Forum Mazda 5 (2005 - 2010)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Mazda 5 2.0 cdi business: Rubbers voor kraken bij een koude auto met vorst. Voor de rest een hele prettige auto om in te rijden. Geen problemen en een perfecte service van auto Kolenaar in Hengelo.
Antwoord: Er zijn gemodificeerde rubbers te verkrijgen die minder kraken!
Ervaring met Mazda 5 1.8: 1.8 motor schiet onder moeilijke omstandigheden (helling op in de sneeuw) wat tekort. Benzineverbruik valt tegen: 1 liter op 11 km. Achterstoelen ongeschikt om volwassenen op lange ritten te vervoeren. Verder prima auto.
Ervaring met Mazda 5 2.0 Touring: In het eerste jaar een paar mankementen gehad, maar prima opgelost blijft iets te rumoerig en radio heeft reglmatig slechte ontvangst (extra dure Radio-CD wisselaar).
Antwoord: Wordt er bij u iets gedaan aan de slechte radio-ontvangst? Ook ik heb een teleurstellende ontvangst. De CD-speler speelt wel uitstekend. Voorts kraakt mijn bestuurdersraam bij het openen/sluiten.
Antwoord: Heb net een nieuwe Mazda5 active gekocht en ook ik heb een zeer slechte radio ontvangst,lijkt of de japanners 20 jaar achter zitten op gebied van audio. Heb dit gemeld aan de dealer, we zullen nu zien wat ze gaan doen.
Antwoord: Radio ontvangst in Mazda 5 is prima zolang de AF functie uit word gezet, anders gaat de radio voortdurend op zoek naar het sterkste signaal.
Je kunt tevens de (antenne)signaalsterkte controleren door de powerknop en de ":2": knop gelijktijdig in te drukken. In het infodisplay zie je een getal tussen de 1 en de 9. Bij 1, 2 of 3 is het signaal slecht, bij 4, 5 en 6 matig en bij 7, 8 en 9 goed.
Antwoord: Radio wordt binnekort eruitgehaald en ze gaan een nieuwe erin plaatsen. Ik denk niet dat dit het probleem zal oplossen,maar ja,afwachten maar. Is het hiermee niet opgelost gaan we zien wat de volgende stap is. Misschien gewoon verkopen en weer een europeese auto kopen.
Antwoord: zit een nieuwe radio in maar probleem blijft, net de invoerder van Mazda verwittigd en zien wat zij eraan gaan doen.
Antwoord: Een schande is het: radio blijft maar kraken, ruisen, storingen geven na het plaatsen van een versterker. Wie een Mazda5 voor een prikje wil kopen moet, maar een mail sturen want hij staat te koop en hop weer naar een Europeese auto.
Antwoord: heb interesse in uw auto, wat moet hij kosten?
Antwoord: Doe een bod en we zien wel, heb reeds een redelijk bod gekregen in de garage waar ik een Renault Koleos zou kopen. mail op vandan@base.be
Antwoord: Kom idd net van de Mazda dealer af in Tilburg i.v.m. de slechte radio. De radio heeft een bepaalde vorm van omruil garantie wisten ze mij te vertellen. Dit is echter alleen nog geldig binnen de garantietermijn, d.w.z.:
- Binnen de 100.000 km
- Binnen 3 jaar na verkoop
Helaas val ik daar op dit moment buiten als 2de hands koper. Vervolgens kunnen ze mijn radio opsturen voor 75 Euro onderzoekskosten. Hierna komen er dan nog eens kosten bij voor het repareren. Het advies was dan ook om voor dat geld een andere radio te kopen (niet van het Mazda merk).
Ervaring met Mazda 5 1.8 executive: Let op binnen de garantie: kraken rubbers van de ophanging, vooral tijdens kou. Trillen stoelen 2e rij. En vooral, controleer de achterklep bij de schanieren. De kunststof plaat gaat scheuren!
Ervaring met verkoop: Kreeg nette prijs terug voor oude auto, moest wel praten als brugman voor wat extra's.
Ervaring met onderhoud: Gaat binnen kort voor 2e keer in onderhoud. Geen klachten bij vorige beurt.
Ervaring met Mazda 5 2,0 Touring: Ga op tijd naar de dealer als er iets mankeert. Al 3 keer een recall geweest, maar wordt pas verholpen als je klaagt.
Antwoord: Wat betroffen deze 3 recalls?
Ervaring met Mazda 5:
Ervaring met verkoop: Koop hier nooit een auto, die Van den Akker belooft veel en praat voor drie. Hij komt geen enkele afspraak na, het onderhoud is onbetaalbaar, en de receptionist is brutaal en denkt dat de klanten voor hem op de knieen gaan. Kortom: een grote dievenbende!
Ervaring met onderhoud: Heb een eerlijke merkgerichte Mazda expert gevonden die onze auto heel goed onderhoud in het dorp Joure. Autoservice Bogijn is de naam en ze staan op het internet: www.bogijn.nl
Antwoord: Hier sta ik van te kijken. Wij hebben onlangs 2 Mazda's bij van den Akker gekocht. En in de familie rijden nog 2 auto's van van den Akker rond. Afspraken worden keurig nagekomen volgens koopcontract!
Het onderhoud is prima en na mijn inziens niet te duur, want ze gebruiken gewoon de standaard tarieven die Mazda Nederland hanteert. Er wordt meegedacht met de klant, koffie staat altijd klaar en ze kennen je persoonlijk. Prima dealer na mijns inziens.
Antwoord: Ik denk dat meneer De Boer eens met wat meer argumenten moet komen.
Ervaring met Mazda 5 1.8 Katano: Mazda is eerlijker over het benzineverbruik dan andere merken, gemiddeld 1: 11,2 (1.8 motor).