Forum Hyundai i20 (2008 - 2014)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Deze fijne auto verkocht aan mijn zoon, zelf andere Hyundai i20 uit 2013 gekocht, een geimporteerde uit Italie met 16000 km. Keuze was voor mij niet zo moeilijk, heerlijke probleemloze auto. Heb nu het nieuwe neusje en blauwe dashboard verlichting, maar vond mijn vorige ook mooi. Heb het idee dat deze wat lichter stuurt, maar kan ook aan de banden liggen, nu Dunlop en vorige had Kumho banden. Stoelen zitten ook weer perfect, ja nog steeds kan ik geen minpunten noemen, oh ja deze heeft geen reservewiel meer, dus hopen dat dat maar goed komt met reparatie set, nou we zien wel...
Ervaring met Hyundai i20 1.2: Slechte stoelen keihard ijzer in je onderrug. Krap achterin. Een (slechte) Opel Corsa kopie. Wat een plastic verouderd dashboard en enorm duur en vaak onderhoud. Vage besturing lelijke vouwen in zijkant. Stuur te groot en binnen 2 jaar was het immitatie leer al versleten op stuur. Is helemaal geen echt leder. Audio heel matig. Inmiddels net zo duur als concurrentie. Deze verouderde 60+ doos. Dashboard kan zo uit 2002 komen. Voor mij geen i20 meer. In dit segment zijn er 15 betere.
Ervaring met onderhoud: Veel te duur onderhoud bij dealer. Bij Bovag garage kost het de helft met behoud van garanties.
Antwoord: Heb je de nieuwe Opel Karl al gezien? Gekrompen uitvoering van de vorige i20, zelfde vouwen, en portieren, mooi ding trouwens, maar als je een auto niet mooi vind, waarom koop je hem dan?
Antwoord: Wat was het dure onderhoud? Wij rijden al 140000+ km en hebben slechts 1 keer extra onderhoud gehad aan de ophanging voor euro 220. De radio gaat wel soms kapot, maar dat word elke keer gratis opgelost door onze dealer.
Antwoord: Deze meneer heeft duidelijk nooit een Hyundai gehad en leest ook de betrouwbaarheidstesten van de consumentenbond schijnbaar nooit. De voorloper van de i20, de Getz stond daar zelfs op nr. 1 als meest betrouwbare auto van alle modellen. Ik heb zelf meer dan 200.000 km. met de Getz gereden waarbij er gewoon vrijwel niets stuk gaat. Als ik dan naar VW's kijk, waar turbo's kapot gaan, distributiekettingen grote schade veroorzaken, raammechanismen het zeer frequent begeven: om maar niet te spreken over de totale klantonvriendelijkheid van VW, waardoor ze in programma's als Kassa en Radar verschijnen: over de zeer oneerlijke concurrentie door hun sjoemelsoftware (totale minachting voor het mileu en eerlijk ondernemerschap), denk ik dat bovengenoemde meneer het gewoon niet kan hebben dat de i20 waarschijnlijk ook betrouwbaarder is dan veel in Nederland populaire merken.
Overigens ben ik wel kritisch op Hyundai: de Accent vond ik qua rijeigenschappen een ramp op wielen, maar echte mankementen en dure reparaties had hij niet. Ik zou graag lezen wat bovenstaande meneer dan aan kosten had en wat er allemaal dan wel niet aan kapot ging: ben heel benieuwd. Laat het even weten daar leren we hier ook weer wat van en kan het gestaafd worden door andere i20 gebruikers!! Bij voorbaat vriendelijk dank.
Antwoord:
Ervaring met Hyundai i20 I-Motion: De auto als 2,5 jarige occasion gekocht na een korte tijd een schokkerig gevoel van de motor tijdens het rijden. Het bleek dat de afleveringsbeurt (bij koop) niet naar behoren was uitgevoerd. Het gasklephuis was ernstig verontreinigd en de gaskabel is vervangen. De dealer heeft dit alsnog verholpen (garantie).
Ervaring met Hyundai i20 1.2: Heerlijke auto, 1.2 motor is genoeg en zuinig. Ik heb een zwarte, wat ik persoonlijk het mooiste vind (vijfdeurs). Stuur is goed verstelbaar, zelfs axiaal. Stoelen zitten perfect, achterin veel ruimte. Motor loopt rustig bij 120-130, meer heb je echt niet nodig. Je kan hem overal parkeren, ideaal voor in de stad maar ook geschikt voor lange ritten. Alleen elektrische stuurbekrachtiging is even wennen. Mijn vorige auto, VW Bora, oftewel Golf4 met kofferbak, stuurde met oliedruk, sturen is anders dan elektrische stuurbekrachtiging, maar Hyundai i20 is voor mij een topauto, geen klachten.
Ervaring met onderhoud: Interieur filter vervangen kan je zelf in 5 min wel doen, want veel garages doen dit niet. Bij veel occasions zijn deze vervuild, en beslaan je ramen sneller.
Ervaring met Hyundai i20 1.2 Motion: Zeer fijne auto en natuurlijk bij de firma Herwers in Apeldoorn gekocht. Afgelopen zaterdag 25-11-2013 de winterstappers gemonteerd onder onze I20. Wat een service daar in Apeldoorn bij de firma Herwers.
Antwoord: Wat zijn winterstappers? Je bent niet in Siberie. Foei wat een onzin.
Antwoord: Tja... Deze review voegt totaal niets toe en bevat alleen te opzichtige reclame voor Herwers...
Ervaring met Hyundai i20 1.4: Zeer goede auto.
Ervaring met Hyundai i20 I20 1.4 i-drive: Heerlijke auto om in te rijden. De eerste serie (ook die van mij dus) heeft een stevige vering, daar houd ik van. Comfort: geen rammeltjes, voornamelijk de banden die je hoort.
Verbruik: 5,9 L/100 km niet slecht voor de 1.4 L met 100 pk. Ik vermijd zoveel mogelijk korte ritten. Kosten: de eerste drie jaar gratis onderhoud (was een actie). Geen reparaties. Banden, remmen, schokdempers, uitlaat, accu alles nog origineel.
Ervaring met Hyundai i20 1.2 dynamic: Fijne auto, 1.2 motor echt genoeg, 1 op 15 makkelijk haalbaar, ook met veel stadsritjes. Kachel binnen paar minuten bloedje heet, airco werkt ook goed, stoelen zitten goed, ruimte is ook goed. Auto is ook goed overzichtelijk, ja ik zou echt geen minpunten weten, zou hem zo weer kopen. Hiervoor reed ik een Volkswagen waar mee ik meer ellende heb gehad: drie keer portierraam mechanisme, kapot deurslot, haperende centrale portiervergrendeling, kapot kofferbak slot, lekkage door achterdeur ,termostaat. Oh ja, Hyundai i20 heeft ook een distributie-ketting en geen distributie-riem. Olie verversen kan je zelf, want je kan overal perfect bij, geen getob met oliefilter enz. Ik ben totaal niet merkgebonden, maar geloof mij een i20 is echt een fijn autootje...
Ervaring met onderhoud: Auto heeft geen onderhoud nodig, vind ik zelf. Afgelopen zomer zelf oliefilter ververst, luchtfilter en pollenfilter ook gelijk gedaan; simpele klus, half uur werk.