Forum Hyundai i10 (2008 - 2013)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Hyundai i10 1.2: Deze i10 is 8mnd in bezit en tot mijn verbijstering komt er roest van binnen uit opdeachterklep. Via autobedrijf gehoord dat de klep alleen gespoten wordt. Dat lijkt me geen goed plan, roest komt meestal terug (telustellend).
Antwoord: Jammer dat u zo kortzichtig bent. waarschijnlijk heeft er iets onder de lak gezten waardoor dit is onstaan. Gewoon puur toeval dat het bij deze auto plaatsvindt, anders had u een andere mening over de auto. En om de klep alleen over te spuiten is en goed plan. Lijkt me namelijk stug dat het ook elders op auto voorkomt. Hyundai geeft niet voor niets zo'n garantie op de lak. Moet je wel zeker van je zaak zijn.
Ik rijd nu ook een i10, en ben er zeertevreden over. Mijn vorige Hyundai Excel was 11 jaar oud, en zag er nog goed uit. En geen roest hoor! Oke, een fractie op de rand van de moterkap. Onstaan door steenslag.
En vergeet niet dat de ontwikkelingen op verfgebied weer veel verder zijn. Ik denk dat u na het overspuiten van de achterklep u nog veelplezier van de auto kunt hebben.
Een tevreden Hyundairijder.
Antwoord: Ik vind jou eerder kortzichtig. Ten eerste schijnt het nogal moeilijk voor je te zijn voor te stellen dat hij na zo'n korte tijd niet op roest zit te wachten bij zo'n nieuwe auto, anders had hij wel een Alfa gekocht. Ten tweede heeft mijn schoonvader een 3 weken oude i10 en dacht vanmiddag: laat ik dat ding ff met de hand wassen voor hem en er zitten zeker 3 plekjes in de lak die binnen een paar maanden gaan roesten. Nu zal daar in jou visie "ook wel iets onder de lak gezeten hebben" maar het spuitwerk van de Hyundai i10 is gewoon kl*te.
Advies: als je een Hyundai koopt check de lak goed, die dingen roesten gewoon bovengemiddeld. Niet doordat het een slechte auto is (al heeft ie de wegligging van een stacaravan) maar het spuitwerk is waarschijnelijk gedaan door de plaatselijke sociale werkplaats daar in Hyundailand.
Antwoord: Toevallig dat ik deze discussie hier lees. Ik heb hetzelfde gehad op de achterklep, binnen een jaar al. Zat bij de deurgreep, zeg maar. Is inderdaad keurig overgespoten, auto wordt nu 4 jaar en is gelukkig niet meer teruggekomen.
Maar nu van de week heel toevallig aan de passagierskant, in de stijl tussen de portieren boven een rubber een roestplek ontdekt van 0,5 x 1,5cm! Dat was echt even schrikken, want verwacht ik niet spontaan. Ben benieuwd wat de dealer hiervan vindt, ik heb nog garantie...
Antwoord: Wij hebben ook een i10 en deze heeft ook last van roest gehad, de roest begon aan de binnenkant achter een rubber in de achterdeur. Hyundai wilde er niets aan doen en heb het op een rechtszaak laten aankomen, deze is echter afgekocht en heb de auto zelf bij een goede spuiter laten herstellen.
Wij hebben veel problemen gehad met de dealer (s) en zijn daar erg in teleurgesteld, gelukkig ben ik zelf monteur en los het nu zelf maar op. Als je afhankelijk bent van Hyundai wordt het een bak met frustratie.
Ervaring met Hyundai i10: Geweldige auto. Wij hebben hem als tweede auto en vooral mijn vrouw gebruikt de auto. Mijn vrouw gaat ermee naar het werd en verder gebruiken mijn vrouw en ik hem voor als we de stad ingaan of iets dergelijks. Je kunt de auto gemakkelijk parkeren, ideaal.
Verder hoge instap en de auto rijdt super. Veel kracht voor zo'n autotje en er zit veel ruimte in. Wij hebben 2 kinderen en gaan zelfs soms met z'n vieren met deze auto weg.
Wij hebben de auto nu precies 2 jaar en hebben werkelijk nog nooit problemen met de auto gehad, zeer betrouwbaar.
Verbruik is laag en het voordeel is nu ook nog eens dat de auto wegenbelasting vrij en BPM vrij is!
Tip: koop van die lichtmetalen velgjes erbij, komt de auto een stuk stoerder en mooier!
Antwoord: Ik lees dat je de auto nu twee jaar hebt. Ik heb twee weken geleden een i10 gekocht van 1 jaar oud met het idee van de wegenbelastingkosten. Nu kreeg ik van de belastingdienst een aanslag voor wegenbelasting. Op Internet is het zo onduidelijk. Msschien weet jij het, ligt het aan het type? Jaartal? Co2 uitstoot? Lijkt mij niet gewijzigd, aangezien jij hem al twee jaar hebt. Ik hoop dat jij mij antwoord kan geven. bvd.
Antwoord: De wegenbelasting is gebaseerd op het gewicht en de CO2 uitstoot. Het ligt dus aan de versie van de i10 die jij hebt. Als je niet de zuinigste versie hebt, betaal je gewoon wegenbelasting.
Antwoord: Alleen het gefacelifte model (najaar 2010) is wegenbelastingvrij. Hiervan is de co2 uitstoot 110 gram/km of minder.
Antwoord: Hij schrijft het een beetje verwarrend, maar er staat wel: Het voordeel is NU ook nog eens dat de auto wegenbelasting vrij en BPM vrij is!
Daarmee doelt hij kennelijk op de auto's die NU nieuw te koop zijn
Antwoord: Ja,dat weet ik nu, alleen begrijp ik de post bovenin dan niet, hij heeft hem al twee jaar, dus dat zou dan niet kunnen. Ik had gezocht op internet en ging er onnozel van uit dat het alle i10's betreft, niet dus. Bedankt voor je reaktie.
Ervaring met Hyundai i10 1.2 Drive: De eerste 2000 km gereden en zeer tevreden tot dusver. Het is de tweede auto in ons huishouden en hebben het nieuwe model in februari 2011 gekocht met als belangrijkste argumenten de vrijstelling van wegenbelasting, de viercilinder motor, schijfremmen rondom, de tweede airbag en de in twee delen neerklapbare achterbank. Dat laatste leek handig omdat we een kinderstoel achterin hebben en de ruimte in de bak erg gering is bij bakkies in deze klasse. Niet bij alle merken waar we hadden gekeken zat dit op alle modellen.
Voor het eerst nieuw gekocht. Tweedehands wagens in dit segment blijven de eerste jaren vrij duur omdat de afschrijving niet zo snel gaat. En na drie jaar kun je toch tegen mankementen en dus gezeur van de vrouw aanlopen. Met vijf jaar garantie vond ik het aantrekkelijker om dan meteen een nieuwe te kopen. Na 4 jaar zal de restwaarde nog redelijk zijn met dan nog een jaar fabrieksgarantie schat ik in.
Ervaring met Hyundai i10: Ik heb sinds juni 2010 een nieuwe i10. Auto bevalt mij prima. Vind wel het benzineverbuik erg hoog. Ik rijd 1:12,5 maar ik rijd dan eigenlijk ook alleen maar in de stad. Ik heb al wel last van roest gehad rondom het sleutelgat van de kofferbak. Dat hadden ze daar al vaker gezien en het is dan ook keurig verholpen.
Ervaring met Hyundai i10 ActiveVersion Cool: Probeer wat bredere banden af te dingen, standaard fabrieksmaatje is erg smal uitgevallen.
Antwoord: Door o.a. die smallere banden van 155 heeft de i10 nu geen BPM en geen wegenbelasting. Je kan ook kiezen voor een set (lichtmetalen velgen) van 14 inch met 175 breed.
Ervaring met Hyundai i10 1.0 active cool: Heb deze i10 nu 3 jaar, rijdt probleemloos zonder kraakjes en piepjes. Een nadeel heeft deze i10 omdat dit een van de eerst geimporteerde auto's was, zit er geen achterwisser op en dit is toch een gemis.
Ook de mogelijkheid om deze aan te brengen is niet mogelijk volgens de daeler. Na 3 jaar in deze auto te hebben gereden voelt alles nog prima aan. Verder ben ik dik tevreden over deze auto, is nu uit de garantie, blijft in onderhoud bij de Hyundai-daeler.
Ik kan iedereen die niet al te hoge eisen stelt aan een auto deze i10 aanbevelen.
P.S de gefacelifte i10 ziet er ook prima uit.
Ervaring met verkoop: Correct.
Ervaring met onderhoud: Correct en vriendelijk personeel.
Antwoord: Ik ben gezien de positieve toelichting zeer nieuwschierig hoeveel km er in die 3 jaar met de i10 gereden is om een beter oordeel over de betrouwbaarheid te krijgen.
Antwoord: Ik zit nu rond de 24.000 km.
Ervaring met Hyundai i10 I-motion: Goed onderhandelen loont de moeite!