Forum Hyundai IONIQ
Reacties van eigenaren
Ervaring met Hyundai IONIQ Hybrid Comfort: Top auto! Bijna 5 jaar mee gereden en nooit problemen gehad. Als je een beetje je best doet kun je er akelig zuinig mee rijden. In de zomer is 1:24 tot zelfs 1:26 geen probleem. Over de gehele afstand van nieuw tot nu gemiddeld ca. 1:22 gereden. Echter wat minder geschikt voor lange mensen.
Antwoord: idd ik rij ook in de zomer 24-25 en in de winter maanden 22. Ik rij 25 duizend per jaar en nog zeer tevreden. Enige wat ik gehad heeft een los schotje in de uitlaat. Gewoon een nieuwe gemonteerd.
Ervaring met Hyundai IONIQ Hybrid: Automatische koppeling functioneert na terugroepactie niet meer soepel. Koppeling slipt bij snel accelereren en ontkoppelt te laat bij afremmen tot stilstand. Dealer kan geen defect vinden.
Antwoord: Bleek vervuilde bougies en luchtmassameter te zijn door veel korte ritten. Probleem is door dealer onder garantie opgelost.
Ervaring met Hyundai IONIQ Comfort: Het kraken van de remmen met lage snelheid. Niet een beetje. Mensen kijken op als je inparkeert b.v. Dat vind ik heden ten dage niet kunnen. Het zou voor ons een reden zijn hem niet meer te kopen. Erg irritant. Dealer zegt er niks aan te kunnen doen.
Ervaring met Hyundai IONIQ Hybrid Comfort: 1 maart werd de Ioniq geleverd. Helaas kan ik nog niet melden hoe die in het dagelijks gebruik bevalt. Na exact 3 km gereden te hebben moest ik weer terug naar de dealer, omdat de auto stotterde, geen vermogen had en alle toeters en bellen afgingen op het dashboard. Sensor van de generator om de accu op te laden bleek kapot.
Na 7 dagen staat de auto nu bij de importeur, want de dealer kon het probleem uiteindelijk niet zelf oplossen. Ik kreeg wel een vervangende auto (ix20) van de dealer mee, maar dat is toch een andere ervaring.
Ervaring met Hyundai IONIQ: Na bijna 21.000 km de eerste beurt gehad bij de dealer: olie en filter gewisseld (Total volsyntheet 5W30). Auto uitgelezen via een OBD2 stekker en een tablet: geen foutmeldingen! Verbruik: Nu 1:25,8, de hele zomer zat ik op 1:26, sommige tanks 1:27. Toegegeven, ik maak er een sport van...
Het kreunen/kraken van de remblokken op de schijven bij bijna-stilstand is niet op te lossen volgens dealer, hoort erbij...
Het adaptieve deel van de Cruise Control zet ik standaard uit (wel na iedere start opnieuw instellen: CC aanzetten, dan 3 sec lang op symbooltje afstand tot voorganger drukken tot tingeltje) om een regelmatiger rijgedrag te krijgen. Evenzo de Lane Assist: de alarmen bij inhalen/ingehaald worden vind ik onprettig. Ook de werking van de automatisch dimmende binnenspiegel is onvoldoende: vaak verblinden auto's achter me zodat ik de spiegel dan maar wegdraai. Werking gecontroleerd bij dealer: OK
Verder: prettige auto, comfortabel, zuinig.
Maar eens op zoek naar een thuisbrenger bij de sloop...maat 125 x 80 x 15. De Kia Venga heeft dit wiel in de standaarduitrusting, zo lees ik op buitenlandse fora.
Antwoord: Het kreunen/kraken van de remblokken op de schijven bij bijna-stilstand is niet op te lossen volgens dealer, hoort erbij...
Hebben wij ook. Zelfs als je naast de auto staat en een ander parkeert hoor je het duidelijk
Antwoord: Wij ook. En het is niet een beetje kraken. Vandaag draaide ik een parkeervak uit, en mensen keken gewoon op.Vind het ook genant bij een nieuwe auto. Het is alleen bij parkeren als je langzaam in of uit draait. Misschien is het nieuwigheid, maar mijn man gaat binnenkort wel even langs de dealer. Onze auto is van 8 november.
Antwoord: Mijn Kia Hybride NIRO van sept 2017 heeft hetzelfde. Kia en Hyundai komen van dezelfde produktielijn. Bij proefrijden viel het mij al op, was een kwestie van wennen zeiden ze? Went nooit. Onze automaat Ooutlander Mitsubishi had er geen last van.
Ik denk te harde remblokken, geven ook bijna geen gruis.
Antwoord: Waar je ook kijkt Kia, Hyundai, Toyota hybride en elektrische auto's hebben dat. Dat komt dat de auto kruipt dus altijd op de rem staan.
Ervaring met Hyundai IONIQ Premium: Zeer fijne auto, voldoet aan alles wat wij er van verwachten, moeten nog zien hoe zuinig hij is. Ik snap sommig commentaar echt niet, hele was lijst met wat niet deugt, dan moet je hem niet kopen of je hebt te weinig info en geen proefrit gemaakt, je weet toch wat je koopt?
Andere merken vergelijken, en dan de duurdere? Taj, dan betaal je 2 of 3 keer meer, maar echt veel meer luxe zit er echt niet in, ja een zwaardere motor misschien. Maar je koopt toch een Hybride? Voor ons een zeer fijne auto, ziet er sportief uit en rijdt heerlijk. Ik kan zeggen dat ik ervaring heb, ik heb Mercedes, Audi alles gereden, maar voor dit geld overtreffen ze het echt niet. En er zit idd. geen trekhaak aan, maar dat wist ik ook van tevoren. Al met al, goede auto, velig en comfortable. Dank Hyundai!
Antwoord: Ik vind dat er maar weinig geklaagd wordt, alleen het kraken van de blokken op de schijven voor, is ook raar mijnheer. Kan goed over 2 jaar er niet meer inzitten.
Ervaring met Hyundai IONIQ Plug-in hybride: Heeft er nog iemand problemen met het openen van de laadklep voor de elektrische kabel? Bij mijn auto gaat die niet meer open en op oudejaarsavond is er blijkbaar geen garage bereikbaar. Gelukkig kan ik nog verder op benzine.