Mercedes-Benz CLS Shooting Brake
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2,7
2,4
2,8
2,5
2,5
2017
2016
2015
2014
2013
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2017
Bandenspanning niet op juiste waarde
43%
eenvoudig
2016
Bandenspanning niet op juiste waarde
36%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
15%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
15%
eenvoudig
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
33%
eenvoudig
Dimlicht onjuist afgesteld
15%
eenvoudig
Band beschadigd
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
6%
ernstig
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
27%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
22%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
17%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
7%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2020.