Jaguar XF Sportbrake (2012 - 2015)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
3,3
3,8
3,6
2015
2014
2013
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
21%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
18%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
8%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
30%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
3%
ernstig
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
21%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.