Mazda MPV
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
5,5
7,7
6,3
7,2
5,1
6,2
5,6
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2006
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
2005
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
2004
Bandenspanning niet op juiste waarde
17%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
2003
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Licht- donkerscheiding dimlicht onduidelijk
6%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Roestschade dorpel
4%
ernstig
2002
Band onvoldoende profiel
22%
gemiddeld
2001
Licht- donkerscheiding dimlicht onduidelijk
13%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
2000
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
8%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting antiblokkeersysteem geeft defect aan
7%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2020.