Forum Mazda 5 (2005 - 2010)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Beetje laat wellicht, gezien de datum van een jaar geleden maar heb dit ook meegemaakt en de garage heeft er een nieuw slot ingezet.
Ervaring met Mazda 5 1,8 Executive: Fijna wagen en kies voor de 2e serie, iets wat je bij Mazda altijd moet doen. Ik kan het weten want de familie rijdt al Mazda vanaf 1968.
Het enige wat te melden is: Krakende achterdempers bij vorst en koude start heeft te maken met stugge rubbers. Verdwijnt vanzelf na een paar kilometer.
Ervaring met Mazda 5: Ik bezit een Mazda 5 uit 2006, deze geeft nu DPF melding (knippert tijdens rijden) kan iemand mij vertellen of je het reinigen of vervangen van de roetfilters zelf kan uitvoeren. Of weet iemand wat het regenereren bij een dealer kost?
Antwoord: Regenereren kost ca 150 euro. Gewoon doen. Wij hadden het probleem in de vakantie op de terugweg bij Orleans. Als je doorrijdt kan hij continue gaan branden en gaat motor op noodloop. Vermogen is dan weg en motormanagement lampje en tc lampje gaat ook branden. Cruisecontrol stond op 120 maar auto viel gelijk terug naar max 100.
Gelukkig konden we onderweg regeneren bij een Mazda-dealer. Alleen 100 km verderop stonden we weer stil. Achteraf bleek dat generatie nog een keer uitgevoerd moest worden.
Inmiddels 9000km verder en geen problemen gehad. Oorzaak volgens dealer kan zijn veel korte stukken en het nieuwe rijden. Advies was om 80 in 4 te rijden 100 in 5 en pas bij 120 in 6. Dus boven 2000 te blijven. Verbruik neemt hierdoor niet erg veel toe.
Ervaring met Mazda 5 1.8 executive: Het is altijd goed om een uitgebreide proefrit te maken, kijk ook hoe je in de showroom behandeld wordt. Dit geeft een goede indruk als je later wat hebt. Soms moet je iets harder onderhandelen als je ook vlak na de garantieperiode wat krijgt.
Altijd zeggen dat je van een duur product als een auto langer probleemloos plezier moet kunnen hebben, het kost al veel geld.
Ervaring met Mazda 5 2.0 dti: Net mijn 2007 Mazda5 omgeruild voor de nieuwe 5. Heb 178.000 probleemloze km's achter de rug. Alleen 3x schokdempers achter vervangen (=kwaal vd 5) en problemen gehad met het DPF (filter) dat snel dichtroet waardoor je naar de garage moet.
De nieuwe 5 diesel rijd ik nu een week en moet zeggen probleemloos alleen jammer van de downgrade naar de 1.6L motor, echt een grote fout van Mazda.
Ervaring met Mazda 5: Ik rijd de Mazda5 1.8. Als ik de 5d versnelling rijd dan zit ik rond de 4000 toeren en lijkt het net of ik in de derde versnelling zit. Iemand meer ervaring?
Antwoord: Sorry voor de wat late reactie, Heb zelf ook een Mazda 5 Touring 1,8. Maar op de autobaan met 130 KM p/u heb ik steeds de neiging om naar de ontbrekende 6e versnelling te schakelen die er niet is. Erg jammer, dus mijn volgende Mazda word er een met 6 gangen en met een 2.0 motor, want het blijft een fijne auto.
Ervaring met Mazda 5 2.0 touring: Zeer geschikt als caravantrekker, maar let er wel op dat aanhanger via relais wordt aangesloten en de stroomvoorziening niet direct wordt aangesloten. Dit voorkomt electronicaproblemen.
Ervaring met verkoop: Bij aflevering was reservesleutel niet aanwezig, moest later worden opgehaald.
Ervaring met Mazda 5 1.8: Prima auto.
Zijn er meer rijders die problemen hebben bij vorst dat de schuifdeuren niet meer sluiten? Wat kan ik hieraan doen?