Mazda 121 (1991 - 1995)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
5.3
5.4
6.4
5.9
1994
1993
1992
1991
Belangrijkste problemen per bouwjaar
1994
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
15%
ernstig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
7%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
5%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
5%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
1993
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
14%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
1992
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Roestschade dorpel
6%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
1991
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
13%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
12%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.