Forum Honda CR-Z
Reacties van eigenaren
Ervaring met Honda CR-Z 1.5 hybrid: Als je er niet van houdt om gezien te worden, neem deze auto dan niet.
Antwoord: Na 100.000 Km kan je problemen met de IMA-module verwachten, dat zou een reden kunnen zijn om met zulke wagens niet gezien te worden.
Antwoord: Wat te denken van de TDI of tsi motor. Of de htp van Citroen. Vaak problemen voor de ton. Dure reparatie na garantie. Verder vind ikzelf het koppel van 176 nm vanaf stationair toerental heerlijk. Kan turbo niet aan tippen. Of er moet een compressor bij zitten. Wordt duur en verbruikt veel.
Ervaring met Honda CR-Z Sport: Nadat ik de auto een jaar heb gekocht, heeft Honda de prijs drastisch verlaagd. Klagen bij Honda heeft niet geholpen: Honda was niet bereid iets te doen voor eigenaren die recent de auto, achteraf te duur, hadden gekocht. Daardoor heb ik wel grote twijfels over de restwaarde. Over de auto zelf ben ik overigens wel tevreden. Maar vanwege het risico van het prijsbeleid van Honda zou ik toch Honda afraden. Voor mij geen Honda volgende keer :-(
Ervaring met onderhoud: Geen bijzonderheden. 1e onderhoudsbeurt verliep prima. Geen verrassingen gehad, prijs was heel redelijk en auto werd keurig gewassen afgeleverd.
Ervaring met Honda CR-Z: Ik ben sedert 2 weken in het bezit van een CR-Z. Hij is idd niet de snelste, maar is echt prettig om mee te rijden.
Nu moet ik wel even de commentaar van Autozine even afbreken. Alles wat er geschreven word klopt allemaal behalve 1 punt: langer dan 1.90m met je hoofd tegen het dak? Ik ben 2 meter lang en heb nog 10cm overschot en mijn benen zitten lekker uitgestrekt tijdens het rijden.
Kortom: een ideaal wagentje voor mij die er echt goed en sportief uitziet. Ik heb nooit echt een sportwagen kunnen kopen door mijn lengte en nu is er een. Bedankt Honda!
Antwoord: Dan ben ik heel benieuwd naar de stand van je stoel. Ik ben zelf 1.95m maar heb in de CR-Z zo goed als geen hoofdruimte. Naar verhouding heb ik wel een lang bovenlichaam en wat kortere benen, misschien bij jou andersom.
Ervaring met Honda CR-Z Gt: Zuiniger dan andere coupes, maar iets minder snel. Ik heb de grootste lol met deze auto. Mensen overschatten hem wel door de looks, hahaha.
Antwoord: Als je rustig rijdt in economische mode en snel schakelt via indicator dan rijd je zo 1:17 in de winter, 1:18 in de zomer. Geef je ff gas dan verbruikt i'e meer. Maar nog steeds zuiniger dan andere coupes. Die dromen van zo een verbruik en lage uitstoot. Krijg 1 klasse korting voor wegen belasting. 32 euro per maand. Kunnen andere coupes ook niet aan tippen. Zodra je wat meer wil dan basis model weegt het snel boven 1300 kg.
Antwoord: Snap het niet hoor! Ik heb sinds kort een hoge Jazz 1.3 CVT van Vlissingen naar Bruinisse 1 op 20,4 zonder opletten op zuinig rijden.
Van Vlissingen naar Groningen gemiddeld 100 km/u is het 1 op 22,2 kan zuiniger maar niet in ons land!
Dashcam beelden spreken voor zich zie je de russen rijden dat is onwetendheid maar Nederlanders gedragen zich asociaal, agressief, en dom!
Kleven bij 190 km/u op de linkerbaan en/of rechts inhalen via vluchtstrook. In de verte file daarom gewoon alle signalen negeren en rechts links inhalen.
Ervaring met Honda CR-Z Gt: Tweezitter, zeer slecht zicht achter, in combinatie met vergrotende buitenspiegels maken hem niet echt veilig bij inhaalmanouvres. Ontwasemingsinstallatie ontregelt temperatuurinstelling. Vanwege lage instap zeker niet geschikt voor rugpatienten, maar als je eenmaal zit zit je ook prima. Leuke gadget, genot om mee rond te rijden. Prima prijs kwaliteitsvehouding. Redelijk brandstofverbruik met name in de bebouwde kom, ook bij sportief rijgedrag.
Ervaring met verkoop: Wat onduidelijkheid over voorwaarden gecombineerde Honda verzekering mbt verzekerde waarde.