Forum Hyundai Santa Fe (2006 - 2012)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Hyundai Santa Fe: Gewoon een goede betrouwbare auto. Mensen die op deze auto zitten te mopperen hebben geen goede onderhoud verricht. Vervang de zeef in de carter (olie) na twee ton. Ik heb de dubbele massa vliegwiel vervangen bij 160.000 kosten 1.700,- Nou ja. Is dat duur? doe het niet bij Hyundai want die vragen 2.800,- Laatst gloeibougies vervangen bij 216.000km voor de rest nooit gezeur met deze auto.. Kijk gewoon of hij goed is onderhouden.
Geen goed onderhoud met een auto, dan krijg je problemen ja, maar wees zelf alert! Ik zal hem wellicht omruilen met een aantal maanden voor het nieuwe type. Hyundai=betrouwbaarheid!
Ervaring met onderhoud: Gewoon onderhouden zoals het hoort!
Ervaring met Hyundai Santa Fe: Ik rijd al 3 jaar een Hyundai Santa Fe nieuw type. Heeft onderhand 256000 km gereden tot vorige maand geen problemen gehad. Alleen nu loopt hij heel moeilijk bij de start. Soms een of twee weken geen problemen, dan twee drie keer problemen na het starten hij wil dan niet weg. Het lijkt net alsof hij geen diesel krijgt. Na twee minuten is het goed en heeft hij geen problemen met het rijden. Voor de rest een super auto. Wie herkent het probleem?
Antwoord: Waarschijnlijk de turbo kapot. Ook al voorgehad.
Antwoord: Een zuiger in de hogedrukpomp blijft kleven in zijn behuizing. Door harsachtige vervuiling. Pomp laten reviseren en het probleem is over.
Ervaring met Hyundai Santa Fe 2.7 V6 2 wd style: Fijne, stille trekauto. Ik heb alleen een probleem met het openen van het benzineklep vanuit de deur dit werkt moet het via het kabeltje doen iemand een idee waar ik die storing kan vinden?
Antwoord: Nieuwe knop in deur laten plaatsen, ook al voorgehad.
Antwoord: Binnenbekleding van de deur aan de bestuurderskant eruit halen. In de deur zit het knopje om de tankdop te openen. Achter dit knopje zitten de contactpuntjes dit de tankdop opening aansturen. Deze contactpuntjes schoonmaken en eventueel opschuren zodat deze weer glad en schoon worden. De tankdop gaat dan weer normaal open.
Antwoord: Ik heb dezelfde klacht, benzineklep niet open. Is bovenstaande oplossing ook bekend binnen de Hyundai garage? Mijn technische kennis en vaardigheden zijn nihil.
Antwoord: ik heb het zelfde probleem met de benzineklep ga ik even alles op schonen en wie weet ? Het is namelijk lastig als je met caravan erachter bij een pomp staat en de dop gaat niet open. Ook kan ik soms geen gas geven en brand het management lampje na opnieuw starten reset hij zich soms en kan ik gewoon rijden. Soms met het lampje aan en soms uit. Voor de rest met 147000 km een fijne stille auto. Voorheen altijd Opel, maar die mag niet zo zwaar trekken een goede combinatie Fend 515 SG en santa Fe 2.7 6 cilinder
Ervaring met Hyundai Santa Fe 2.2 2wd diesel: Wij hebben onze Hyundai Santa Fe 2.2 CDI nu meer dan een jaar in bezit en hebben reeds meerdere malen met onze 1.700 kg wegende Eriba Nova S (moving pakket) naar Zuid Frankrijk en Ibbenburen gereden zonder enige problemen. Heb wel de wagen laten tunen dmv OBD tuning met een zichtbaar meer trekkracht. Richting Dyon beginnen de bergachtige wegen en de wagen trekt met 110 km/u per uur tussen de 2800-3000 toeren de gehele combinatie zonder dat je eigenlijk weet hebt dat er een caravan achter hangt van een behoorlijk gewicht. Heb net te horen gekregen dat de dealer 1,5 liter koelvloeistof heeft moeten bijvullen, echter we gaan het in de gaten houden omdat er dan eventueel koppakkingen vervangen moeten gaan worden. Verder rijdt de wagen 1:10 - 1:9 bij 110 km/u met die 1.700kg erachter met de ODB tuning, wat ik overgens iedere Santa Fe rijder zou aanraden. Het kost ongeveer EUR 300,00 maar dan heb je ook wat. Over het algemeen zonder iets trekens rijdt de wagen 1:14 wat ook bijzonder zuinig is voor een ledig 1.798 kg wegend voertuig. Kortom: zeer tevreden en hoop de wagen nog jaren te mogen hebben.
Ervaring met Hyundai Santa Fe 2.2 crdi: De problemen begonnen in het 3de jaar met de airco. Lekke condensor. Ook met nieuwe condensor, geen krachtige airco.
Maar...net na de verlengde garantie begon het trillen in het koppelingspedaal duidelijk toe te nemen. Ook bij uitzetten van de motor ratelde er wat. Oorzaak: defect dubbel vliegwiel. Koppelingsplaten moesten ook vervangen worden. Wat het kostte: het dubbele vliegwiel al 1.000 euro! Ga zelf verder maar eens raden wat deze reparatie uiteindelijk kostte. Tip: overschatten is onmogelijk.
Antwoord: Hoi, ik heb precies dezelfde problemen als u. Maar nu heb ik er een probleem bij:
als je rijdt, schokt ie soms bij het gasgeven, ikzelf denk dat het aan de versnellingsbak ligt, hebt u dit ook gehad?
mvg Christian
ps: het trillen heeft bij mij de monteur niet kunnen verhelpen.
Ervaring met Hyundai Santa Fe 2.2 crdi: Een en al ellende met deze auto en denk niet dat er ooit nog een Hyundai komt! Nieuwe remschijven, nieuwe brandstofpomp bij 130.000 km. Nieuwe koppeling en drukgroep en nu bij 162.000 kapotte turbo waarbij ook de motor defect is gegaan en dat voor een auto van eur 40.000 gewoon schandalig.
Antwoord: Ik heb het zelfde geval gehad: Santa Fe 2008. Mijn auto is totalloss binnen de garantie termijn en casco dekking. Niemand wil het vergoeden omdat de kern van het probleem ligt bij de leverancier. De fabriek aansprakelijk stellen via rechtzaak kan wel jaren duren.
Ervaring met Hyundai Santa Fe: Heb een Santa Fe uit 2006, maar gisteren kaptedme stuurbekrachtiging ermee. Vandaag nog niks gehad, weet iemand wat dat zou kunnen zijn?