Forum Honda Jazz (2008 - 2015)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Honda Jazz 1.2: Na 15 Austin Sevens/Mini's en een rijtje Rovers 45 is de Jazz een verrassing. Ruimte van de Rover en geinig als de Mini. Erg degelijke auto. Voorlopig geen andere auto voor mij.
Ervaring met Honda Jazz Elegance 1.4: Als je jaren Franse merken gereden hebt, is de Jazz een tegenvaller qua comfort. Ofschoon de Franse merken niet meer zo week geveerd zijn als enkele decennia geleden, is het verschil toch aanzienlijk. De Jazz geeft korte richels en kleine oneffenheden keihard door.
De motor is tamelijk futloos maar wel zuinig, echter bij lange na niet zo zuinig als voorgespiegeld. Maar daar hebben de meeste merken last van.
Ervaring met onderhoud: Drie kwartier in de garage en 240 euro armer voor een kleine beurt vind ik pittig aan de prijs. Ook bij mij vroeg de computer al bij 14.000 km om de beurt. Niet doen. Gewoon doorrijden tot 20.000.
Antwoord: Honda's hebben hoge toeren motoren: je moet hoger in de toeren zitten om meer vermogen te krijgen echter dat heeft wel weer effect op het verbruik.
Antwoord: De Jazz is inderdaad geen comfortabele auto en duur in aanschaf en onderhoud begrijp niet waarom hij de tevredenheids trofee heeft gewonnen.
Schrik niet als een koplamp het begeeft het lampje verwisselen is een hele ingreep en moet door de garage worden verricht kosten: 125 euro.
Antwoord: Ik heb het lampje een keer moeten vervangen in circa 3 jaar gebruik. Het boekje geeft helaas niet de volledige informatie zien, maar echt moeilijk is het zeker niet.
Antwoord: Lamp verwisselen is te doen, hier 125 euri voor berekenen is oplichterij.
Antwoord: Onbegrip dat de Jazz de tevredenheidsprijs heeft gewonnen, zijn die Jazz rijders dan gehypnotiseerd?
Als je moet afrekenen aan de balie val je achterover van de prijs.
In aanschaf en onderhoud een peperdure auto, nooit geen Honda meer.
Antwoord: Hoge rekeningen? Vergelijk de km. kostprijs maar eens t.o.v een europees vergelijkbaar model. Uiteindelijk valt alles reuze mee. Restwaarde weleens bekeken? Ook een goed argument om juist wel een aan te schaffen.
Een rekening is snel vergeten als de contactsleutel word omgedraaid met veel probleemloze km's in het vooruitzicht. Het is bijna niet geloofwaardig dat u daadwerkelijk eentje in bezit heeft gehad.
M.vr.gr Michel.
Antwoord: Ik heb dus wel een Jazz en de dealer is helemaal niet goedkoop. De remschijven moesten reeds vervangen worden bij 40.000 kilometer. Was ik 600 euro verder. Verder stuurt hij vaag en is de vering knetterhard. Het plastic is ook niet heel erg degelijk en zit zo onder de krassen. En het stuur begint ook al een toplaag los te komen na 40.000 kilometer. En ik draag geen ringen of iets dergelijks. Heb ook al last van lekkage gehad waarbij er water en schimmel stond onder de magic seats. En de mijne was nog wel made in Japan. Verder zij de standaard Yokohama's slecht bij regen.
Antwoord: Remschijven zijn bij 40.000km niet versleten, zeker bij Honda niet. Hooguit krom of verroest. Om dit te verhelpen zijn er goedkopere alternatieven. Bijzonder jammer dat uw dealer dit alternatief u niet heeft geboden.
Antwoord: Ik snap alle reacties niet die hier staan, nu rijd ik geen Honda meer helaas want na enkele tonnen met 2 Honda Civics die gemiddeld 1 op 16 reden en totaal geen problemen hadden ook niet boven de 200.000km.
Met verscheidene motoren of het nu een brommer is met 75.000 km en echt waar, de betere merken waren de Kreidler en Zundapp die bij 10.000km al uit elkaar lagen heeft mij toen al de ogen geopend, Honda is sportief in alle opzichten.
Motoren van 400 t/m 1100cc alles even goed, oud of nieuw, grasmachines, duur in aanschaf zegt niets over de kwaliteit.
Mensen zoals die Autoweek yuppen de zich zelf bestempeld hebben als journalist, duik er maar eens in, ik weet het...zulke corrupte bladen die doen wat merken als Vw of Opel van ze willen hun merken promoten.
Honda doet dit beslist niet, dat heet de Honda way!
Past meer bij eerlijk en oprechte mensen zoals wij dus.
Antwoord: Graag wil ik vermelden dat in deze rubriek 19fb44 en oldmac een en dezelfde persoon zijn. Hij heet Frits vd Broek woont in Heerlen en heeft nog nooit in z'n leven een Honda gereden. Zijn auto's waren Skoda, Renault Twingo, Fiat Idea en nu Mitsubishi Colt.
Sorry Frits je bent en blijft een grote fantast
M v g Hendrik een trouwe Jazzrijder
Ervaring met Honda Jazz 1.4 automaat: Prima auto met een aantal sterke punten:
(1) ongelofelijk handig aan te passen aan vervoer van onhandige en grote spullen.
(2) buitengewoon zuinig en stille motor. Gemiddeld verbruik over 20.ooo km: 5.68 l/100km (1:17.6). Momenteel beweegt het verbruik zich beneden de 5.6 l/100km (1:17.8 of beter).
Voorheen een Mercedes Benz A Klasse gehad, maar deze auto is nog handiger en zuiniger.
Ervaring met Honda Jazz 1.4 exclusief: Automaat is niet aan te bevelen. Schakelt te vlug op om zuinig te rijden. Hierdoor moet je teveel kickdownen waardoor het toch niet zo zuinig wordt. Kan met flippers schakelen dat gaat prima, maar ja waarvoor dan nog een automaat? De prijs van de auto is te hoog in vergelijk met concurenten al is de auto niet goed te vergelijken met anderen. Rijdt probleemloos. Alleen te veel windgeruis en te weinig trekkracht.
Antwoord: Helaas heeft de i-shift deze goedbedoelde eigenschap. Honda had ook op de niet hybride modellen CVT automaat moeten toepassen.
B service staat voor het vervangen van het pollenfilter. Deze word normaliter bij een A servicebeurt vervangen. Deze melding zou ook gewoon gereset moeten worden tijdens de A servicebeurt.
Inmiddels is er een update voor de besturing van de i-shift uitgevoerd. In mijn beleving rijdt de auto stukken beter.
Antwoord: Hallo, ik heb een vraag met betrekking tot de iShift. Sinda vorig weekend ben ik eigenaar van een Honda Jazz Exclusive met 6 bak automaat. Met de flippers rijd de Jazz superm maar op de automatische schakelstand schakelt hij veel te vroeg wat lekker rijden onmogelijk maakt. Gisteren gebeld met Honda Kneppers in Zoetermeer en zei vertelden mij dat een update of reset niet mogelijk was. Kunt u mij meer vertellen over de update die u bedoelt?
Groeten Robin
Ervaring met Honda Jazz Trend: Zet hem naast de Mercedes 150A en de hierbij behorende prijs en je weet genoeg.
Antwoord: Als je alle standaard voorzieningen meetelt die bij andere merken extra betaald moeten worden, is hij helemaal niet zo duur. Ook kwalitatief op hoog niveau getuige de testverslagen van de consumentenbond. Een aanrader als je een goede compacte zuinige auto zoekt die toch verassend ruim is.
Antwoord: Inmiddels 20 maanden en 20.000 km verder en na enige gewenning bevalt hij nog steeds best. Verbruik in de praktijk tussen 1 op 17 en 1 op 19 zonder daar veel moeite voor te doen. Achtervering zou iets zachter mogen. In de bergen zou ik een zwaardere motor wensen, maar is met wat hogere toeren aanhouden goed te doen. Verder geen storende minpunten.
Antwoord: Nu 35.000 km verder en na het bezoek aan een andere dealer geeft de benzinemeter na drie pogingen eindelijk redelijk correkt aan. Ik kon slechts 25 l tanken als het reserve symbool aan ging. Nu 32 l. Dus nog 10 l reserve is nog meer dan de opgegeven +/- 7 l, maar vind ik aanvaardbaar. Verder geen klachten.
Ervaring met Honda Jazz 1.2: De ideale opvolger van de originele Austin 7/Mini. In de heuvels van de Ardennen moet wat verder teruggeschakeld worden dan ik gewend was (Rover 45). Ben erg in m'n schik met deze auto.