Mercedes-Benz CLK Cabriolet
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2,9
3,1
3,4
3,5
4
4,3
4,6
4,1
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
31%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
2008
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
5%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
5%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
2007
Bandenspanning niet op juiste waarde
20%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
6%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
Veer gebroken of gescheurd
2%
ernstig
2006
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
3%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
2005
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Veer gebroken of gescheurd
5%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
2004
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Veer gebroken of gescheurd
6%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
6%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
5%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
2003
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
4%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
2002
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
7%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
3%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.