Forum Hyundai IONIQ 6
Reacties van eigenaren
Ervaring met Hyundai IONIQ 6 Connect: Lees vooral niet dit waardeloze stuk over de Ioniq 6 op Autozine.nl! Het staat vol fouten en onwaarheden. Zo zijn al de genoemde pingetjes definitief uit te schakelen, behalve die van de snelheid. Dat doe je elke keer na het starten met 1 druk op een knop op het stuur. De bedrade (dat is wel een nadeel) Apple Carplay werkt volkomen probleemloos.
Dan zou de auto smaller zijn dan alle andere genoemde auto's. Nou, hij is 5cm BREDER dan een VW Passat en oei, hij is inderdaad 9mm smaller dan een Mercedes E-Klasse. Hoofdruimte? Meer dan zat, behalve als je een optioneel zonnedak neemt, want dan is het inderdaad wel wat krap.
Het wordt eens tijd dat autojournalisten niet meteen een auto affakkelen als deze afwijkt van alles wat er te koop is. Over smaak valt niet te twisten, maar hoe langer je naar deze auto kijkt, hoe meer je de subtiele lijnen gaan opvallen en hoe mooier hij wordt.
Antwoord: Helemaal mee eens. Sinds februari 2025 in bezit van een Ionic 6 en niet meer irritatie door de veiligheidsvoorzieningen dan bij mijn vorige auto (Id3). De lane assist is door een druk op de knop op het stuur uit te schakelen. Daarvoor moest ik bij de Id3 altijd diep het menu in. En de auto kan er niets aan doen dat de wegbelijning in Nederland niet aangepast is op auto's met lane assist. De snelheidpiepjes zijn ook gewoon verplicht door de EU. De vermoeidheidsherkenning had inderdaad wel wat minder scherp mogen staan.
Wat betreft formaat van de auto: het is een behoorlijk grote bak en zeker niet smal. Ik moet de spiegels intrekken om de garage in te kunnen en zelfs dan lukt het nog maar net. In diezelfde garage heeft ook een W205Coupe en een Outlander 2.4 gestaan. Ook geen ukkies.
Tja, de toegang tot de kofferbak is inderdaad krap maar het is nu eenmaal een sedan. Dat is een keuze die je maakt bij de aanschaf. Verder een heel erg fijne auto!
Ervaring met Hyundai IONIQ 6 Connect: Lees vooral niet dit waardeloze stuk over de Ioniq 6 op Autozine.nl! Het staat vol fouten en onwaarheden. Zo zijn al de genoemde pingetjes definitief uit te schakelen, behalve die van de snelheid. Dat doe je elke keer na het starten met 1 druk op een knop op het stuur. De bedrade (dat is wel een nadeel) Apple Carplay werkt volkomen probleemloos.
Dan zou de auto smaller zijn dan alle andere genoemde auto's. Nou, hij is 5cm BREDER dan een VW Passat en oei, hij is inderdaad 9mm smaller dan een Mercedes E-Klasse. Hoofdruimte? Meer dan zat, behalve als je een optioneel zonnedak neemt, want dan is het inderdaad wel wat krap.
Het wordt eens tijd dat autojournalisten niet meteen een auto affakkelen als deze afwijkt van alles wat er te koop is. Over smaak valt niet te twisten, maar hoe langer je naar deze auto kijkt, hoe meer je de subtiele lijnen gaan opvallen en hoe mooier hij wordt.
Antwoord: Helemaal mee eens. Sinds februari 2025 in bezit van een Ionic 6 en niet meer irritatie door de veiligheidsvoorzieningen dan bij mijn vorige auto (Id3). De lane assist is door een druk op de knop op het stuur uit te schakelen. Daarvoor moest ik bij de Id3 altijd diep het menu in. En de auto kan er niets aan doen dat de wegbelijning in Nederland niet aangepast is op auto's met lane assist. De snelheidpiepjes zijn ook gewoon verplicht door de EU. De vermoeidheidsherkenning had inderdaad wel wat minder scherp mogen staan.
Wat betreft formaat van de auto: het is een behoorlijk grote bak en zeker niet smal. Ik moet de spiegels intrekken om de garage in te kunnen en zelfs dan lukt het nog maar net. In diezelfde garage heeft ook een W205Coupe en een Outlander 2.4 gestaan. Ook geen ukkies.
Tja, de toegang tot de kofferbak is inderdaad krap maar het is nu eenmaal een sedan. Dat is een keuze die je maakt bij de aanschaf. Verder een heel erg fijne auto!
Ervaring met Hyundai IONIQ 6 Connect: Zeer fijne, comfortabele en snelle auto. De lage instap was even wennen.