Mazda Xedos 6
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
4,3
6,8
5,3
4,5
5,2
4,4
2000
1999
1998
1997
1995
1993
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2000
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Band beschadigd
7%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
1999
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
4%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
3%
ernstig
1998
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
7%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Remverschil op 1 as te groot
5%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
1997
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
10%
ernstig
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
8%
ernstig
1995
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
23%
ernstig
1993
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
13%
gemiddeld
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.