Nissan Pathfinder
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
4,6
4,2
6,4
7,3
6
6
2013
2011
2010
2007
2006
2005
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
38%
eenvoudig
2011
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
24%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
18%
ernstig
2010
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
13%
ernstig
2007
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
6%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
6%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
4%
gemiddeld
Veer gebroken of gescheurd
4%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
2006
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
12%
ernstig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
7%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Stuurkogel te veel speling
4%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
2005
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
15%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
8%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Stuurkogel te veel speling
5%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2019.