Mercedes-Benz W115
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
5.2
3.5
3
3.2
3.9
1974
1971
1970
1969
1968
Belangrijkste problemen per bouwjaar
1974
Bandenspanning niet op juiste waarde
27%
eenvoudig
1971
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
16%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
5%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
4%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
Uitlaatsysteem ondeugdelijk bevestigd
3%
ernstig
1970
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
18%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
8%
ernstig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Controle alle brandstoffen niet mogelijk 5.*.9
4%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
1969
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
1968
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
15%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.