Forum Lynk Co 01
Reacties van eigenaren
'22
1
bouwjaar
jaar in bezit
84k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
6
'21
2
bouwjaar
jaar in bezit
63k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
6
Naam: Irek, datum : 30 april 2025
Ervaring met Lynk Co 01: Ik heb de LynkCo 01 als tweedehands gekocht bij een grote autodealer in Veen. Ze zijn gespecialiseerd in Volv'os en LynkCo. Toen hij had 15 duizend op de teller (bouwjaar 2021). Eerste twee weken was de auto super goed. Redelijk stil op de snelweg, comfortabel en zuinig. Alles werkte naar behoren.
Daarna tijdens het rijden horde ik een raar geluid van onderstel ergens van buiten. Maar alleen in de woonwijk of op slechte wegdek. Ik moest afspraak makken bij een Bovag erkende garage om dit klacht te repareren (ik had extra garantie gekocht). Ik was bij drie garages geweest, ze kunnen dit geluid niet lokaliseren. Dus ik spraak mensen uit mijn omgeving die ook Lynk hadden. Bij een van ze had ik begrijpen dat dat een schokdemper draagarm bij zijn auto de oorzaak van bijgeluid was. Toen had ik nog een keer geclaimd, de reparatie was gelukt, schokdemper was vervangen, bijgeluid is weg.
Tot nu toe ik heb geen probleem met onderstel. Maar wel andere zakken vind ik irritant als multimedia scherm die piept elke keer naar opstarten, en daarna werkt niks. Geen radio, geen verbinding met telefoon, soms werkt alles gewoon probleemloos. Op het scherm stat info hey Stranger ipv mijn eigen profiel.
Bij elektrisch rijden, rond snelheid 95 per uur blokkeert iets voor 2-3 seconden, auto wil niet optrekken. Daarna rijdt 'ie gewoon normaal. Bij de stand hybrid, als ik wil iemand inhalen, gebeurt ook 3 seconden niks. Alleen in stand power auto heeft voldoende kracht om een beetje sportief te rijden zonder vertraging.
De auto is niet slecht, ik ben in het algemeen tevreden. In mijn optiek de zwakste punt is het systeem. En waardeverlies...Ik rij 5,2 L100 km, niet slecht voor zo grote en zware auto. Elektrisch doe ik gemiddeld 65-70 km in de zomer, 40-45km in de winter. Laadtijd is gemiddeld 5 uur.
Ik doe de onderhoud bij een Volvo dealer in mijn omgeving (Amersfoort). Tot nu toe had twee servicebeurten gehad, plus een keer een software update (eigenlijk voor niks, systeem werkt nog steeds niet goed.Ik ervaar geen verbetering helaas).
Ervaring met onderhoud: De servicebeurt kost tussen 500-600 euro
Ervaring met Lynk Co 01: Ik heb de LynkCo 01 als tweedehands gekocht bij een grote autodealer in Veen. Ze zijn gespecialiseerd in Volv'os en LynkCo. Toen hij had 15 duizend op de teller (bouwjaar 2021). Eerste twee weken was de auto super goed. Redelijk stil op de snelweg, comfortabel en zuinig. Alles werkte naar behoren.
Daarna tijdens het rijden horde ik een raar geluid van onderstel ergens van buiten. Maar alleen in de woonwijk of op slechte wegdek. Ik moest afspraak makken bij een Bovag erkende garage om dit klacht te repareren (ik had extra garantie gekocht). Ik was bij drie garages geweest, ze kunnen dit geluid niet lokaliseren. Dus ik spraak mensen uit mijn omgeving die ook Lynk hadden. Bij een van ze had ik begrijpen dat dat een schokdemper draagarm bij zijn auto de oorzaak van bijgeluid was. Toen had ik nog een keer geclaimd, de reparatie was gelukt, schokdemper was vervangen, bijgeluid is weg.
Tot nu toe ik heb geen probleem met onderstel. Maar wel andere zakken vind ik irritant als multimedia scherm die piept elke keer naar opstarten, en daarna werkt niks. Geen radio, geen verbinding met telefoon, soms werkt alles gewoon probleemloos. Op het scherm stat info hey Stranger ipv mijn eigen profiel.
Bij elektrisch rijden, rond snelheid 95 per uur blokkeert iets voor 2-3 seconden, auto wil niet optrekken. Daarna rijdt 'ie gewoon normaal. Bij de stand hybrid, als ik wil iemand inhalen, gebeurt ook 3 seconden niks. Alleen in stand power auto heeft voldoende kracht om een beetje sportief te rijden zonder vertraging.
De auto is niet slecht, ik ben in het algemeen tevreden. In mijn optiek de zwakste punt is het systeem. En waardeverlies...Ik rij 5,2 L100 km, niet slecht voor zo grote en zware auto. Elektrisch doe ik gemiddeld 65-70 km in de zomer, 40-45km in de winter. Laadtijd is gemiddeld 5 uur.
Ik doe de onderhoud bij een Volvo dealer in mijn omgeving (Amersfoort). Tot nu toe had twee servicebeurten gehad, plus een keer een software update (eigenlijk voor niks, systeem werkt nog steeds niet goed.Ik ervaar geen verbetering helaas).
Ervaring met onderhoud: De servicebeurt kost tussen 500-600 euro
'22
1
bouwjaar
jaar in bezit
57k
km
elektriciteit
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: G. Bruggink49, datum : 12 februari 2025
Ervaring met Lynk Co 01 More: Om alle functies te ontdekken ben je nog wel even bezig.
Ervaring met Lynk Co 01 More: Om alle functies te ontdekken ben je nog wel even bezig.
'22
2
bouwjaar
jaar in bezit
46k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
8
Naam: Pjheise, datum : 2 oktober 2024
Ervaring met Lynk Co 01: Ik heb een van de eerste modellen gekocht. De auto rijdt heerlijk comfortabel, is niet stil (2023 modellen hebben een twee-lagige voorruit en zijruit voor en zijn stiller vanbinnen), en ik heb alleen een achteruitrijcamera, geen 360-camera. Android Auto en Apple Carplay doen het regelmatig niet, ook niet bedraad. De eigen navigatie werkt wel naar behoren. overigens werkt Apple Kaarten beter dan Google Maps.
De assistent Frank is sterk verbeterd met de laatste OTA updates, maar heeft een beperkte range van begrippen en juiste acties. De auto heeft in de zomer een elektrisch bereik van 80-90km, en in de winter van 65-70km. Ik rijd 18.000 km per jaar en 95% daarvan is puur elektrisch, omdat de meeste ritten minder dan 60km zijn en ik overal oplaad. Ik heb alleen na 2,5 jaar de batterijen van de sleutels moeten vervangen (is in 1 minuut gebeurd, zie YouTube). Alles doet het naar behoren. Ik ben dik tevreden met de Lynk&Co 01.
Ervaring met verkoop: Opgehaald in Diemen. Prima service.
Ervaring met Lynk Co 01: Ik heb een van de eerste modellen gekocht. De auto rijdt heerlijk comfortabel, is niet stil (2023 modellen hebben een twee-lagige voorruit en zijruit voor en zijn stiller vanbinnen), en ik heb alleen een achteruitrijcamera, geen 360-camera. Android Auto en Apple Carplay doen het regelmatig niet, ook niet bedraad. De eigen navigatie werkt wel naar behoren. overigens werkt Apple Kaarten beter dan Google Maps.
De assistent Frank is sterk verbeterd met de laatste OTA updates, maar heeft een beperkte range van begrippen en juiste acties. De auto heeft in de zomer een elektrisch bereik van 80-90km, en in de winter van 65-70km. Ik rijd 18.000 km per jaar en 95% daarvan is puur elektrisch, omdat de meeste ritten minder dan 60km zijn en ik overal oplaad. Ik heb alleen na 2,5 jaar de batterijen van de sleutels moeten vervangen (is in 1 minuut gebeurd, zie YouTube). Alles doet het naar behoren. Ik ben dik tevreden met de Lynk&Co 01.
Ervaring met verkoop: Opgehaald in Diemen. Prima service.
'22
2
bouwjaar
jaar in bezit
46k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
8
Naam: Pjheise, datum : 2 oktober 2024
Ervaring met Lynk Co 01: Ik heb een van de eerste modellen gekocht. De auto rijdt heerlijk comfortabel, is niet stil (2023 modellen hebben een twee-lagige voorruit en zijruit voor en zijn stiller vanbinnen), en ik heb alleen een achteruitrijcamera, geen 360-camera. Android Auto en Apple Carplay doen het regelmatig niet, ook niet bedraad. De eigen navigatie werkt wel naar behoren. overigens werkt Apple Kaarten beter dan Google Maps.
De assistent Frank is sterk verbeterd met de laatste OTA updates, maar heeft een beperkte range van begrippen en juiste acties. De auto heeft in de zomer een elektrisch bereik van 80-90km, en in de winter van 65-70km. Ik rijd 18.000 km per jaar en 95% daarvan is puur elektrisch, omdat de meeste ritten minder dan 60km zijn en ik overal oplaad. Ik heb alleen na 2,5 jaar de batterijen van de sleutels moeten vervangen (is in 1 minuut gebeurd, zie YouTube). Alles doet het naar behoren. Ik ben dik tevreden met de Lynk&Co 01.
Ervaring met verkoop: Opgehaald in Diemen. Prima service.
Ervaring met Lynk Co 01: Ik heb een van de eerste modellen gekocht. De auto rijdt heerlijk comfortabel, is niet stil (2023 modellen hebben een twee-lagige voorruit en zijruit voor en zijn stiller vanbinnen), en ik heb alleen een achteruitrijcamera, geen 360-camera. Android Auto en Apple Carplay doen het regelmatig niet, ook niet bedraad. De eigen navigatie werkt wel naar behoren. overigens werkt Apple Kaarten beter dan Google Maps.
De assistent Frank is sterk verbeterd met de laatste OTA updates, maar heeft een beperkte range van begrippen en juiste acties. De auto heeft in de zomer een elektrisch bereik van 80-90km, en in de winter van 65-70km. Ik rijd 18.000 km per jaar en 95% daarvan is puur elektrisch, omdat de meeste ritten minder dan 60km zijn en ik overal oplaad. Ik heb alleen na 2,5 jaar de batterijen van de sleutels moeten vervangen (is in 1 minuut gebeurd, zie YouTube). Alles doet het naar behoren. Ik ben dik tevreden met de Lynk&Co 01.
Ervaring met verkoop: Opgehaald in Diemen. Prima service.
'21
1
bouwjaar
jaar in bezit
49k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
8
Naam: Tmvnbkl, datum : 17 september 2024
Ervaring met Lynk Co 01: Eerder al heb ik mijn mening over deze auto gegeven. Inmiddels ben ik nog wat extra ervaringen verder. De service van Kink en Co is waardeloos. Voor elk schroefje en boutje moet de dealer binnen de garantie afzonderlijk goedkeuring aan vragen. Voor problemen met het alarm van de auto en nog wat andere zaken heb ik daardoor al 3 keer de auto naar de dealer moeten brengen.
Inmiddels is nog niet alles verholpen, zo werkt Android Auto sinds kort niet meer waarvoor de dealer me naar Link en Co verwijst. Via de telefoon is Link en Co nagenoeg onbereikbaar. Wachttijden van meer dan een half uur zijn gewoon.
Via de mail lukt het ook niet omdat, welk email adres je ook gebruikt, steeds de melding "je email adres heeft een verkeerde instelling" verschijnt.
Waardeloos bedrijf met een waardeloze service en een minachting voor de klant.
Ervaring met verkoop: Zoals ik al eerder heb aangegeven. Nooit meer een link en co en het advies om er geen te kopen.
Ervaring met onderhoud: De dealer doet zijn best maar door de rigide opstelling van Link en Co is de eind uitkomst dat ook dit waardeloos is.
Ervaring met Lynk Co 01: Eerder al heb ik mijn mening over deze auto gegeven. Inmiddels ben ik nog wat extra ervaringen verder. De service van Kink en Co is waardeloos. Voor elk schroefje en boutje moet de dealer binnen de garantie afzonderlijk goedkeuring aan vragen. Voor problemen met het alarm van de auto en nog wat andere zaken heb ik daardoor al 3 keer de auto naar de dealer moeten brengen.
Inmiddels is nog niet alles verholpen, zo werkt Android Auto sinds kort niet meer waarvoor de dealer me naar Link en Co verwijst. Via de telefoon is Link en Co nagenoeg onbereikbaar. Wachttijden van meer dan een half uur zijn gewoon.
Via de mail lukt het ook niet omdat, welk email adres je ook gebruikt, steeds de melding "je email adres heeft een verkeerde instelling" verschijnt.
Waardeloos bedrijf met een waardeloze service en een minachting voor de klant.
Ervaring met verkoop: Zoals ik al eerder heb aangegeven. Nooit meer een link en co en het advies om er geen te kopen.
Ervaring met onderhoud: De dealer doet zijn best maar door de rigide opstelling van Link en Co is de eind uitkomst dat ook dit waardeloos is.
'21
1
bouwjaar
jaar in bezit
49k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
8
Naam: Tmvnbkl, datum : 17 september 2024
Ervaring met Lynk Co 01: Eerder al heb ik mijn mening over deze auto gegeven. Inmiddels ben ik nog wat extra ervaringen verder. De service van Kink en Co is waardeloos. Voor elk schroefje en boutje moet de dealer binnen de garantie afzonderlijk goedkeuring aan vragen. Voor problemen met het alarm van de auto en nog wat andere zaken heb ik daardoor al 3 keer de auto naar de dealer moeten brengen.
Inmiddels is nog niet alles verholpen, zo werkt Android Auto sinds kort niet meer waarvoor de dealer me naar Link en Co verwijst. Via de telefoon is Link en Co nagenoeg onbereikbaar. Wachttijden van meer dan een half uur zijn gewoon.
Via de mail lukt het ook niet omdat, welk email adres je ook gebruikt, steeds de melding "je email adres heeft een verkeerde instelling" verschijnt.
Waardeloos bedrijf met een waardeloze service en een minachting voor de klant.
Ervaring met verkoop: Zoals ik al eerder heb aangegeven. Nooit meer een link en co en het advies om er geen te kopen.
Ervaring met onderhoud: De dealer doet zijn best maar door de rigide opstelling van Link en Co is de eind uitkomst dat ook dit waardeloos is.
Ervaring met Lynk Co 01: Eerder al heb ik mijn mening over deze auto gegeven. Inmiddels ben ik nog wat extra ervaringen verder. De service van Kink en Co is waardeloos. Voor elk schroefje en boutje moet de dealer binnen de garantie afzonderlijk goedkeuring aan vragen. Voor problemen met het alarm van de auto en nog wat andere zaken heb ik daardoor al 3 keer de auto naar de dealer moeten brengen.
Inmiddels is nog niet alles verholpen, zo werkt Android Auto sinds kort niet meer waarvoor de dealer me naar Link en Co verwijst. Via de telefoon is Link en Co nagenoeg onbereikbaar. Wachttijden van meer dan een half uur zijn gewoon.
Via de mail lukt het ook niet omdat, welk email adres je ook gebruikt, steeds de melding "je email adres heeft een verkeerde instelling" verschijnt.
Waardeloos bedrijf met een waardeloze service en een minachting voor de klant.
Ervaring met verkoop: Zoals ik al eerder heb aangegeven. Nooit meer een link en co en het advies om er geen te kopen.
Ervaring met onderhoud: De dealer doet zijn best maar door de rigide opstelling van Link en Co is de eind uitkomst dat ook dit waardeloos is.
Ervaring met Lynk Co 01: Sinds april 2025 ben ik eigenaar van de 01 uit 2022 met 360 camera etcetera.Tot op vandaag geen problemen gehad, de auto rijdt voor mij boven mijn verwachtingen, en dat na 25 jaar Audi A6 te hebben gereden.
Hier en daar hoor ik en lees ik geklaag over verbruik bij niet opladen en andere kleine probleempjes. Maar,,,,, dat weet je toch van te voren. Ik heb familie in Italie wonen en ga daar regelmatig heen, tja dan weet je dat je met E-rijden er niet komt maar dan altijd nog gemiddeld tussen de 4 en 7 Ltr. per 100 kilometer. Enfin dat is hetzelfde als de 2 Ltr. diesel van de Audi's!
In ieder geval ben ik tot op heden nog steeds onder de indruk van alle gadgets en snufjes zoals de dode hoek signalering en de auto lane assistance alhoewel iemand schreef dat je wel bij de les moet blijven (beetje logisch toch!). De krant lees ik thuis wel en niet tijdens het rijden!
Ervaring met verkoop: Goede uitleg van Lucas! Maar je bent de helft al vergeten als je thuis bent. Er is zoveel aan boord en zo veel functies. Oefening baart kunst, zo simpel is het. En je kunt de instructies altijd nog terug vinden in videovorm op YouTube.