Forum Mitsubishi Outlander (2012 - 2022)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Mitsubishi Outlander 2.0 Instyle: Motorisch/Technisch probleemloos.
De navigatie/techniek via de display is dramatisch. Zeer onlogisch/onvriendelijk. Allerlei irritante piepjes, auto die niet op slot wil na parkeren enz. enz. Het dashboard rammelt en kraakt aan alle kanten bij hobbeliger wegen of klinkers, er komt een rammelend geluid ergens bij het open dak vandaan op hogere snelheden. Op veel plaatsen is zeer goedkoop plastic gebruikt, waardoor het dashboard en de deuren vol krassen zitten.
Op zich rijdt de auto verder goed, je wordt alleen gek van de rammels, kraken en het slechte navisysteem.
Antwoord: De meeste problemen bij een Japanse auto worden veroorzaakt door... de Duitse turbodiesel (2.0 DI-D). Het is waar dat de schaal van uitval in Outlander niet zo groot is als bijvoorbeeld in de Passat B6, maar de pompverstuivers falen en er zijn gevallen van kraken van cilinderkoppen. In plaats van reviseren adviseren wij u om op zoek te gaan naar een gebruikte in goede staat. De populariteit van deze niet geheel succesvolle motor heeft ook zo zijn voordelen, want vroeg of laat zullen we de "vallende" onderdelen (koppeling, dubbel massa wiel) tegen redelijke prijzen kopen, wat niet altijd gezegd kan worden over 2.2 DI-D diesels. In hun geval moet u rekening houden met de problemen van het roetfilter , maar tegenwoordig kan het gemakkelijk en goedkoop worden geregenereerd . Laten we naderbij komen gemiddelde CVT en TC-SST automaten - reparatiekosten tot 5 cijfers. Er zijn tot nu toe geen grote problemen met corrosie , alleen de auto's die in het veld worden gebruikt, kunnen het chassis hebben beschadigd, inclusief de brandstoftank (de bodem is slecht beschermd).
Ervaring met Mitsubishi Outlander PHEV:
Ervaring met verkoop: Geweldige service, klantgericht, alle tijd, netjes afgeleverd, extra's.
Ervaring met onderhoud: Even iets extra is geen probleem.
Ervaring met Mitsubishi Outlander: Overgestapt van RAV4 AWD hybride naar Outlander. Reden: meer korte ritten en dan is 100% elektrisch toch wel de hedendaagse norm geworden. Ondanks mijn grote waardering voor Toyota moet ik concluderen dat Mitsubishi net wat degelijker is afgewerkt. Al die kritiek over gedateerdheid en de ergonomie is subjectief en persoonlijk. Deze auto is gewoon met de tijd meegevalueerd. Dat blijkt ook omdat hij nu pas op de Noord Amerikaanse markt wordt geintroduceerd. Waarschijnlijk is de aandrijflijn zwaar gepatenteerd omdat andere merken dit mooie ontwerp (nog) niet hebben overgenomen.
Ervaring met Mitsubishi Outlander: Nieuw model, 2017. Voorstoelen hebben spelling en de bestuurdersstoel is al vervangen. Ook de nieuwe stoel heeft weer spelling, na 5 maanden. Remmen maken vlak voor het stoppen en bij het wegrijden (automaat) een knarsend en piepend geluid. Dit is volgens de garage bij elke Outlander. Na 15.000 km gaan de achterremmen hard tikken als er zachtjes geremd wordt. Ook bij het achteruitrijden en daarna wegrijden. Volgens de garage is dit slijtage!!
Ervaring met Mitsubishi Outlander PHEV: Sterk ondergewaardeerde auto. Ik rijd prive in deze auto. Gemiddeld verbruik zonder caravan 1:28. Met 1500kg caravan 1:9,5
Ervaring met Mitsubishi Outlander 2.0i cleartec cvt: Een auto om in te cruisen, niet te racen.
Ervaring met Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV S: Het afgelopen jaar genoten van mijn Outlander. Vermogen genoeg (240 pk), maar hij nodigde mij meer uit om lekker ontspannen te cruisen onder begeleiding van het fantastische geluid van de audio. Helaas niet voorzien van eigen navigatie maar dat werd goed opgevangen door Android Auto. Een grote comfortabele auto die ik met veel stekkeren op 1:20 kreeg. Bij afstanden van minder dan 50 km ook geheel elektrisch. Minpunt is het langzame laden op een fase en de eigenzinnige Japanse aansluiting. Verwacht ook niet veel gadgets op een auto van 53k. Alleen een camera achter en dat was het wel. Verder gewoon een grote eerlijke lobbes.
Enige echte minpunt is het kostbare onderhoud bij de Mitsubishi dealer.
Ervaring met verkoop: Heb nog even moeten knokken met de dealer om een onlogische km stand gecorrigeerd te krijgen. Een monteur had de km stand na onderhoud 10km lager ingevoerd. Kostte wel wat moeite.
Ervaring met onderhoud: Duur bij de officiële dealer en monteur had de service interval niet gereset. Ik kreeg dus veel te vroeg een melding dat de auto weer een beurt moest.