Forum Mercedes-Benz A-Klasse (2012 - 2018)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Mercedes-Benz A-Klasse A180: Veel windruis bij de voorportieren, lijkt wel of de deuren niet goed sluiten.
Ervaring met verkoop: Erg tevreden over van Boxtel in Schijndel. Ze zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen.
Ervaring met onderhoud: Nog geen onderhoudsbeurt gehad tot heden.
Ervaring met Mercedes-Benz A-Klasse: Auto rijdt heerlijk, maar heeft erg last van windgeruis en bandengeluid is erg aanwezig bij een snelheid groter dan 100 km/u. Niet verwacht van een Mercedes!
Antwoord: Wij hebben een heel raar probleem. Wanneer we achter een Tesla rijden en deze remt, dan gaan onze grootlichten aan. De dealer heeft het ook geconstateerd en is in overleg met Tesla. Volgens Tesla werkt de gril van onze A-Klasse als een antenne. Wanneer iemand remt dat wordt er een signaal naar de remlichten geheven. Dit vangt onze grille op. Tesla zegt dat de contsructie van de grille niet goed is. Maar onze dealer zegt dat er teveel electromagnetische velden in de Tesla zitten die voor verstoring kunnen zorgen. Heeft iemand ook dit probleem? We durven niet meer achter een Tesla te rijden...
Antwoord: Gewoon even de gril goed aarden zou ik zeggen om te kijken of het probleem dan weg is.
(Ik zou in dit geval een luidspreker snoertje pakken daarvan 10 cm isolatie verwijderen het koper zoveel mogelijk naar het midden contact laten maken met het chroom dmv plakband oid het andere uiteinde aan een goede massa, bv de min pool van de Accu vast maken. Dan even weer proberen.
Succes mvgr Rick Stevens.
(Als u een echte bumperklever bent, kan ik mij er iets bij voorstellen hahaha :-)
Maar dan is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de codering van het canbus Systeem waarschijnlijk nog niet gestandaardiseerd ( Tesla en mb gebruiken DEZELFDE code... maar om een ander instrument aan te sturen...
Ervaring met Mercedes-Benz A-Klasse CDI 200 DCT: Fijne stuur auto. Redelijk stug afgeveerd. Zeer goede weglegging, standaard onderstel en stuurinrichting. Motor en automaat geven het gevoel om met meer vermogen onderweg te zijn, dam met 136 pk-tjes. Fijne stoelen.
Uitzicht naar achter is matig. Vooral het panoramadak laat wel eens wat piepjes en kraakjes horen. De standaard audio installatie vind ik echt matig.
Echter naarmate de kilometers vorderen, komt de kwaliteit van Mercedes toch echt boven drijven.
De auto blijft een genot om in te rijden.
Ervaring met Mercedes-Benz A-Klasse: Dit inmiddels mijn tweede A180 klasse, automaat AMG line naar mijn smaak erg mooi. Helaas de auto na twee weken in bezit zijruitje ingeslagen en mijn navigatie gestolen, dus maar een alarm in laten bouwen door de MB dealer keurig gedaan, maar extra onkosten. Het benzine verbruik is 1 op 13,5 de auto is vanaf de fabriek 1,5 cm verlaagd en geeft hem een stoer uiterlijk, geeft wat meer contact met de weg maar toch nog comfortabel en koersvast.
Ervaring met onderhoud: Na de inbraak is er een Mercedes Benz alarm ingebouwd, dit is keurig uitgevoerd door de dealer.
Ervaring met Mercedes-Benz A-Klasse: Was eigenlijk op zoek naar een Golf 7, maar kwam er niet helemaal uit met de dealer omdat ik de trekhaak te duur vond. Daarna heel dom gaan Google'n en vond deze jong gebruikte Mercedes met zeer lage kilometerstand. Proefritje gemaakt en helemaal verkocht. Voorheen een Volvo 340 gehad, Renault Clio, Renault Megane (2x), Seat Cordoba Vario (3x), Seat Leon (2x), Seat Altea (2x) en nu deze deze A-klasse TDI. De laatste 2 Seats waren op LPG-G3 en reden verschrikkelijk goedkoop. Afweging was benzine of diesel. Ik rijd gewoon te weinig voor diesel, maar heb het toch gedaan, omdat deze auto al een paar jaar oud was, de kop eraf was en ik mezelf wijs heb gemaakt dat ik alleen naar het omslagpunt hoef te kijken en niet meer naar de extra afschrijving. Auto nu 3 weken in bezit - en nog geen seconde spijt van gehad. Afgelopen weekend een ritje gehad van 300 km. Op de heenweg 140 km/u gereden - op de terugweg, heel braaf, 100 km/u. Daarna gaan tanken en hij liep exact 1/20. Als ik dat tegen 1/9 terugreken naar de LPG - en naar de huidige literprijzen kijk, is mijn mooie Mercedes dus zuiniger en qua kilometerprijs dus zelfs goedkoper. Okay, de wegenbelasting is veel duurder, maar daar heb je toch wel wat voor... Drie weken is niets - maar dit is de mooist afgewerkte en zuinigste auto die ik ooit gehad heb.
Ervaring met Mercedes-Benz A-Klasse A200: We rijden nu net 1 jaar met deze auto: Mercedes nieuwste A-Llasse. Is nog in de garantieperiode, maar het aantal keren dat we deze auto terug naar de garage moeten doen is met geen handen meer te tellen. Intussen al 15e of 16e keer. Blijkbaar is het voor de garage een raadsel. Wat is er mis?
Het lampje van de motordiagnose flitst onverwachts aan. Oorzaak: onbekend.
In de handleiding staat voor deze signaalfunctie: onmiddellijk begeven naar de dichtstbijzijnde garage en laten checken. Dus, zitten we intussen aan 15e of 16e keer dat deze auto binnen is. Het vermogen van de auto neemt ook af na het oplichten van het lampje motordiagnose. Men zegt dat de auto op reservekracht rijdt omdat er een proces aan de gang is (roetfilter?).
Conclusie van deze klant: teleurstelling. Nu is de auto nog in de garantieperiode, maar wat daarna? Iemand een idee wat er misloopt met deze auto of autoreeks?
Antwoord: Beste heer of mevrouw Frankstuin,
Na vele jaren Mercedes te rijden en onderhoud gehad bij een aantal Nederlandse MB dealers, heb ik mijn Mercedes nu al wat jaren naar alle tevredenheid in onderhoud in Duitsland. (uiteraard MB dealer)
Zoals zij vaak zelf bescheiden met een glimlach zeggen: "Vielleicht sind wir besser".
Al moet ik toegeven dat soms computerstoringen in een auto zeer lastig op te lossen zijn.
Met vriendelijke groet,
Gideon Willems
Ervaring met Mercedes-Benz A-Klasse A180: Lees forums!
Ervaring met onderhoud: Lees de forums wat dit model betreft. Er zijn een aantal specifieke problemen (een lekkageprobleem die ook kan zorgen voor allerhande elektronische glitches in de auto), maar die zeer eenvoudig, preventief en dus voordelig kunnen worden VOORKOMEN.
Laat je dit echter sluimeren dan staat je in de toekomst zeer kostbare reparaties te wachten (en dan worden ze dus vaker goedkoop op de tweedehands markt gedumpt, hoe goedkoper hoe erger met schimmel en al). Voer onderhoud uit met kwaliteitsmateriaal en originele onderdelen, daarop niet bezuinigen want werk aan dit model is absoluut geen rocket-science en dat kan ik beamen als finance controller, omdat het na 12 jaar zowat mijn jaarlijkse hobby auto is geworden en ik het meeste onderhoud nu zelf uitvoer op een gehuurde brug, minder dan 2 uurtjes werk, nog geen 100 euro ben ik kwijt incl materiaal en huur brug voor een simpele beurtje 6 liter motorolie, oliefilter, luchtfilter checken op lekkages, bijvullen wat nodig is, wat trekken aan de wielen als een pro en ieder jaar gewoon probleemloos gaan met die banaan.