Jeep Cherokee (1984 – 2001)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
6.4
6.2
6.6
6.4
6.8
6
7
5.5
6.9
4.4
3.9
5.6
2.1
3.5
2.3
3.6
3.2
'00
'99
'98
'97
'96
'95
'94
'93
'92
'91
'90
'89
'88
'87
'86
'85
'84
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2000
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
14%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Remverschil op 1 as te groot
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
1999
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
15%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Remverschil op 1 as te groot
4%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
1998
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
14%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
1997
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
18%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Remverschil op 1 as te groot
5%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
Roestschade dorpel
2%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
1996
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
14%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
3%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
1995
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
15%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
12%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Remverschil op 1 as te groot
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
1994
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
9%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Remverschil op 1 as te groot
3%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
1993
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
13%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
5%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
5%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
5%
ernstig
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
1992
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
15%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
5%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
5%
ernstig
Roestschade dorpel
4%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
2%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
1991
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
17%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
9%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
9%
ernstig
Roestschade dorpel
6%
ernstig
Stadslicht niet volgens voorschriften
6%
gemiddeld
1990
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
27%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
13%
ernstig
1989
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
9%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
8%
ernstig
1988
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
21%
ernstig
1987
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
18%
ernstig
1986
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
31%
ernstig
1985
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
19%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
14%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
8%
ernstig
1984
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
38%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.