liefste doen aan de auto wat er volgens voorschrift moet gebeuren. Mijn 1e beurt heb ik alleen de olie en filter laten vervangen en het jaar erop de remolie en weer olie en filter laten vervangen. Het bleef zich ieder jaar maar herhalen, ze wilden van alles doen ben ik over de grens voor ons 10 km naar Duitsland naar de plaatselijke Opel Dealer uitgeweken die ook nog eens veel goedkoper is. Wat er mijn auto gaat gebeuren bepaal ik zelf bij de beurt. Kijk, ik kan een advies aannemen wat er moet gebeuren, maar in Nederland wilden ze het me bijna verplichten.
Voor de rest auto rijdt perfect. De beslagen vooruit is inderdaad een ergernis. Krakende schokbrekers achter alleen als er 4 personen in zitten en de auto door veert. Verbruik 1 op 18 tot max 120, zij je sneller neemt het verbruik toe. Nog een probleem ik had de stiknaad van de bestuurdersstoel vrij snel los reparatie 100 euro.
Antwoord: De beslagen vooruit is omdat je pollenfilter opstaat, deze moet je afzetten anders krijg je damp op de ruit!
Antwoord: Dat klokje moet ik regelmatig terugzetten. Voor je het weet loopt het 10 minuten voor. Dat is gedaan omdat de auto zo traag is, ben je toch nog op tijd.
Ervaring met Opel Agila: Je moet rustig over de drempels, anders gebonk van de schokbrekers achter. De dealer kreeg het niet opgelost, want er mogen van Opel geen ander merk onder want dan vervalt de garantie voor de schokbrekers. Ik heb het toen zelf opgelost door er nieuwe schokbrekers van kyb te monteren, onder medeweten van de dealer! Zodat ik mijn garantie niet verlies. Ik heb ook problemen met de remtrommels achter; piepende geluid met vochtig weer. Dealer heeft nieuwe remschoentjes geplaatst, help niet. Trommelels van links naar rechs geplaatst, nog niet opgelost. Hebben daar meer Opel Agila rijders last van? Heeft iemant een oplossing? ik heb spijt van deze aan koop ik heb deze problemen met andere auto's nooit gehad!
Antwoord: Ja hoor, allemaal bekende verschijnselen. Daarnaast staat u nog meer te wachten. Krakende rubbers als je over een drempel rijdt bijvoorbeeld.
Helaas hebben wij de auto gekocht tijdens de 5x5 deal. 5 jaar lang gratis onderhoud. Helaas na iedere beurt gaan we maar naar kwik-fit om de reparaties te laten doen: ruitenwissers, smeren van rubbers en sloten. Allemaal jammer met Opel. Volgende keer gewoon een VW of Toyota.
Antwoord: Wij hebben, auto is meer van mijn vrouw, de auto vanaf oktober 2010. Inderdaad kraakt de auto bij nemen drempels, dit doet hij al 4 jaar, maar dat deed mijn Corsa ook. Schokdempers hoor je ook achter bij nemen drempels maar je kan wel overal van wakker liggen. Verder staat de auto op bijna 100.000 km en gewoon alleen standaard onderhoud. De duurste reparatie was het vervangen van de remschijven/remblokken voorzijde.
Ervaring met Opel Agila 1.0 edition: Zijwindgevoelig, sloom en boven de 90 km/u al hoog verbruik. Bij 125 op teller (die nog eens flink afwijkt) al 4000 toeren is niet meer van deze tijd. Weing beenruimte achterin en kofferbakje tja is zeer klein. Windgeruis is storend beetje vage besturing en maar 2 jaar garantie. Garantie kun je bijkopen maar lijkt me onzinnig gezien de prijs en uitsluitingen. Met 950kg leeg gewicht en dit 3 pittertje is er weinig rijplezier gewoon droog van A naar B daarvoor is deze bedoeld.
Antwoord: Het blijft een kleine auto, maar met 1,83m kan ik prima achter mezelf zitten. De breedte is wel te gering voor de 3e persoon. Dat zit niet goed.
Ervaring met Opel Agila: Ik rijd in een Opel Agilla 1.2 automaat, ouderwetse 4 traps automaat, welke mij prima bevalt alleen is deze niet zo zuinig.
Lekkere hoge instap en de automaat bevallen mijn prima, moet auto maat rijden van cbr na een hersenbloeding en een rijtoests.
Ervaring met verkoop: Gekocht in Vlaardingen, Auto Noorddijk, prima familiebedrijf. Vriendelijk en service gericht, en blij met dit karretje.