Forum Mercedes-Benz B-Klasse (2011 - 2018)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Mercedes-Benz B-Klasse B 180: Nu 1 jaar in mijn bezit vergeleken met min vorige B-Klasse toch minpunten o.a geen airco in het dashboardkastje een onbenullig klein knopje voor je alarmknipperlichten welke je soms heel snel moet inschakelen. Geen reserveband zelfs geen uitsparing om er een mee te nemen op een verre trip naar het buitenland, dus dan moet je een reserve wiel maar gewoon los in de kofferbak neergooien.
Dat is in 2014 toch niet normaal, niet erg bij nagedacht bij de ontwikkeling van deze auto. Deze ontwikkelaars hebben geen praktijk ervaring met lekke banden ergens in de rimboe in het buitenland.
Antwoord: Procentueel is de kans zeer klein dat je een lek rijdt. Banden zijn tegenwoordig zo versterkt met staal en de kwaliteit van de synthetische rubbers tevens ook. Run flats brengen soelaas daar je enkele honderden km's kan blijven rijden aan een gematigde snelheid, doch vrij prijzig deze die ik liggen heb zijn van Conti contactsport 18 ich en kosten +/- 300 euro voor een band. Enfin is een keuze die je maakt. Ik vermoed toch dat er een uitsparing is onder de platform in de koffer denk dat er op die plaats een band kan liggen, zal nog even checken.
Voor de rest pracht van een wagen!
Groeten
Guy
Antwoord: Ik heb kortgeleden een voorband stukgereden door te dicht langs een vluchtheuvel met afgeschuinde randen te rijden, gevolg een scheur van 3cm en een platte band. Geluk was dat dit 300 meter van mijn huis toen dit gebeurde en ben met de platte band naar huis moeten rijden. Geen krik en geen reserve-wiel. Ik had zelf nog een oude krik. Ben met het wiel achterop fiets naar Profile Tire gegaan waar ik een leenband kreeg. Toen een thuisbrenger gekocht en een krik. Samen 320 euro. De band paste niet onder de kofferbodem. Dus los in de koffer vastgebonden. Niet blij! D Kossen Alkmaar.
Voor de rest een prima auto. De band die ik stuk reed zat er net 700 km op, maar de velg was onbeschadigd gelukkig,d at was dus mazzel. B180 2012. 40.000 km gereden.
Antwoord: Vorige week op de snelweg een lekke band gereden. Rond middernacht... Tyre kit etc deden niet veel. Statistisch weinig kans op een lekke band maar daar kon ik niet mee lachen op dat uur.
Antwoord: ja, zo is dat, een foute bezuiniging die juist op de meest ongewenste plekken veel ergernis oplevert. Zo'n mini band max.80 KM als thuiskomer is een veel betere optie.
Ervaring met Mercedes-Benz B-Klasse: Ervaring met de auto : in een woord prima! Ik heb een B180 CDI met automaat en heb er nu 9.200 km op zitten. De auto zelf is zeer stil en dan vallen de winterbanden ineens op, verder geen last van piep of kraak.
Op naar de eerste beurt van 25000 km. Qua vermogen kom je niets tekort, ook niet in Duitsland met een kruissnelheid van 150 / 160 kom je prima mee! Aanrader!
Ervaring met Mercedes-Benz B-Klasse B180: Meest comfortabele auto waar ik in gereden heb. Hier kom je uitgerust mee aan.
Combinatie automaat en de B180 motor is veel kritiek op. Ik kan er anders goed mee omgaan, auto is vlot genoeg en aan de automaat wen je wel.
Wat mij tegenstaat zijn alle kleine gebreken. Een kraakje in de gordel, bijrijdersstoel, achter in de kofferruimte. Uitvallend geluid dat na een nacht wachten opeens weer werkt. Vastlopende navigatie, spontane piepjes uit de parkeersensor rechtsvoor. Allemaal niet iets dat ik bij een Mercedes zou verwachten.
Zou zeker wel weer een B bestellen.
Antwoord: Kun je ons vertellen hoe de rammel achterin de kofferbak is opgelost. Heel herkenbaar trouwens maar niet te vinden wat de oorzaak is... mvg Eric
Antwoord: Ben ook erg benieuwd, die van mij kraakt ook ergens van achteren, erg vervelend. Vooral als de auto 'wringt', stuk minder bij rechtuit rijden. Zal ergens het plastic zijn wat kraakt.
Antwoord: Kraakjes komen zeer vaak van de rubbers van de stabilisatorstang,deze zijn continu in beweging met dank aan de enorm vele verkeersdrempels. Is heel eenvoudig te lossen maar dan moet je wel ff op de brug staan,klemmen lossen en White Grease vet er tussen spuiten (klein beetje maar) geen ander vet.Je merkt het vaak bij temperatuur verschillen en/of vocht.
Ervaring met Mercedes-Benz B-Klasse 200: Storing 0.a. radio komt door telefoongesprek door en drukt gesprek naar achtergrond. VerBinding blijft in stand, na enkele seconden ca 6-10 kan gesprek weer voortzetten.
Lederen bekleding vertoond slijtplekken. Bij rugleuning al na 4 weken, reeds vervangen, wijze van benaderen verdient niet de schoonheidsprijs.
Ervaring met verkoop: Het verzoek om een gunstig oordeel te geven over de aankoop stuit mij tegen de borst. Heeft uiteraard met een bonus regeling te maken.
Ervaring met Mercedes-Benz B-Klasse B200: Na jaren probleemloos Jappen gereden,deze prima uitziende en betaalbare Duitser gekocht. Vanaf mei 2012 met veel plezier gereden, prima auto.
Ervaring met Mercedes-Benz B-Klasse 180 CDI: De auto is nog maar kort in het bezit. Comfortonderstel is zeker aan te raden. Sommige waarschuwingssystemen zijn mijns inziens ietswat overbodig, maar gelukkig uitschakelbaar.
Het dieseltje doet zijn werk naar behoren en de 110 pk zijn ruim voldoende om goed mee te kunnen komen. 1 op 22/23 is zeer goed haalbaar. Tot op heden een probleemloze auto waar ik met zeer veel plezier in rijd.
Ervaring met Mercedes-Benz B-Klasse B180dBlueEfficiency: Probleemloze auto tot op heden, alleen de garage bezocht voor regulier onderhoud. Geen kraakje, geen piepje en nooit olie bijgevuld. Stevige prijzen bij de dealer voor onderhoud.
Rij/afrolgeluiden zijn bovengemiddeld en is hier is terecht over geklaagd op diverse fora.