25 januari 2022

Forum Hyundai i30 (2012 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 8 maart 2020

Ervaring met i30 : Ik ben zeer tevreden over mijn Hyundai i30. Alleen de linker stoel is waardeloos. Na een uurtje sturen heb ik heel veel rugpijn. Is er iemand die deze ervaring ook heeft? En is er een oplossing voor?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Rbleijs, datum: 2 oktober 2020

Antwoord: U zou voor een beter zitcomfort eens kunnen kijken bij Lukkien in Apeldoorn. Dat is een autostoffeerder die wellicht ook raad weet meet uw probleem.
Succes

  

, datum: 16 september 2018

Ervaring met i30 : Net als onze vorige is ook deze zeer betrouwbaar. De zesde versnelling heeft een positief effect op het brandstofverbruik op de snelweg (1 op 16 haalbaar). Zelfs met de vouwwagen er achter behoorlijk zuinig (1 op 15). De vering en besturing is goed.

De stoelen iets minder goed dan bij onze vorige Hyundai i30 CW. De passagiershoofdsteun heeft niet voldoende verstelbaarheid naar achter. De navigatie is niet echt bijzonder. Zelfs na de update geeft hij nog aan dat we naast de weg rijden al is die weg al jaren geleden verlegd. Maar ik zou zeker dezelfde auto weer kopen als Hyundai hem nog zou leveren.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit2 jaar
KM-stand18.000 km
DealerWouw

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor9
  
  

, datum: 12 mei 2017

Ervaring met i30 : Super fijn die 5 jaar garantie!

Uitvoering1,6 CRDI Business
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit3 jaar
KM-stand189.000 km
DealerVelserbeek

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor9
  
  

, datum: 11 februari 2015

Ervaring met i30 : Is vrij laag. Automaat kost 5000,- extra, belachelijk. Niet tijdloos maar druk druk moet je van houden. Besturing is even wennen.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  

Op zoek naar een Hyundai i30?
bynco heeft er 5 vanaf € 12.250,-

Hyundai i30 (2012 - 2017)

  

, datum: 2 februari 2015

Ervaring met i30 : Nu 70.000 km mee gereden. Probleemloos en nog steeds geen kraakje aanwezig.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit3 jaar
KM-stand70.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor9
  
 
Reactie van: Douwe1959, datum: 17 januari 2016

Antwoord: Ben ondertussen op de 100.000 km mijlpaal aangekomen. Onverminderd een probleemloze auto en nog steeds geen kraakje aanwezig.

 
Reactie van: Douwe1959, datum: 14 november 2016

Antwoord: Heb ondertussen de 120.000 km grens aangetikt. Nog steeds probleemloos en rijdt al nieuw. Heb toch wel een paar proefritjes in andere auto's gehad, maar niet naar tevredenheid. Wacht de nieuwe i30 maar even af. Dat zou de eerste keer zijn in ruim 35 jaar dat ik twee keer achter elkaar hetzelfde merk auto zou kopen. Maar ik moet zeggen ik vind de Hyundai erg degelijk en comfortabel.

  

, datum: 20 december 2014

Ervaring met i30 : Zou i30 niet aanraden. Wil er nooit meer een. Veel bling en storingen model verveelt snel. Ook zeker geen rijdersauto. Remmen vaag stotend pas na 3 maanden verbetering. Navi apart verhaal is al de 3e. Weing trekkracht. Nieuw zie ik ze nog zelden. Motorisch en qua besturing en looks is de i30 links en rechts voorbij gestreefd en al lang achterhaald. De dealer matig. Onderstel, besturing en het rijden is niet uitgebalanceerd zoals bij een Focus of Golf. De Hyundai verkopen zijn al gehalveerd. Er is geen enkel concurerend model meer in het gamma. De (zwaar) verouderde automaten helpen ook al niet. Een leasetopper zal het ook nooit worden.

UitvoeringI-catcher
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand35.000 km
DealerHoge

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Mh_b. Eding, datum: 28 juli 2016

Antwoord: Koop lekker een Golf met al zijn problemen met betrouwbaarheid. Kom je nog weel eens terug op die onzin die je te melden hebt. Vraag me af of je wel echt in een i30 rijdt of dat je alleen maar wat negatiefs over Hyundai wil zeggen.

 
Reactie van: Johnbhamm, datum: 22 juni 2018

Antwoord: Helemaal met je eens. Zelf nu, jaren later en 8 jaar i30, niet een keer voor een dure reparatie in de garage geweest. Dat moet Volswagen en co met hun oplichtersuitstoot eerst nadoen!

 
Reactie van: Richardvanhulsentop, datum: 17 maart 2021

Antwoord: Hier 6 jaar een i30 gehad nieuw gekocht in 2014 toen begin het gezeik airco bevriest na een paar uur rijden. De dealer heeft het nooit kunnen oplossen. Oh, de bekleding gravel na een 1.5 jaar, oh das geen garantie meneer is slijtage. Oh, en dan de achterremklauwen allebei lek na 4 jaar. Oh meneer is ook geen garantie. 2x stuurschakelaars moet vervangen na 3 jaar. Oh, meneer dat is slijtage.

Toch wel fijn als je 5 jaar garantie hebt. Oh dat roest onder de achterruit na 4 jaar, nee meneer dat is steenslag. Oh, en het stuurhuis van nu kapot is meneer dat is net buiten de garantie maar is wel te maken hoor meneer 4.000 euro. Oh, da's een koopje meneer de Hyundai-dealer. Nee, is best een goede auto.

  

, datum: 18 september 2014

Ervaring met i30 : Ik heb de auto nieuw gekocht terwijl ik op dat moment nog heel tevreden was met mijn Tucson Cross, die toch al 5,5 jaar oud was. Echter liep ik toevallig tegen de nieuwe i30 aan in de showroom. Overdonderd door het comfort en gadgets heb ik deze auto min of meer impulsief gekocht. Zonder proefrit, maar dat was bij de Tucson ook het geval puur op vertrouwen van de dealer (familie). Niet dat een proefrit me had tegen gehouden hoor. Wauw, wat een auto!

Nu, na 2 jaar zijn mijn bevindingen over het comfort nog steeds van hetzelfde niveau. Echter, adaptieve bochtenverlichting is leuk, maar je hebt er verder weinig aan. Daarnaast ligt de auto erg laag, waardoor ik al enkele keren met de voorkant een drempel heb aangetikt. Dit is bij de wat steilere drempels haast onvermijdelijk en inherent hieraan is de oversteek en de daarvoor iets te comfortabele demping. Dit zorgt er ook voor dat je met meerdere inzittenden wel eens met de bodemplaat over verkeersremmende obstakels als drempels en geleiders schuurt.

Het enige wat mij tegenvalt aan deze auto is het koppel. Daarvoor dan ook de 6 voor de motor. De auto is meer een schaap in wolfskleren m.a.w. hij straalt sportiviteit uit, maar motorisch blijft dat volledig uit. Bij een verkeerslicht beetje sportief wegrijden leg je het zelfs af tegen auto's met een lichter blokje. Okay, ik heb eens een wedstrijdje gedaan met een politiewagen en tot de 4e versnelling lag ik voor, maar dat kwam puur door mijn reactie- en schakelsnelheid. Toen haalden zij me in met hun VW Passat (nee, bordje nullstopnull ging niet aan :) ).

Nu ben ik op zoek naar een vervanger die wel wat sportiever is. Een ding is zeker: het wordt een Ford Mustang. Ik ben er alleen nog niet over uit of het een oudere '09 GT wordt of een '12 V6. De GT rijdt niet verkeerd, heeft geen moeite met drempels, hoog koppel, maar mist het comfort dat ik nu heb in de Hyundai. De '12 V6 is weer een stuk duurder, maar is wel weer comfortabeler en levert hetzelfde vermogen (305 pk) als de oudere GT. En het wordt een automaat, want dat is zeker comfortabeler (en bijna een must bij zo'n hoog vermogen).

UitvoeringI-Catcher
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand24.000 km
DealerGeurts

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor6
  
 
 1 

AutoCoach
Volkswagen Golf VIIVolkswagen Golf VII
★★★☆☆
Volkswagen Golf VVolkswagen Golf V
★★★☆☆
BMW 1-Serie BMW 1-Serie
★★★☆☆
Volkswagen Golf VIVolkswagen Golf VI
★★★☆☆
 

Info

Test

Techniek

Prijs

Occasions