Ford S-MAX
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
1,9
2,1
2,6
2,5
2018
2017
2016
2015
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2018
Bandenspanning niet op juiste waarde
32%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
17%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
17%
eenvoudig
2017
Bandenspanning niet op juiste waarde
32%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
13%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
12%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Remschijf ernstig gecorrodeerd
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
2016
Bandenspanning niet op juiste waarde
30%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Remschijf ernstig gecorrodeerd
4%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting controlesysteem bandenspanning geeft
2%
gemiddeld
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
23%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
8%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Remschijf ernstig gecorrodeerd
4%
ernstig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
2%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.