Forum Infiniti Q30
Reacties van eigenaren
Ervaring met Infiniti Q30 1.5: Ik heb mijn Q30 (nov 2017) kunnen kopen in juli 2019 met slechts 1200 km op de teller. De auto is van de importeur geweest en heeft daarna op naam gestaan van een plaatselijke Nissan dealer. Aangezien diesels op het moment gemeden worden als de pest kon ik er relatief goedkoop aan komen. Geen moment spijt van gehad want de 1.5DCi van Renault loopt zijdezacht en kan prima met het verkeer mee komen. Uiteraard niet razendsnel maar een verbruik van ca. 1:20 maakt veel goed.
Verder is de auto geweldig afgewerkt en het comfort is prima. Het is wel jammer dat de plaatselijke Nissan dealer niets aan de auto kan uitlezen. Daarvoor moet ik naar het dichtstbijzijnde Infiniti Center in Rotterdam. Een ritje van 270 km vv. Ik ben daar al geweest vanwege een terugroep actie. Dat werd netjes opgelost. Wat me wel tegenvalt zijn de navigatie updates. Deze zijn met 195 euro behoorlijk prijzig. Ik had gehoopt op de eerste twee jaar gratis updates maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Ik hoop dat Infiniti na terugtrekking uit Europa in ieder geval de Infiniti centers in stand houdt. Dat is eigenlijk mijn enige zorg. De kwaliteit van de auto lijkt verder prima op orde te zijn.
Ik ga in ieder geval ook eens kijken of Mercedes dealers iets kunnen betekenen. Dan heb ik tenminste een alternatief achter de hand.
Antwoord: Ik loop tegen het zelfde probleem aan m.b.t. de navigatie, euro 195 voor een jaar oude versie. Verder een heerlijke auto de Q30! Ook ik heb geinformeerd bij Mercedes maar zij zeggen geen onderhoud te kunnen plegen aan de Q30 terwijl het gehele onderstel inclusief motor Mercedes is. Ben dus aangewezen op Nissan.
Antwoord: Ik ben ondertussen weer 10.000 km verder en geniet nog elke dag van de Q30. De navigatie ga ik waarschijnlijk niet meer updaten. Mijn telefoon kan dat toch beter.
Verder heb ik bij de plaatselijke AutoFirst garage geinformeerd en die durven de Q30 best aan. Ze kunnen de OBD ook gewoon uitlezen. Hebben ze laten zien. Verder zijn ze ook gespecialiseerd in Renault dus met de 1.5DCi zijn ze bekend. N.b. bij de Nissan dealer waar ik hem gekocht heb vertelden ze dat ze de auto niet konden uitlezen. Voor de eerst komende beurt ga ik overigens nog wel naar het Infiniti center, want ik heb nog garantie. Als dat goed bevalt zou ik daar ook wel kunnen blijven. Het is een eind van huis maar voor mijn werk kom ik wekelijks wel aardig in de buurt.
Antwoord: En weer een tijdje verder. De Q30 heeft vanwege corona veel stilgestaan dus de km-stand is niet diesel-waardig. Het zij zo. Als de auto een week had stilgestaan kreeg ik een storingsmelding van de parkeersensoren. Na een klein ritje was dit altijd opgelost. Ik heb het nu definitief opgelost met een beetje WD40 in de sensoren (tip van Youtube). Blijkbaar een beetje vuil in de sensoren dat er nu weer uit is. Verder volkomen probleemloos. De auto heeft zijn 36 maanden beurt bij de Nissan dealer gehad waar ik hem gekocht heb. Dat was wel vrij prijzig. Dat lag vooral aan de waanzinnige prijzen die de dealer rekende voor olie en filters. Aangezien het gewoon een Renault/Nissan motor is was dat wel even schrikken. Tja, als je exclusief wil rijden moet je wat voor over hebben. Waar ik geen zicht op kan krijgen is de onderdelen voorziening in de toekomst. Motor en onderstel zal geen probleem zijn. Dat is Mercedes/Renault/Nissan. Ik maak me meer zorgen om de Infiniti specifieke zaken zoals de elektronica (infotainment) en plaatwerk en bv. ruiten. Hopelijk niets nodig in de toekomst. Dat zijn natuurlijk ook geen slijtageonderdelen.
Antwoord: Hallo, ik heb sinds 2 maanden een Infiniti Q30. Ben zeer tevreden over rijcomfort, uitstraling etc. Waar ik niet in geslaagd ben is het vinden van de Europese InTouch App voor de navigatie. Ook kan ik nergens de update vinden. Ook contact (formulier) met Infiniti Rotterdam levert niets op (geen reactie ontvangen)
Hebben jullie als mede-eigenaar nog tips?
Alvast bedankt.
Ervaring met Infiniti Q30: Zeer goede service, eventuele storing wordt snel verholpen. Aftersale is perfect.
Ervaring met verkoop: Slechte service en voorlichting
Ervaring met Infiniti Q30: Ik heb de auto nu 1 maand in mijn bezit. Rijdt rustig en kan snel zijn, verbruik is beschamend hoog.
Hij is comfortabel en de bediening is ondanks de vele mogelijkheden duidelijk en overzichtelijk. Je moet er wel de tijd voor nemen om alles onder de knie te krijgen. De basis is vanzelf sprekend. Alle gadgets heb ik nog niet bekeken.
Op dit moment ben ik tevreden met deze auto, gekocht met km-stand 20.000, staat nu op 21.525.
Antwoord: Ik heb mijn Infinity Q30 2.2D automaat nu bijna een jaar en kan niet anders dan hierover positief berichten. Gemiddeld verbruik in 4.7l per 100km, erg netjes. Rijd geweldig en ligt als een blok op de weg. Of je rustig rijd of op snelheid, het is een heerlijke auto. Aan de vele gadgets moest ik in het begin wel wennen. Een echte aanrader.
Ervaring met Infiniti Q30 2.2d: Top auto met de Mercedes diesel. Motor staat bekend om zijn degelijkheid maar is ook heel zuinig. Ik rijd gemiddeld 4,7l op 100km.
Ik heb wel enorm moeten wennen aan de gadgets zoals de waarschuwingen als je over een streep zijde. Op 60 km wegen is wat minder.
Ervaring met verkoop: Zoals het hoort. Klantvriendelijk, goede informatie en komt afspraken na.