Mazda Demio
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
6
6,2
5,8
6,1
5,8
5,6
5,6
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2004
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
17%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
9%
ernstig
2003
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Roestschade dorpel
4%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
2002
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
2001
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
3%
ernstig
2000
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
3%
ernstig
1999
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
1998
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
8%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.