Mazda 121
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
3.7
5.7
5.5
5.7
6.3
5.9
5.1
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2001
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
15%
gemiddeld
2000
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
7%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
7%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
5%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
4%
gemiddeld
1999
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
7%
ernstig
Band onvoldoende profiel
5%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
3%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
3%
ernstig
1998
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
6%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
4%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
1997
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
8%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
1996
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
7%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
3%
ernstig
1995
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
9%
ernstig
Roestschade dorpel
8%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.