Forum Nissan Pixo
Reacties van eigenaren
Ervaring met Nissan Pixo: De rubbers van de ramen zijn erg slap. Bij het wassen in de wasserette lekte het water naar binnen, vanuit alle 4 de portieren. Maar ja, bij de dealer was ik nr. 1 en moet maar afwachten tot er meer klachten komen. Hoezo service? Wie heeft hierover nog meer klachten, dan kunnen we met meer actie ondernemen.
Antwoord: Ik heb ook dezelfde probleem (ook wachten op antwoord). Mijn auto heeft 1500 km op de teller. Mijn remmen maken geluid. Motorsteun niet goed. Radio valt weg. Schroef in de luchtkanaal. Vloermat in de kreukel. Dit was mijn problemen tot nu toe, dus wachten op antwoord van dealer Nissan Almere.
Ervaring met Nissan Pixo: Elec. l.voorraam weigert soms (tot nu toe 7x) bij het sluiten, zodat je niet boodschappen kan doen totdat het je eindelijk lukt. Naar garage geweest, die kunnen niks vinden. Ze zijn ook niet zo happig om b.v. er een nieuwe motor erin te doen, want wie betaalt dat? Wat een sevice!
Antwoord: Ik heb ook een maandagochtend Pixo. Mijn voorraam gaat ook vaak niet meer dicht, erg vervelend.
Mijn motor is ook al afgeslagen tijdens het rijden. Verder zat het voorraam er niet goed in dus met de regen van augustus had ik een geweldig zwembad in de auto.
J van B
Antwoord: Ik ook al. Voor een goede 3x en soms blijft het knopje hangen, zodat het raam zich automatisch sluit zonder het knopje naar beneden of boven te houden, op zich wel handig hehe. Verder heb ik geen problemen met de Nissan Pixo. Over een tweetal weken voor de eerste x een onderhoud doen. Eens kijken wat dit geeft.
groetjes
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem gehad met het raam, is inmiddels gefixt door dealer in Ede. Blijkt dat de schakelaar blijft hangen waardoor de motortje te warm word en blokkeert, tot ie weer is afgekoeld. Dealer heeft de schakelaar vervangen onder garantie.
Ervaring met Nissan Pixo 1.0 acent: Airbag aan de zijkant van de bestuurderskant ging vanzelf los?
Problemen gehad met in de 3 zetten met schakelen. Auto compleet geblokeerd tijdens het rijden!
Ervaring met Nissan Pixo: Ik heb sinds 23 februari 2010 een Nissan Pixo. Het is een leuk karretje om te zien, alleen heb ik een maandagochtend product; hij is al 6 keer in de garage geweest.
Elke keer is er wel wat, begint met een slangetje van achteruitsproeier die los zit heel mijn bekleding nat. Dit hebben ze opgelost met tyrepjes want gebeurt vaker omdat het slangetje te laag bij de grond lig kom je met je schoen er tegen aan gaat het slangetje los.
Kraken op hobbelige wegen en heuveltjes, konden niks vinden waarschijnlijk ligt het aan de motorophanging; alleen als de auto naar de garage gaat kunnen ze het niet constateren. Het is vooral bij koude start.
- Mijn rubber is al een keer vervangen van mijn portierraam omdat het rubber dubbel zat.
- Vorige maand was het ergste mankement had ik geen remmen meer reed 50 kilometer per uur plotseling valt de motor uit alle lampjes gingen branden maar de auto bleef rijden kon niet remmen uiteindelijk ben ik gestrand tegen een vluchtheuveltje en dat ik mijn handrem!
Antwoord: Dat van dat slangetje van de achterruitsproeier komt meer voor. Waar loopt 'ie langs?
Antwoord: Bij de rechtervoet van de voorpassagier. Het is zaak om er snel bij te zijn anders wordt de isolatielaag drijfnat.
Antwoord: Vanaf augustus 2010 ook de eigenaar van een Pixo. Slangetje was bij mij ook losgeraakt. Kwam er alleen laat achter wardoor inderdaad alles nat is geworden aan de bijrijders kant. Zelf opnieuw bevestigd en met T-rips vastgemaakt.
Rammel bij hobbelige wegen had ik ook last van in de lage versnellingen, alleen als het gas ingedrukt werd. Door het kanteen van de motor (gas geven) rammelen de motersteunen alsof er een losse bestekbak/gereedschapskist onde de motorkap zit. Ze hebben de motorsteuntjes voorzien van nieuw vet. Probleem was tijdelijk opgelost... na 1500 km was het weer net zo erg terug. 1000 km geleden hebben ze nieuwe motorsteuntjes gemonteerd, probleem weer opgelost al hoor ik nu af en toe weer een rammeltje. Ben dus bang dat het ook nu weer terug komt.
Volgens mij komt het doordat er erg veel speling is op de aandrijflijn, de motor heeft te veel bewegingsruimte.
Overigens tot nu toe alles zeer goed opgelost binnen de garantie. Heeft mij tot nu toe niets extra's gekost, goede service...dat wel.. maar had liever een auto zonder dit probleem.
Ervaring met Nissan Pixo: Ik heb sinds oktober 2009 een nieuwe Pixo en tot nu toe alleen problemen. Eerst viel zomaar mijn ruitenwisser uit, naar de dealer, konden niks vinden moest maar terugkomen als het weer gebeurde.
Toen het weer gebeurde brak bij mij de hel los. In noodweer midden op de A6! Tot 10 keer toe hield 'ie er mee op! Volgende dag bij de dealer neegezet, na echt DREIGEN eindelijk om 4 uur in de middag een motortje gekregen uit een showroom model, waarna alles eindelijk werkte.
Toen kwam er een probleem vanuit Nissan, er moest iets aan de brandstoftoevoer gemodificeerd worden. Weer naar de dealer! Toen bleek dat ik met een bijna lege tank had moeten komen, stond nergens, dus eerst tank bijna leeg rijden en weer naar de dealer. Aangepast! ... hoop ik.
Opeens kreeg ik last van kraak-geluiden aan de rechter voorkant. Naar de dealer, die hoorde niets! Weer naar de dealer, even laten horen wat er mis was. Toen hoorden ze het opeens wel! Hebben iets uitgerotzooid bij de stabilisatierubbers en het leek in eerste instantie weg, maar het kwam even zo snel weer terug!
Gisteren voor de eerste kleine beurt weggebracht met een lijstje klachten. 16.000 km gereden (eigenlijk zou volgens het boekje de eerste beurt pas bij 30.000 hoeven). Maar goed, ik rijd er veel mee, dus beter voorkomen dan genezen.
De auto houdt erg in bij het gebruik van de airco, het lijkt wel of ik met de rem erop rijd, ook gaat hij schokken en haperen. Volgens de dealer is dat normaal. De kleine motor heeft problemen met de pomp van de airco ... dan hadden ze hem niet met airco moeten leveren, toch?
Mijn versnellingsbak gaat heel stroef! Vanaf zijn 5 terug in de 1 (bij bv een stoplicht) moet ik echt aan de pook trekken! Volgens de dealer kunnen ze daar niets aan doen.
Het kraken ligt volgens de dealer aan de stabilisatie rubbers en deze moeten vervangen worden.
Volgende week een nieuwe afspraak (ondertussen al de 6e keer dat ik voor garantie werkzaamheden even terug moet!). Nu hadden ze zelfs het lef om me te vertellen dat ik alleen een leenauto mee kon krijgen als ik zelf 25 euro betaalde. Dacht het dus niet! Ik wacht de resultaten van volgende week nog af, maar geef de Pixo nog weinig kans.
Wat een K*T auto! En verder ook een k*t dealer! Er is nu beloofd om alle klachten te beoordelen en tot een oplossing te komen, maar eerst zien en dan geloven. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik voor een Nissan Pixo heb gekozen als mijn eerst NIEUW auto. Ik heb nog beter gereden in auto's van 12 jaar en ouder!
Antwoord: Gelukkig nog weinig van bovenstaande problemen bij mijn Nissan Pixo tegengekomen. Inmiddels al weer 11.000 km gereden, maar als ik er net zoveel problemen mee zou hebben als u dan was bij mij het enthousiasme ook wel een stuk lager.
Ik waardeer de auto juist zeer: alles functioneert. Bij gebruik van de airco neemt inderdaad het vermogen van de motor wel af, maar ik denk dat dat bij al die kleintjes wel zo is. Schakelen gaat over het algemeen trefzeker en naar mijn idee echt Japans.
Maar goed, ik hoop dat verdere problemen u bespaard blijven. De auto verbruikt als hoogste 1 op 20 en laagste ruim 1 op 23 maar over algemeen 1 op 22.
Succes met je auto!
Antwoord: Wat een ongelooflijk verhaal! Je zult het maar hebben met een auto, nu moet ik wel zeggen, dat ook mijn Daihatsu Sirion met een 1,3 ltr motor ook een beetje inhoud als ik met de airco rijd.
De kracht van de airco zal wel van invloed zijn op de grote van de motor,
misschien eens in de toekomst aan een Daihatsu denken?
Antwoord: Ik rijd zelf in een VW Polo 1.4 tdi, ook een 3-cyl. uit 2006, als ik mijn airco gebruik gaat ook deze auto wat inhouden, dat was bij mijn vorige auto (een Renault Scenic) net zo.
Antwoord: De Acenta van mij houdt niet in en rijdt inmiddels 1:21.. ben zeer tevreden.
Ervaring met Nissan Pixo 1.0 Acenta aut.: Wat een toppie autootje!
Zo klein als-ie is, biedt-ie verrassend veel ruimte, zeker voorin. De stoelen zijn goed voor lange ritten, het dashboard is ergonomisch prettig ingedeeld en 's avonds verlicht als de cockpit van een gevechtsvliegtuig boven vijandelijk gebied, de automatische versnellingsbak schakelt zijdezacht als in de Lexus die ik ooit bezat, en de wegligging evenaart die van een F1-bolide. Daarbij bezit-ie prachtige ondersteldetails als een starre achteras met Panhard-stang en gasgevulde schokdempers.
De motor maakt tijdens fel accelereren hetzelfde hese geluid als een Porsche 911, het is tenslotte een halve zescilinder, en in de ogen van de grijnzende inzittenden zie ik voortdurend sterretjes van genot. Na de acceleratie verdwijnt het vette geluid naar de achtergrond waarna er een soort rust in de auto neerdaalt die het vermoeden wekt in een auto van een hogere klasse te rijden.
De voor aflevering ingebouwde cruise-control verhoogt het comfort in belangrijke mate.
Antwoord: Dag Robert-Jan,
Ik heb net een paar dagen een Pixo en kan je verhaal onderschrijven. Ik wil wel een cruise control in laten bouwen. Kun en wil je mij laten weten welke je in hebt laten bouwen (merk/prijs) en of die de snelheid of de toeren vasthoud (snelheid heeft de voorkeur)?
Alvast bedankt,
Hien Verbruggen
h.v.verbruggen@gmail.com
Ervaring met Nissan Pixo 1.0 accenta: Heb mijn Pixo 2e hands gekocht. Was toen 6 maanden oud en er stonden 6000km op de teller. Inmiddels 4000 probleemloze km bijgereden.
Ik houd het verbruik altijd netjes bij, en kom toch echt niet zuiniger dan 1:17,5! Op zich niets mis mee, maar ik had gehoopt rond de 1:20. Heb vanalles geprobeerd: tankje vol en toen airo uit, bij volgende tankbeurt sportiever gereden, volgend tankje super rustig.