Forum Honda Civic Hybrid
Reacties van eigenaren
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3 DSI i-VTEC: Tsja, heb net een Honda vanuit Lease, (fijne bijtelling) maar hoe ik ook probeer meer km's uit een tank te halen, het lukt maar niet boven de 650 km te komen.
Ik lees hier dat meer elektrisch rijden de oplossing zou zijn, maar hoe dan? Zodra ik het rempedaal los komt slaat de benzinemotor aan ... verder wel een hele fijne auto.
Antwoord: Ik ben hier ook wel benieuwd naar: hoe kan je maximaal op je elektromotor tijden?
Antwoord: Het is bij de honda civic hybryd volgens mij niet mogelijk alleen maar elektrisch te rijden. Bij de toyota prius kan dat wel, maar die hebben ook een krachtigere elektro motor.
Antwoord: Je kan wel helemaal electrisch rijden. De kunst is alleen om zo stabiel te rijden dat de verbrandingsmotor niet bijspringt. Ik doe het zelf veel bij files. Voorwaarde is dat je niet te hard gaat. Ik meen zo':n 48 km/u. Het effect op het benzinegebruik is beperkt omdat de accu's na een paar km electrisch rijden leeg zijn en dan overschakelen naar noodlading uit de benzinemotor.
Antwoord: Jij hebt waarschijnlijk een Prius, want met een Honda Civic is het absoluut onmogelijk alleen electrisch te rijden, helaas.
Antwoord: Dan moet je mij en Honda toch eens uitleggen hoe je dat doet, want de electromotor/generator werkt alleen als hulp bij accelereren of afremmen maar niet afzonderlijk.
Antwoord: Ik heb een Honda Civic Hybrid, en je kan we zeker volledig electrisch rijden!
Antwoord: Elektrisch rijden is mogelijk tussen de 35 en 44 kmpu.
44 gaan rijden cruisecontrol aan en klaar. Toerenteller blijft op 1100tpm staan maar de benzine motor is uit, die voel je aanspringen als je weer gas geeft of als de accu leeg is na ongeveer 3 km.
Antwoord: Je kan wel elektrisch rijden, maar de benzinemotor blijft daarnaast stationair draaien. Dit gebeurt vanzelf bij een constante snelheid van ca 42 km. per uur.
Antwoord: Je kunt wel electrich rijden; ongeveer 4 kilometer, maar dan wel met een constante snelheid van 45 km per uur want dan moet de motor weer bijspringen om te laden. Maar het kan echt wel! ik heb het al diverse malen gedaan.
Met vrg M Rusink
Antwoord: Beste,
Het systeem heet IMA. Bij elektrisch rijden lijkt het mij zo dat de motor stationair blijft draaien. Helemaal elektrisch rijden is er dan toch niet bij? En de vraag is of dat dan wel zo zuinig is.
Heb de auto nu 3.5 maand en ik zit nu op 1:19,7. En dat scheelt per maand flink wat duiten!
Bandenspanning zit rondom op 2,5.
Groetjes!
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3 DSI i-VTEC: Heerlijke auto, verbruik over 11 maanden 1:18 gemiddeld! Wij zijn zeer tevreden over de auto! Wij zijn overgestapt van een Audi A4, maar hebben er geen spijt van!
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3 DSI i-VTEC: Ik heb de auto nu een kleine maand en ben zeer tevreden met deze nieuwe model. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reaties gekregen uit de buurt. Een zeer mooie auto, alleen jammer dat de binnenspiegel niet automatisch dimt. Maar dat is een kleinigheidje. Voor de rest ben ik zeer tevreden.
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3 DSI i-VTEC: Geweldige auto, standaard uitvoering is al belachelijk luxe voor dit segment. Afwerking is zoals je van Honda mag verwachten. Verbruik vind ik nog wat tegenvallen (1:12 - 1:16) maar volgens de dealer wordt dit vanzelf beter en heeft het systeem c.a. 10.000km nodig om ...
Antwoord: Ik heb na 40.000km nog steeds een verbruik van 6.1l/100km, dat is dus 1 op 16.3
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3 DSI i-VTEC: Beter is er niet
Antwoord: Wat is er met de linkervoorportierraam? Ik hoor soms een rammeltje en heb het vermoeden dat het dit linkerraam is als deze iets openstaat.
Antwoord: Ik heb ook een probleem met dit raam gehad, wilde niet meer dicht. Na een bezoek aan de dealer is het rubber vervangen en nadien geen prbleem meer gehad.
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3 DSI i-VTEC: Tot op heden ben ik nog zeer tevreden met deze auto: een erg zuinige en comfortabele reisgenoot. Enige verbeter punten zijn o.a
- Geen dashboardkast verlichting
- Dashboardverlichting in kleinere stappen te dimmen.
-Achterklep aan buitenzijde niet zonder sleutel te openen.
-Verlichting aan voorzijde kan beter, bijv betere (H7) lampen.
-Zodra auto in parkeerstand gezet wordt gaat motor weer aan(?)
-Geen USB aansluiting op radio.
-Spiegels klappen niet automatisch in en uit bij inschakelen van contact.
-Achterbank kan niet plat.
-Klimaat controle alleen in hele graden te verstellen.
-Geen rit duur teller.
-Geen hoogte verstelling op passagiers stoel.
Dit zijn dan ook de enige dingen nog verbeterd zouden kunnen worden, voor de rest is dit echt een zeer goede auto met goede eigenschappen wat betreft het comfort,luxe, uitrusting en rijgedrag.
Ervaring met Honda Civic Hybrid 1.3 DSI i-VTEC: Koude motor starten kost veel brandstof. Een op 20 is geen probleem, met de verkeersstroom mee rijden is ontspannen genoegen.
Ervaring met onderhoud: Keurig volgens afspraak, prettig personeel.