Forum Mazda 6 (2002 - 2008)
Reacties van eigenaren
'03
9
bouwjaar
jaar in bezit
180k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
9
Motor
9
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
229k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
5
Motor
7
Naam: Radireda, datum : 26 december 2013
Ervaring met Mazda 6 2.0 citd: Weinig vermogen, roestbak, stuur trekt naar rechts, lampen gaan vaak kapot. 2 massa vliegwiel kapot. Geen of weinig vermogen.
Ervaring met Mazda 6 2.0 citd: Weinig vermogen, roestbak, stuur trekt naar rechts, lampen gaan vaak kapot. 2 massa vliegwiel kapot. Geen of weinig vermogen.
'04
9
bouwjaar
jaar in bezit
110k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
4
Motor
7
Naam: J. Vaartjes, datum : 16 november 2013
Ervaring met Mazda 6: Roestproblemen achterspatschermen onder deuren, ruimte in stuurkolom. Ondanks het mooie model geen Mazda meer ivm zeer slecht service van de Mazda importeur. Ik ga voortaan voor een Duits merk.
Ervaring met Mazda 6: Roestproblemen achterspatschermen onder deuren, ruimte in stuurkolom. Ondanks het mooie model geen Mazda meer ivm zeer slecht service van de Mazda importeur. Ik ga voortaan voor een Duits merk.
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
191k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
9
Naam: Freworld, datum : 18 augustus 2013
Ervaring met Mazda 6 2.0 citd: Belangrijk is een goed onderhouden auto, vooral door mensen met de juiste kennis v.d. auto. De 6 verlangt namelijk geregeld verse olie v.d. juiste viscositeit. Inmiddels in ruim een half jaar zo'n 27.000 km mee gereden en probleemloos. Gezien de complexere techniek (commonrail) beetje huiverig, maar toch de jarenlange ervaring met ditd's (ca 40.0000 km met 2 323'tjes) heeft me doen besluiten een 6 te kopen met net 163.000 km op de teller. Gelukkig eentje zonder roetfilter en 6 bak. Deze geven nogal wat problemen en met name door het...
Ervaring met Mazda 6 2.0 citd: Belangrijk is een goed onderhouden auto, vooral door mensen met de juiste kennis v.d. auto. De 6 verlangt namelijk geregeld verse olie v.d. juiste viscositeit. Inmiddels in ruim een half jaar zo'n 27.000 km mee gereden en probleemloos. Gezien de complexere techniek (commonrail) beetje huiverig, maar toch de jarenlange ervaring met ditd's (ca 40.0000 km met 2 323'tjes) heeft me doen besluiten een 6 te kopen met net 163.000 km op de teller. Gelukkig eentje zonder roetfilter en 6 bak. Deze geven nogal wat problemen en met name door het...
'05
7
bouwjaar
jaar in bezit
378k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
10
Motor
10
Naam: Gemb, datum : 29 juni 2012
Ervaring met Mazda 6 2 cdti touring:
Ervaring met onderhoud: Dit is een garage die echt aandacht heeft voor de klant service level is erg hoog. Ondanks de afstand blijft de auto daar in onderhoud.
Ervaring met Mazda 6 2 cdti touring:
Ervaring met onderhoud: Dit is een garage die echt aandacht heeft voor de klant service level is erg hoog. Ondanks de afstand blijft de auto daar in onderhoud.
'03
5
bouwjaar
jaar in bezit
309k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
3
Naam: Capaciteit, datum : 28 december 2011
Ervaring met Mazda 6 Cidt: Misschien pech, maar franse auto's gaven bij mij minder problemen. De motor liep kapot bij 200.000 km. De ruilmotor gebruikt olie. Airco condenser al 2x vervangen radiateur al 2x, airbag defect, veel roest (echt zoals in de jaren '80) veel kleine ongemakken.
Ervaring met verkoop: Tip: test alle functies van de auto voor de aankoop.
Ervaring met onderhoud: Tip: Bij de dealer betaal je teveel
Ervaring met Mazda 6 Cidt: Misschien pech, maar franse auto's gaven bij mij minder problemen. De motor liep kapot bij 200.000 km. De ruilmotor gebruikt olie. Airco condenser al 2x vervangen radiateur al 2x, airbag defect, veel roest (echt zoals in de jaren '80) veel kleine ongemakken.
Ervaring met verkoop: Tip: test alle functies van de auto voor de aankoop.
Ervaring met onderhoud: Tip: Bij de dealer betaal je teveel
Ervaring met Mazda 6 2.4: Snel en krachtig. Echter remmen drama. Herhaaldelijk remklauwen, remblokken en schijven moeten vervangen vanwege continu vastslaande remmen. Blijkt een standaard effect van Mazda te zijn. Buurvrouw precies hetzelfde euvel. Een tip: zoveel mogelijk handrem vermijden!