Mercedes-Benz V-Klasse (1996 - 2003)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
6,7
6,9
6,5
7,3
6
6
2003
2002
2001
2000
1999
1998
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2003
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
7%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
6%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
5%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
2002
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
7%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Remvertraging / remwerking parkeerrem onvoldoende
4%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
2001
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
6%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
5%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
2000
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
7%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
5%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
1999
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Remvertraging / remwerking parkeerrem onvoldoende
4%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
3%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
3%
ernstig
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
1998
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
11%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
10%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.