Maybach Exelero
Studiemodel Maybach Exelero overgedragen aan Fulda Reifenwerke
De Exelero is een moderne interpretatie van Maybachs legendarische, gestroomlijnde auto uit de jaren dertig van de vorige eeuw. Deze was gebaseerd op de Maybach SW 38 en werd destijds ook door Fulda Reifenwerke ingezet voor bandentesten. Zo slaat de Exelero, die niet in serie zal worden gebouwd, een brug naar zijn historische voorganger.
De Exelero, ontworpen en ontwikkeld door Maybach Manufaktur in samenwerking met de Hogeschool van Pforzheim past bij de individualiseringsstrategie van Maybach. Het door de prototypenspecialisten van Stola in Italie gebouwde studiemodel is de opperste expressie van wat de veeleisende clientele van het merk zich kan voorstellen op het gebied van individuele luxe-uitrusting. Tijdens eerste testen op de hoge-snelheidsbaan bij het Italiaanse Nardo behaalde de Exelero volgens officiele FIA-metingen een topsnelheid van 351,45 km/h.