Forum Honda Civic Hybrid
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb ook een civic hybride, km stand 250.000, bouwjaar 2009. Mijn vraag aan jou: heeft deze auto een distributieriem of -ketting en wanneer moet je deze vervangen?
Antwoord: Deze Honda heeft een distributie ketting en hoeft niet vervangen te worden.
Antwoord: Sinds juni 2009 in het bezit van een Honda Civic Hybrid uit oktober 2007. Altijd dealer onderhouden. In het 8ste jaar is de batterij onder garantie door Honda vervangen. TOP. Sinds een klein jaar last van een ratelend geluid uit de motor tussen de 1000 en 2500 rpm. Dealer geeft aan 'kantelende zuigers, irritant geluid maar komt veel voor en kan hij oud mee worden?
Zoeken, zoeken, zoeken: mogelijk motorsteun passagierszijde vervangen. Ietwat minder trillingen maar ratelende geluid blijft.
Zoeken, zoeken, zoeken: filmpje over roet in de EGR kanalen op internet. Die gereinigd, alle gaatjes boven de uitlaatspruitstukken bijna helemaal dicht. Na reinigen, waarbij er een behoorlijke hoeveelheid roet uitkomt is het geluid weg. Het is weer een zijdezachte Honda motor. WAT EEN VERSCHIL. Ongelofelijk dat een Honda garage dat niet oplost.
Ervaring met Honda Civic Hybrid: Fijne auto en zeer betrouwbaar, IMA lampje brandt wel maar heeft een update nodig.
Ervaring met Honda Civic Hybrid: Hoge zen factor. Heerlijk relaxte auto en zijn geld meer dan waard. Nooit batterij-problemen gehad.
Antwoord: Hoe kun je accupakket hercondiotioneren? Onze honda Civic oktober 2007 is net over de 8 jaar heen maar nog niet boven de 160.000 km. Dus kosten worden ruim 3000 bij vervangen...
Antwoord: Er zijn inmiddels goedkopere alternatieven voor het vervangen van een accu. Revisie kan al vanaf euro 595,- excl. inbouwen. Zie o.a. Marktplaats: zoek op hybride accu reparatie.
Antwoord: Ik heb afgelopen juli een Rifurbished pakket van 900 euro bij de hybride shop te Schijndel laten inzetten. Zij geven 3 maanden garantie. Maar nu brandt het lampje alweer na vier maanden en heb gebeld met de eigenaar Ronald van hybride shop en verteld dat na vier maanden het lampje weer is gaan branden. Tja dat kan gebeuren maar je garantie is verlopen dus dat is pech. Dus 900 euro voor vier maanden is een hele dure grap. Het enige wat hij voor mij kan doen is dat ik 250 euro betaald en dat er weer een andere geplaatst wordt maar dat ik geen garantie krijgt. Hier ben ik natuurlijk niet op ingegaan. Geen garantie maar wel nog eens 250 euro betalen. Dus mensen denk goed na als je een Refurbished pakket bij de hybride shop te schijndel koopt.
Ervaring met Honda Civic Hybrid: Gewoon kopen, veel auto voor zijn geld.
Antwoord: Na 7 jaar en 166.000 km is mijn IMA-Accu stuk. Vervangen kost volgens de dealer euro 3.050,-. Geen coulance van Honda want over de 160.000 km. De auto is hiermee technisch total loss.
Antwoord: Zou niet mogen. De garantie termijn is 180000 km of 8 jaar. Ik ga deze week de accu pack laten vervangen. Bij een km stand van 127.000 en in november is die 8 jaar. Na het uitlezen van de log file doen ze een garantie aanvraag. Als de auto altijd dealer onderhouden is dan krijg je een nieuwe accupack. Als de auto niet door de dealer is onderhouden dan heb je waarschijnlijk vette pech.
Antwoord: De garantie vervalt na 160.000 km of 8 jaar.
Wij hadden 163.000 binnen 8 jaar en valt niet binnen de garantie.
Helaas.
Antwoord: Met mijn Civic hybride had ik precies hetzelfde. Het is mij gelukt de IMA batterij te herconditioneren. De auto rijdt weer als nieuw.
Antwoord: Ik was van plan om morgen naar een Civic uit 2010 en een Insight uit 2011 te gaan kijken. Beide hebben rond de 150.000 km gereden. Maar nu schrik ik van deze berichten. Betekent dat dat je deze auto's met deze kilometerstanden eigenlijk nooit moet kopen?
Antwoord: Beste Vanzanten: km-stand zegt eigenlijk niet zoveel, maar er zijn inderdaad problemen geweest met de kwaliteit van de accu pakketten. Ik heb zelf een Civic uit 2008 en vlak na aankoop in 2012 is het pakket onder garantie vervangen. Sindsdien een probleemloze auto. (km stand: 123 dkm, waarvan 70 dkm zelf gereden). De accu problemen komen helaas ook bij latere bouwjaren voor, dus checken bij Honda Nederland of de pakketten ooit vervangen zijn. Groet, Arnold
Antwoord: Dank Arnold! Is Honda Nederland inderdaad de partij die het bewijs kan leveren dat het accupakket is vervangen? Ik las ergens dat er ergens een sticker wordt geplakt als de accu's zijn vervangen.
Antwoord: Ik heb een Civic hybride uit 2008. Sinds kort branden alle verklikker lampjes van de dashbord. Kleine accu laadt ook niet. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? De auto staat nu een aantal dagen. Gescand bij de dealer. Ze zeiden dat het 3 a 4 duizend gaat kosten. Er is iets in de accu pack.
Antwoord: Nee joh, voor 1700 euro heb je een nieuw pakket, niet origineel maar New Build. Een Honda pakket kost zeker 3000 euro. Google maar even!
Ervaring met Honda Civic Hybrid: Een fijne auto. Zit wel een beetje laag.
Ervaring met Honda Civic Hybrid: Ik heb een Honda Civic Hybrid bj 2009. Ik rijd ongeveer 2-3 km als ik start hij rijd 1 op 13 (7.7). Is dit verbruikt normaal? Ik heb nog niet eens op sneelweg geprobeerd.
Antwoord: Ik heb ook Honda Civic hybride 1.3 van bouwjaar 2006. het valt mij ook op dat hij niet zo zuinig is. Ik heb hem net gekocht, was plan om rijles te geven maar dat gaat niet door.
Antwoord: Ik heb een civic uit 2007 en ook bij mij is het verbruik erg hoog. Ondertussen heb ik de dealer om uitleg gevraagd. De verbruiksgegevens op snelweg komen goed overeen met wat er verteld.word echter verbruik in de stad is standaard tussen de 7 a 8 liter per 100 km.
Ervaring met Honda Civic Hybrid: Ik reed altijd erg zuinig 1 op 20, maar sinds dit jaar haal ik nog maar 1 op 16. Vreemd. Nieuwe banden ook geen uitkomst. Herkent iemand dit probleem?
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem. Gemiddeld reed ik 5,7 op de 100 km. Nu 6.2. Na een kleine beurt en bandenvervanging en uitlijnen. Rara.....hoe kan dit? Ik snap er niks van.
Antwoord: Hier hetzelfde. Ik denk dat het koude weer de oorzaak zal zijn.
Ervaring met Honda Civic Hybrid: Hele fijne auto, die je tegenwoordig voor weinig kunt kopen, juist omdat de handel een beetje huiverig is voor de gebruikte hybride's.
Mijn enige probleem in 5 jaar rijden betreft dan ook het accupakket, wat onder garantie is vervangen in 2012. Als je auto uit de garantie is en Honda het pakket niet wil vervangen, zijn er tegenwoordig diverse specialisten die de accunulls kunnen balanceren, of afzonderlijke cellen kunnen vervangen, voor een paar honderd euro. Dus daar zou ik me bij aanschaf niet zonulln zorgen over maken. Een gemiddelde (diesel) auto heeft tegenwoordig vaak veel duurdere euvels aan injectoren, brandstofpompen, turbo's, etc.
De Honda civic is daarentegen verder een perfecte, stille en comfortabele auto. Ik blijf 'm nog maar een tijdje rijden.