Mercedes-Benz M-Klasse (2005 - 2011)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
4,7
3,7
4,2
4,2
4,6
4,6
5
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2011
Band onvoldoende profiel
19%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
15%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
6%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Veer gebroken of gescheurd
3%
ernstig
Zijrichtingaanwijzer(s) werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
2009
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
7%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
5%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Veer gebroken of gescheurd
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Remvertraging / remwerking parkeerrem onvoldoende
3%
ernstig
2008
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
9%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
5%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Veer gebroken of gescheurd
2%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
2007
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Remlicht werkt niet (goed)
3%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
2006
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
3%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
2005
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
8%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
5%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
3%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2020.