Mercedes-Benz CLK Coupe
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
3,6
3,8
4,7
4,7
4,9
5
4,9
5,2
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
19%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
19%
gemiddeld
Band beschadigd
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
2008
Band onvoldoende profiel
23%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
9%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
2007
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
9%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
8%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
3%
gemiddeld
Veer gebroken of gescheurd
3%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
2006
Fusee(kogel) te veel speling
10%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
8%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
2005
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
7%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
3%
gemiddeld
2004
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
8%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Veer gebroken of gescheurd
5%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
2003
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
3%
ernstig
2002
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
9%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
7%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
5%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
3%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2019.