Forum Honda Civic Hybrid
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ha ha, ik heb nu een Honda Jazz hybrid en heb met geen enkele auto over de 500 kilometer actieradius gehaald, ondanks rustig rijden voornamelijk stadritjes 1 op 7 en dan rijden we rustig. Vorige was een gewone Jazz uit 2007 en deze was net zo zuinig en die trapte we nog wel eens op zijn staart. Geloof me, zelfs een gewone Jazz had zuiniger geweest. Ik ga toch kijken of er wat te updaten valt aan het motormanagement.
Dit zijn lelijke waardes en hier koop ik geen hybrid voor. De opties en het comfort maakt de auto nog enigszins leuk.
Ervaring met Honda Civic Hybrid Comfort: Prima auto op alle fronten. Op nat wegdek lijkt de auto minder stabiel te rijden. Gisteren door aquaplanning bij 110-120 km/h gecrasht op autobahn in Duitsland. Auto was volbeladen en leek niet te corrigeren. Massa van accu's en belading geeft de achterzijde een eigen dynamiek. Door massa in achterbak achter achterwiel wordt ook nog eens de voorwielen ontlast. Heb meer ervaring met wegglijden van auto bij nat wegdek. Bij droog wegdek en normale belading is de rijstabiliteit prima. Tip: in bochten en bij nat weer rustiger rijden dan bij andere standaard auto's.
Antwoord: "Op nat wegdek lijkt de auto minder stabiel te rijden. Gisteren door aquaplanning bij 110-120 km/h gecrasht op autobahn in Duitsland". Oeioei, maar hoe kun je dan openen met "Prima auto op alle fronten".
Lijkt me toch dat 'ie op een heel belangrijk front niet helemaal prima is.
Antwoord: Ik ken dit probleem met twee Honda Civics die ik gehad heb. Bij droog weer alles perfect en bij regen zat ik met knikkende knietjes te rijden! Eng!
Nu met mijn Volkswagen is er een wereld voor mij opengegaan. Rijden bij regen, stortregen en daarbij gewoon 130km/h soms (autobaan) en het rijd zo koersvast als een TGV.
Antwoord: Sorry, maar ik ben van BMW/VW naar Honda gegaan omdat ik de wegligging, zeker bij nat weer veel beter vindt. Ik zat in de BMW te zweten als er water op de weg lag, dan kreeg ik rukken aan het stuur, vreselijk. Bij de Golf en Passat moest ik constant corrigeren.
Antwoord: Bij nat wegdek is de Hybrid een drama. Dat ligt niet aan de auto maar aan de banden. De Honda wordt standaar met Dunlop-banden geleverd. Dat zijn eco-banden. De auto is dan bij regen een dweil. Sinds kort heb ik er Gislaved-banden onder gezet. De wegligging in bochten is stukken beter en bij veel water op de weg kun je gewoon doorrijden. Andere banden dus en zeker geen eco-banden.
Gr.,
Erik
Antwoord: Misschien moet je andere banden proberen?
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.2 vtec comfort: Kopen deze wagen!
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.2 vtec comfort: Als je voor rijcomfort kiest is dit je auto. Wij zijn net terug uit Italie, 4.000 km gereden geen centje pijn.
Vooral bij de korte invoegstroken in Italie even het gas erop en weg ben je. Ook tegen de helling op meer dan genoeg kracht. Super comfortabele auto, ook in Duitsland 165 km per uur geen probleem.
We hebben nog 5 km 4wheeldrive track gereden tussen Audi Q7, Touareg. Waanzin denk je? Met 15 cm clearing op de voorspoiler toch geen probleem. Heb wel 250.000km 4wheeldrive ervaring in Australie, dat hielp wel.
Ervaring met Honda Civic Hybrid Black mode: Fijne auto
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3 dsi: Vering bij volbeladen auto laat te wensen over en beugels van kofferbak is achterhaald.
Verder probleemloze auto en verbruik bij stevig rijgedrag 1:16,5 is goed. Enige keer dat ik terug naar de garage ben gegaan is toen rubbers van ramen te droog bleken te zijn en raam uit de sponning liep. Na inspuiten met siliconen verholpen.
De lederen bekleding is aan te raden en kost bij inbouw bij de dealer 2.000 euro.
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3 i-vtec: Pefecte auto.
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3: Prachtige auto, super zuinig, autostop systeem super handig en voor 1.3 super snel.
Deze auto is niet bedoeld voor snelheidsduivels, maar ook niet voor lease rijders. Vaak zijn ze niet tevreden omdat ze gedwongen zijn om deze auto te nemen vanwegen de crises of ze kiezen zelf er voor met de gedachten dat deze auto zuinig rijdt ook met plank gas en toch 14% bijtelleing.
Deze auto is bedoeld voor mensen die zich aan de snelheid limit houden en is vooral zuinig op zijn bedrijfstempratuur en op snelheid van (70 tot 100 km). Ik denk dat er weinig autos in zijn prijsklasse die zo comfortabel en zuinig zijn.
Ik woon in Zwijndrecht en rijd vaak op de A16 en N3 daar mag je 80/100 km p/u, ik houd mij aan de snelheidslimiet en heb op elke tankbeut meer dan 950 km per 42 L.
Ik rijd ook vaak korte ritten (dus koude motor); ik weet zeker dat ik meer dan 1000 km per 42 L zou halen als ik alleen op de snelweg zou rijden.
Deze auto heeft mij geleerd hoe ik een goed gedrag op de weg kan tonen!