Forum Honda Civic (2011 - 2017)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Honda Civic 2.2 DTEC: Rijdt als een tierelier. Wat een power, bij nat weer in zijn 3 nog spinnende banden.
Ervaring met Honda Civic 1.8: Ik rijd al meer dan 20 jaar alleen maar Honda's naar alle tevredenheid. Nooit ook maar een storing gehad ook met 180k op de teller van mijn eerste Prelude.
Nu in het bezit van een civic uit 2012. En een probleempje opgedoken. Als ik rem gaat display van navi dimmen dus op de nacht stand!?!
Moet nog effe naar dealer, want deze vinden dit uiterst interssant, verder ook deze een topwagen gemiddeld 7 liter/ 100 km en op hoge snelheid in Duitsland zeer stabiel, als ie door en door warm is haalt ie 220 km/u met 4 inzittenden plus bagage, dus.
Ervaring met onderhoud: Kleppen stellen bij 60.000 km niet vergeten is dan echt nodig, bij accu van 6 jaar werkt start/stop niet meer, verder niets.
Ervaring met Honda Civic 1.8: Derde Honda inmiddels. Eerst een Accord en nu de tweede Civic. Alledrie waren ze top, al was de Accord naar onze behoeften een tikje fors in de afmetingen. Daarom de overstap naar Civic. Aanvankelijk vond ik het laatste model minder spannend dan de Type S uit 2009, maar zoals met goede wijn leer je kwaliteit te waarderen. In alle opzichten een lekkere auto.
Ervaring met onderhoud: Zeer klantvriendelijk bedrijf.
Antwoord: Eigenlijk valt hier niet veel te schrijven: we hebben het over een relatief jonge Japanse auto. Monteurs waarschuwen dat Honda-motoren, ongeacht het type, graag olie verbranden en raden aan om elke 1000 km te controleren (of eventueel bijvullen). De bedenkingen hebben betrekking op de kwaliteit van de lak op de carrosserie, die bijzonder gevoelig is voor wassen in borstelwassers. Soms zijn er problemen met de werking van de elektronica aan boord (voornamelijk de radio), maar geautoriseerde diensten bieden een gratis en effectieve update aan. Type-R-gebruikers klagen over problematische versnellingsbakken: het is de fout van een ongelukkige koppelingswerkcilinder (op de uitlaat). Problemen met het kiezen van een versnelling gelden ook voor zwakkere auto's.
Ervaring met Honda Civic 2.2 i-DTEC: Fantastische auto. Je moet erin gereden hebben om het te kunnen ervaren. Normaal had ik een auto al ingeruild deze kan ik niet wegdoen. Probleemloos, zuinig, snel, stil, noem maar op.
Ervaring met Honda Civic 2.2 i-dtec: Heerlijke auto met erg veel koppel. Je kunt er rustig mee rijden en je hoeft niet boven de 2000 toeren uit te komen om met het verkeer mee te komen. Trap je gaspedaal verder in wordt het een absolute pretmachine. Wat een rust in de wagen op hoge snelheid. Civic is ook super praktisch met veel ruimte en de magic seats.
Ervaring met Honda Civic 1.4 Sport GT: Zeer luxe uitgevoerde Civic. En van de laatste modellen van de vorige generatie. Zuinig. Geen kraakjes. Overzichtelijk dashboard.
Inmiddels eentje besteld van het huidige gefacelifte type met de zelfde motor. Top wagen.
Ervaring met Honda Civic Sport 1.4: Dit is mijn derde Honda Civic. Gekocht met 175.000 km op de teller. Net als de vorige hoop ik er 375.000 tot 400k mee te rijden. Nog steeds moderne auto met mooi interieur en rijdt nog als nieuw! Topgeluid uit de speakers: met een audio adapter van € 5,- compatible gemaakt met Android- telefoon (standaard = iPhone). Rijdt 5,9/100l(snelweg)/6,9/100l (stad). Ligt als een blok op de weg. Voor mij ook volgende keer weer een Honda!
Ervaring met verkoop: De Bois Amersfoort. Goeie prijs en inruil en betrouwbare medewerker en service.
Ervaring met onderhoud: Nooit onderhoud aan laten doen, alleen APK. Noodzakelijke reparaties: uitlaat, koppeling, remschijven, accu en wat standaard APK-zaken zoals de lampen, remblokken en banden.