Forum Jaguar X-TYPE
Reacties van eigenaren
Ervaring met Jaguar X-TYPE 2.0D: Zeer betrouwbare en zuinige auto. De prijzen van onderdelen zijn vergelijkbaar met de gemiddelde andere auto. Echt een aanrader.
Ervaring met verkoop: Tja. het waren sjonnies
Ervaring met Jaguar X-TYPE 2.5 V6 sport: Geweldige rijdersauto! Ik ben nu drie jaar in het bezit van een Jaguar X-TYPE 2.5 V6 Sport en heb tot op heden nog geen enkel mankement gehad. Recent weer een nieuwe apk, waarbij wederom geen enkel mankement naar voren is gekomen. De auto heeft inmiddels 100.000 op de teller staan, maar rijdt werkelijk nog als nieuw! Wat een soeplesse en trekkracht. In de sportuitvoering ook een erg mooie verschijning.
Ik hoop nog jaren plezier te hebben van mijn Jag. Wellicht een mooie klassieker/oldtimer in spe.
Antwoord: Ik heb er net eentje gekocht van hetzelfde type en wens dat hij goed zal meevallen? Eerste gevoel was super en inderdaad wat een power als je hem op de staart duwt en als je hem in S zet is het nog leuker.
Alvast groeten aan alle mede Jaguar-fans
Ervaring met Jaguar X-TYPE: Kan geen objectief oordeel geven omdat ik alleen maar perfecte ervaring met mijn X-type heb. Als ik naar Oostenrijk rijd (ik rijd nooit harder dan 120 km/h en alles op cruis-control). Meestal rond 115 km/h) heb ik een verbruik van tussen 4,4 tot 4,6 liter diesel op 100 km. Als ik vanuit Spaubeek in Ladis aankom (790km) heb ik nog een bereik van ca. 430 km. Storingen heb ik nog nooit gehad. Wel heeft mijn garage (geen dealer) mij gewaarschuwd betreffende de krukasdemper en riemen. Wie kan mij een prijsindicatie geven?
Ervaring met onderhoud: Zeer betrouwbaar. Scoonzoon, dochters, kennissen, buren gaan allen naar Eric Stevens in Puth. Alles door mond op mondreclame. Perfecte service en zoals gezegd: Zeer betrouwbaar. Alles wat vervangen moet worden wordt eerst over gebeld en de vervangen onderdelen liggen daarna opo de werkbank mét uileg waarom het vervangen is.
Antwoord: Voor de krukas demper, vernieuwing heb ik op 251000 km 650 euro betaald. Vraag je dealer een opgave van de prijs. Klus voor 2 man.
Succes
Antwoord: Thurober, hartelijk dank voor je commentaar. Ik heb nu het volgende probleem. Ik zet mijn X (echt met hoofdletter!) in mijn garage. Twee dagen daarna wil ik starten, NIETS! Alle lampen in het dashboarddisplay branden. De X start niet, geen klik, niets. Startslot blijkt goed te zijn, startmotor reageert als er spanning op komt. Volgens mij herkent de auto de sleutel niet. Weet jij mogelijke oplossing?
gr.
Hub.
Antwoord: Ik heb hetzelfde af en toe. Na 14 x het contactslot aan / uit...start 'ie wel. Daarna doet het voor 2 maanden weer normaal.
Ervaring met Jaguar X-TYPE 3.0 executive: De 3.0 houdt van een slokje, maar is op langere afstand redelijk zuinig te rijden, ca. Een op tien. Deze uitvoering rijdt geweldig!
Ervaring met onderhoud: Voor kleinere beurten naar goede garage dichtbij. Maar voor een nieuw slot en een ABS reparatie toch maar naar de dealer.
Ervaring met Jaguar X-TYPE 2.0d: Doen! Ik heb het ook gedaan en wil hem nu nooit meer kwijt :)
Verbruik met 2.0D is 1 op 17 op de snelweg. Onderhoud is niet duurder dan normaal. Betrouwbaarheid en degelijkheid staan echt op een hoog niveau.
Antwoord: Ik heb een X-TYPE gekocht en de knoppen van de telefoon staan er allemaal op, maar als ik erop druk dan zegt hij no phone. Wil dit zeggen dat er geen in zit of moet ik ergens een sim kaart insteken? Of werkt het via Bluetooth? De auto is van 2002.
Antwoord: Ik ervaar hetzelfde probleem, heb je al een oplossing?
Antwoord: Kijk in het dashboardkastje of er een zilverkleurig doosje te zien is. Dit is de Bluetooth module. Als die er niet in zit, zul je die moeten aanschaffen kost ong 250 euro.
Ervaring met Jaguar X-TYPE V6 3.0 ex.: Laat je niet gek maken door zeer dure garages in onderhoud en reparatie. Ik doe het onderhoud zelf en het is niet anders dan een andere auto van deze klasse. Ik heb in deze 3 jaar nog geen afkeurpuntje meegemaakt bij de APK.
Tip: doe eerst een onafhankelijke APK en dan onderhoud/reperatie.
Vele garages willen dure dingen aansmeren die niet vervangen hoeven worden denk bijvoorbeeld aan remschijven, schokbrekers enz,
Ervaring met verkoop: Net als bij iedere andere auto. Beter eerst een aankoopkeuring laten uitvoeren maar dat telt ook voor iedere andere auto.
Ervaring met onderhoud: Ik heb bij ongeveer 200.000 km de versnellingsbakolie ververst met Kroon olie. Verder om de 15.000 km olie en oliefilter vervangen, luchtfilter en overige normale zaken. Binnenkort ga ik voor en achter de schijfremmen en remblokken vernieuwen.
Ervaring met Jaguar X-TYPE 2.0 Executive: Een kleine 8 jaar rijd ik mij Jag X-type. Indertijd voor tamelijk weinig gekocht omdat hij te lang stil stond bij Kroymans die hem graag kwijt wilde. Tot 250.000 km eigenlijk probleemloos gereden. Mijn gedachte was tot 3 ton door te rijden, wetende dat apk weer komt in mei 2013 wil ik hem voor die tijd kwijt. Helaas zie ik nu - boven de 250k - dat er wel erg veel electrische storingen achter elkaar komen: lambda sondes, benzine pomp, sensor koelvloeistof, printplaat automaat etc. Zal met weemoed afscheid nemen. Ideale auto tot 250k km, maar dan zou ik hem echt verkopen... Enjoy!
Ervaring met verkoop: Feitelijk gekocht bij Kroymans Ede, maar die bestaat inmiddels niet meer. Tip: zorg dat je weet hoe lang de auto stilstaat. Kan fors schelen in de prijs.
Ervaring met onderhoud: Lange tijd onderhoud laten plegen bij Jagpoint in Soesterberg. Erg tevreden. Woon inmiddels heel ergens anders, dus dan wordt het een wat pittigje tripje voor een beurt. Betrouwbare allround-garage hier in de buurt gaat er ook erg goed mee om.