Forum Ford Kuga (2013 - 2019)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Ford Kuga EcoBoost 1.5: Vorig jaar een Kuga 1.5 ecoboost gekocht. In juli plotseling een oververhitte motor. Onderblok gescheurd. Conclusie Ford garage, motor vervangen/repareren. Kosten variërend tussen de €10000 en €14000.
Auto staat nu bij een revisie bedrijf die een gemodificeerd onderblok plaatsen voor ongeveer €6000.
Ervaring met Ford Kuga: Geen klachten op een raar tikkend geluid in het dashboard tussen het kastje en het navi-systeem na.
Ervaring met Ford Kuga: Achteruit schakelen gaat soms moeilijk of helemaal niet.
Ervaring met Ford Kuga 1.5 Titanium: Sinds 19 juli jl. heeft Ford auto's van diverse types aangemeld bij de RDW voor een recall. Het gaat om Fords uit de bouwjaren 2008-2016. In Europa zijn dit 540.000 en in Nederland 29.000 Ford eigenaren. De reden: in de koppelingsplaten kunnen barsten ontstaan. De koppeling kan slippen. Hierdoor is de rijsneldheid gereduceerd, zijn voertuigprestaties beperkt en verspreidt de koppeling een geur. In extreme gevallen komen fragmenten van de koppeling/transmissie los en raken deze de componenten onder de motorkap. MET ALS MOGELIJK GEVAAR BRAND EN LETSELSCHADE.
Onze Kuga is op 19 augustus jl.plots uitgebrand. Wij hebben contact gelegd met o.a. Ford Nederland en hebben de indruk dat de betreffende 29.000 Ford eigenaren in Nederland niet van dit gevaar op de hoogte zijn gesteld. Wij zijn zelf achter de melding bij de RDW van onze KUGA gekomen.
Fordeigenaren kijk op de site van de RDW of uw auto is aangemeld voor recall en stop onmiddellijk als bovengenoemde klachten zich voordoen.
Ervaring met Ford Kuga 1.6 150pk ecoboost: Het is een heerlijke auto om mee te cruisen, kan goed mee alleen boven de 120km. p.u. vaak hinderlijk gebrom van de ruitenwissers. Ook hapert de automatisch start te vaak naar mijn gedachte. De dealer lost het perfect op hoor maar als je 's nachts ergens staat en hij doet het dan niet dan krijg ik enigszins lichte jeuk-aanvallen. Afgelopen week ook, schijnbaar een Ford kwaaltje, een of ander membraan moeten laten vervangen omdat de koppeling niet meer automatisch omhoog kwam. Wel supersnel opgelost!
Verder is de navigatie niet echt meegegaan met de vele ontwikkelingen terwijl op het moment van productie de losse navigatiemiddelen al 10 stappen verder waren.... maar hier hebben meerdere merken wel last van als ik zo af en toe wel eens hoor.
Ervaring met Ford Kuga 1.5 EcoBoost, 150 PK:
Ervaring met verkoop: Kuga 1.5 ecoboost met 150 PK van augustus 2015, met ongeveer 8100 km op de teller. Vanaf september 2015 alleen maar ellende. Trillingen die via de bodemplaat de auto binnen komen. Banden zijn vervangen, 3 x aandrijfassen vervangen, waarbij schade aan de homokineten is geconstateerd, motor spanningsvrij opgehangen, waarbij men constateerde dat de motor verkeerd was gemonteerd in de fabriek, paspen door het carter, waardoor olielekkage, ander vet in de homokineten en de beide draagarmen zijn vervangen.
Dealer heeft klacht erkent, maar gooit het na onderzoek samen met Ford op een product-eigenschap. Probeer er nog met ene gesprek met de dealer uit te komen, maar...
Antwoord: Heb de Ford Kuga net ingeruild voor een nieuwe Ford C-Max 1.5 ecoboost 150 PK. Ben er goed uitgekomen met de dealer en Ford Nederland. C-Max rijdt voortreffelijk en absoluut geen trillingen in de auto.
Antwoord: Beste E.Ewind, ben jij ook Erik W van de site Ford/particulier? Ik wil namelijk ook wel de gegevens uit Amerika over de oorzaak van het trillen hebben, want volgens ford van Mossel Einhoven is hier niets van bekend
peer
Antwoord: Ja dat ben ik inderdaad. In Amerika heeft Ford dit veel komende probleem opgepakt. Bleek dat rem- en brandstofleiding onder de auto de trilling veroorzaakte. Dit is gelijk doorgegeven aan de Kuga fabriek in Valencia die gelijk een modificatie hebben uitgevoerd op alle nieuw te bouwen Kuga's.
Vervolgens is er contact geweest met Ford Nederland die op haar beurt weer een modificatie hebben doorgevoerd aan mijn, inmiddels ingeruilde, Kuga. Daarna was het probleem volgens Ford weg. Achteraf gezien had ik dus geen nieuwe auto hoeven te kopen. Er loopt inmiddels een rechtzaak. Je mag via AutoZine met mij in contact komen.
Antwoord: Ik heb een Kuga met exact dezelfde klachten zoals hier omschreven. Gekocht met 8000 km op de teller, inmiddels 18000. Zolang ik de auto heb heb ik de klachten. Diverse keren bij de dealer geweest. Aandrijfas vervangen. Modificatie met de brandstofleiding en de handremkabels uitgevoerd. Niets helpt. Mail naar Ford Nederland, daar hebben ze niet eens het fatsoen om te reageren. Dus.,. helaas nog een paar jaar met deze schuddebak rijden en dan er uit dat ding. Maar nooit meer een Ford.
Antwoord: Enige tip is je dealer (aangetekend) aansprakelijk stellen op basis van non conformiteit. Alles goed documenteren en als ze niet reageren een kantonrechterszaak starten. Kun je doen via de rechtsbijstand of een juridisch adviseur. Ik heb wel een goede voor je. Het is een wereldwijd probleem. Sites in Duitsland en Amerika staan er vol mee. Onze dealer heeft mij goed behandeld, maar Ford Nederland is een zeer slechte klantgerichte organisatie. Ook jij mag via de redactie contact met me opnemen.
Ervaring met Ford Kuga EcoBoost 1.5: Vorig jaar een Kuga 1.5 ecoboost gekocht. In juli plotseling een oververhitte motor. Onderblok gescheurd. Conclusie Ford garage, motor vervangen/repareren. Kosten variërend tussen de €10000 en €14000.
Auto staat nu bij een revisie bedrijf die een gemodificeerd onderblok plaatsen voor ongeveer €6000.