Forum Kia Venga
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb een nieuwe Kia en de navigatie rijdt door de Noordzee. Na veel gevaarlijke capriolen krijg ik een nieuwe. Maar niemand kan zeggen wanneer en de software loopt minstens 3 jaar achter. Dat alles wordt pas verteld als je in de auto rijdt.
Ervaring met Kia Venga Aut: Dankzij de garantie een prima auto.
Ervaring met Kia Venga 1.6: Ik heb nu ruim een jaar in de Venga gereden. Tot nu toe alleen voor de beurten de garage gezien. Ook op de voor mij nieuwe dealer geen commentaar. Handelt correct af.
Ervaring met Kia Venga 14CVVT cimfort pack: Heb al eerder en review van deze auto geplaatst. Toen na 3 maanden. Nu dus na 4 jaar. In het algemeen wel tevreden. Toch zou ik mij nog goed bedenken voordat ik nog eens een Kia koop. Deze gaat er in elk geval uit als de 7 jaren garantie voorbij zijn.
Heb in de jaren namelijk veel problemen gehad met de elektronica, waardoor de auto vaak voor een of meerdere dagen bij de dealer stond. Is telkens wel netjes binnen de garantie opgelost. Audio systeem dat het begaf, het start/stop-systeem doet het vaker niet dan wel, portieren die plotseling niet meer dicht gingen vervolgens weer wel maar dan ging de achterklep weer niet meer op slot of sprongen de portiersloten open telkens als je stilstond of bleef het lampje branden dat aangeeft dat de portieren niet
goed gesloten zijn. Zekeringen die spontaan doorbranden en als je die dan verving dan was die na 10 minuten weer kapot, daar voor heeft de auto 2 dagen bij de dealer gestaan voor het opgelost was.
Nogmaals: alles netjes opgelost binnen de garantie maar het is telkens zo'n gedoe en als je dat buiten de garantie hebt dan kost het veel geld. Dus voor de 7 jaar om zijn gaat de auto eruit en of de volgende weer een Kia is is de vraag.
Antwoord: Wij rijden met een Kia Venga Superpack van 2014. Geloof me: maar 90 procent van kinderziektes zijn echt opgelost.
Antwoord: Inmiddels 8000 km gereden, wat een fijne auto is de Venga toch. Zit geweldig motor lekker stil, zou op het schurend geluid van de remmen na niets negatiefs kunnen melden. Is trouwens wel vervelend dat geluid van de remmen zijn er nog meer Venga rijders die hier last van hebben. Auto gekocht en in onderhoud bij Braber in Ede, kan ik iedereen aanbevelen is gewoon top.
Antwoord: Ja onze remmen piepen ook. 1.6 ccvt automaat. Verder prima auto 42.000 km bouwjaar 2011. Eerste eigenaar. Mooie auto met alles erop en eraan voor 27000 euro.
Antwoord: Ja, mijn Venga 2011 remmen knarsen ook. Mijn garage heeft de remblokken enigszins afgeschuurd. Heeft geholpen.
Ervaring met Kia Venga 1.6: Rijd al 4 jaar zonder problemen. Geen enkele reparatie gehad. Gello bijna het Duitse autoblad dat de auto na 100.000 km helemaal uit elkaar heeft gehaald en niets hoefde te vervangen of versleten was.
Ervaring met Kia Venga 1.4 CVVT Plus Pack: Na het lezen van reacties in het forum was ik bang een miskoop gekocht te hebben, maar tot nu toe geen problemen gehad en ben erg tevreden, ik herken de klachten niet!
Heb gisteren voor het eerst getankt en dit ging uitermate vlot tot de tank vol was. Als je flink hard over een drempel gaat hoor je een bonk, maar als je dit normaal doet is er niets aan de hand. Mis alleen de verlichting van het dashboard kastje.
Antwoord: J.VD.POL: dan heb jij veel geluk met je Kia. Wij hebben er ook eentje al 3 jaar en heeft meer in de garage gestaan dan dat we ermee gereden hebben! Teveel om op te noemen en wat doen ze eraan? Niks, niks, niks, da's hun reclame voor 7 jaar garantie die we dik en dubbel betalen: en als je hem wilt verkopen wat krijg je er voor amper 7.000 euro terwijl hem wel bijna 20.000 gekost heeft moesten we er meer voor krijgen was hem al de deur uit en zeker NOOIT meer een Kia!
Ervaring met Kia Venga 1-4: Grote rammelkast. Kia is wezen kijken. Ik kreeg als antwoord: productie norm. Ik heb het idee, bij een scherpe put of hobbel dat de voortrein eronder uit breekt. Ik heb een zwaar klikkend geluid in de auto. Ben nu 9 maanden bezig, vanaf januari ben 5 keer bij een dealer geweest. Nu is de Hr. Jochems van de Kia geweest en ik krijg dit antwoord, zie bovenstaand.
Antwoord: Beste Josan,
Drama toch deze klachten, ik wilde ook een venga kopen ik dacht eerst maar even bellen met Kia Nederland en gevraagd of de vele klachten die zich voordoen met de Venga inmiddels opgelost zijn. De beste man die ik sprak daar die zei: KLACHTEN meneer Buis, hoe komt u erbij we hebben hier nog nooit iets over klachten gehoord. Deze man kan wat mij betreft beter in de Efteling gaan werken. In vele autobladen is hij getest en kwam goed uit de bus MAAR dat is een moment opname, dan moet je een duurtest doen dan komen de klachten er uit waar heel veel rijders over klagen. Of krijgen de autobladen een vergoeding voor een goed oordeel.
Antwoord: Als de Kia mij vergelijkt met een bewoner van de Efteling, moeten ze alles hieronder eens lezen. Er zijn mensen die willen naar de ANWB. ISG heeft nog nooit gewerkt, maar als je daar over klaagt, dan is dat een verkoopspraatje. Maar ik ben er mee gestopt, want KIA weet het toch beter, maar volgens de diverse dealers is er wel degelijk wat in de voortrein aan de hand en is dit geen productienorm, maar een grote fout en dit kost hun veel klanten. Daarom vraag ik mij af hoe ze op de vierde of vijfde plaats zijn beland wat betreft verkoop.
Ervaring met Kia Venga: Mijn probleem met deze auto is dat de ISG inderdaad nooit werkt, maar veel vervelender is het navigatiesysteem. Na een jaar begaf de radio het. Toen gaf de dealer aan dat ik ook regelmatig het navigatiesysteem moest laten updaten. Dat bleek bij elke servicebeurt noodzakelijk.
Door een verhuizing kwam ik terecht bij AutoHaag in Schiedam. Daar adviseerden zij vorig jaar de updates niet meer te doen want daarna kwamen er vele klachten was hun ervaring. Nu doet niets het meer en zeggen ze bij de dealer, helaas de garantie is verlopen. Ik kan nu een omruilnavigatiesysteem krijgen als ik 500 euro betaal. Dat vind ik echt onacceptabel. Het geleverde product doet het niet goed en nu moet ik betalen. Dat noemen ze een coulancebeleid gaf mijn dealer aan. Ik vind dat KIA moet toegeven dat het product niet klopt en bij ( veel meer) klanten gewoon wordt vervangen. Ik ga ermee aan de slag, dus als er meer mensen zijn met dergelijke klachten, graag reactoe op mail: rwj1955@hotmail.com
Ervaring met onderhoud: Mijn dealer voor onderhoud is AutoHaag Kia Schiedam. Staat niet in de lijst. Ik vind dat ze het navigatieprobleem alleen willen oplossen als de klant betaalt. Dat is geen service!