Forum Mitsubishi Outlander (2012 - 2022)
Reacties van eigenaren
Antwoord: De meeste problemen bij een Japanse auto worden veroorzaakt door... de Duitse turbodiesel (2.0 DI-D). Het is waar dat de schaal van uitval in Outlander niet zo groot is als bijvoorbeeld in de Passat B6, maar de pompverstuivers falen en er zijn gevallen van kraken van cilinderkoppen. In plaats van reviseren adviseren wij u om op zoek te gaan naar een gebruikte in goede staat. De populariteit van deze niet geheel succesvolle motor heeft ook zo zijn voordelen, want vroeg of laat zullen we de "vallende" onderdelen (koppeling, dubbel massa wiel) tegen redelijke prijzen kopen, wat niet altijd gezegd kan worden over 2.2 DI-D diesels. In hun geval moet u rekening houden met de problemen van het roetfilter , maar tegenwoordig kan het gemakkelijk en goedkoop worden geregenereerd . Laten we naderbij komen gemiddelde CVT en TC-SST automaten - reparatiekosten tot 5 cijfers. Er zijn tot nu toe geen grote problemen met corrosie , alleen de auto's die in het veld worden gebruikt, kunnen het chassis hebben beschadigd, inclusief de brandstoftank (de bodem is slecht beschermd).
Ervaring met Mitsubishi Outlander PHEV:
Ervaring met verkoop: Geweldige service, klantgericht, alle tijd, netjes afgeleverd, extra's.
Ervaring met onderhoud: Even iets extra is geen probleem.
Ervaring met Mitsubishi Outlander: Overgestapt van RAV4 AWD hybride naar Outlander. Reden: meer korte ritten en dan is 100% elektrisch toch wel de hedendaagse norm geworden. Ondanks mijn grote waardering voor Toyota moet ik concluderen dat Mitsubishi net wat degelijker is afgewerkt. Al die kritiek over gedateerdheid en de ergonomie is subjectief en persoonlijk. Deze auto is gewoon met de tijd meegevalueerd. Dat blijkt ook omdat hij nu pas op de Noord Amerikaanse markt wordt geintroduceerd. Waarschijnlijk is de aandrijflijn zwaar gepatenteerd omdat andere merken dit mooie ontwerp (nog) niet hebben overgenomen.
Ervaring met Mitsubishi Outlander: Nieuw model, 2017. Voorstoelen hebben spelling en de bestuurdersstoel is al vervangen. Ook de nieuwe stoel heeft weer spelling, na 5 maanden. Remmen maken vlak voor het stoppen en bij het wegrijden (automaat) een knarsend en piepend geluid. Dit is volgens de garage bij elke Outlander. Na 15.000 km gaan de achterremmen hard tikken als er zachtjes geremd wordt. Ook bij het achteruitrijden en daarna wegrijden. Volgens de garage is dit slijtage!!
Ervaring met Mitsubishi Outlander PHEV: Sterk ondergewaardeerde auto. Ik rijd prive in deze auto. Gemiddeld verbruik zonder caravan 1:28. Met 1500kg caravan 1:9,5
Ervaring met Mitsubishi Outlander 2.0i cleartec cvt: Een auto om in te cruisen, niet te racen.
Ervaring met Mitsubishi Outlander Executive edition: Onze Outlander Business Edition uit 2015 ingeruild op de nieuwe Outlander Executive Edition Model 2017 bij autobedrijf Norbert Driessen in Utrecht. Wat een groot verschil in comfort. Een veel fijnere automaat en superstil. Enigste nadeel vind ik toch wel het navigeren met Google Maps via je smartphone. Maar misschien dat je er na verloop van tijd aan went.
Ervaring met Mitsubishi Outlander 2.0 Instyle: Motorisch/Technisch probleemloos.
De navigatie/techniek via de display is dramatisch. Zeer onlogisch/onvriendelijk. Allerlei irritante piepjes, auto die niet op slot wil na parkeren enz. enz. Het dashboard rammelt en kraakt aan alle kanten bij hobbeliger wegen of klinkers, er komt een rammelend geluid ergens bij het open dak vandaan op hogere snelheden. Op veel plaatsen is zeer goedkoop plastic gebruikt, waardoor het dashboard en de deuren vol krassen zitten.
Op zich rijdt de auto verder goed, je wordt alleen gek van de rammels, kraken en het slechte navisysteem.