Forum Ford Fiesta
Reacties van eigenaren
'18
1
bouwjaar
jaar in bezit
12k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
10
'18
1
bouwjaar
jaar in bezit
4k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
10
Motor
9
Naam: JayBeeVisser, datum : 10 juli 2018
Ervaring met Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100PK: Stel je rust op prijs? Maak een proefrit het model Titanium of hoger. Geïsoleerde wielkasten en een geluidswerende voorruit doen onzettend positief hun werk. Een ander merk mag dan premium heten, Ford laat het je echt beleven.
Bouwkwaliteit is verder dik in orde. Dit laatste schrijft iemand die jaren een ander merk heeft gereden.
Verder erg prettig dat Ford nog steeds AM-radio levert. DAB+ stelt niks voor wanneer je afstanden aflegt. AM draagt minstens door heel Europa, Ford heeft het begrepen.
Ervaring met Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100PK: Stel je rust op prijs? Maak een proefrit het model Titanium of hoger. Geïsoleerde wielkasten en een geluidswerende voorruit doen onzettend positief hun werk. Een ander merk mag dan premium heten, Ford laat het je echt beleven.
Bouwkwaliteit is verder dik in orde. Dit laatste schrijft iemand die jaren een ander merk heeft gereden.
Verder erg prettig dat Ford nog steeds AM-radio levert. DAB+ stelt niks voor wanneer je afstanden aflegt. AM draagt minstens door heel Europa, Ford heeft het begrepen.
'18
1
bouwjaar
jaar in bezit
4k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
10
Motor
9
Naam: JayBeeVisser, datum : 10 juli 2018
Ervaring met Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100PK: Laat ik beginnen met het waarom van de eerste twee aspecten van aankoop- vergelijk en rijbeleving. In relatief korte tijd hebben mijn vrouw en ik drie nieuwe VW's gehad. Eerst een Up! omdat wij dachten alleen nog maar met ze tweeën te rijden. Toen autonulls bij de kids uitbleven en ons eerste kleinkind met stoeltje niet op de achterbank paste, stapten wij over in een Golf Sportsvan (Duits Comfort model en dus import). Lekker royale auto met een goede wegligging en way more options dan de NL-versie.
Toen de kids besloten te gaan emigreren (TX USA) wilden wij toch weer kleiner rijden maar zeker niet terug naar de Up! ... de nieuwe Polo was net de showroom binnengereden
Na een proefrit waren wij verkocht, dit zou onze nieuwe wagen worden voor de komende jaren. Zou, want het liep anders. De Polo Highline zoals wij die hadden besteld werd afgeleverd zonder App Connect. Ergens in de bestelsoftware is het fout gegaan en linksom/rechtsom wilde de dealer dit niet fiksen. Daar zaten we dan: voor 22K in een zogeheten premium met smartphone in de hand. De filiaalmanager bood een dakkoffer of TomTom aan voor de geleden schade, hij vroeg ook hoe belangrijk de ontbrekende optie eigenlijk voor ons was. Okay: de schoorsteen van dat bedrijf is langzaam aan het doven dachten wij, wegwezen.
Met opgestoken middelvinger zijn wij de markt verder gaan verkennen. Wat kwam nou in de buurt van lekker zitten en rijden? Veel showrooms bezocht en geprobeerd in enkele modellen achter het stuur te komen. Valt tegen wanneer je 1.93 mtr bent en toch iets compacts zoekt. Met Ford ervaring in Texas in het achterhoofd zijn wij gaan buurten bij Dekker Autogroep in Zaandam. De Fiesta trok ons. Smaak is persoonlijk en daar schrijf ik dan maar verder niets over. Maar dat stukkie mobiel kwam over als een vergelijkbare wagen en zo ook de prijsklasse. De verkoopadviseur heeft ons zeer uitgebreid verteld wat er aan dit model Fiesta is veranderd vanaf 2017. Dus meteen ook maar een proefrit. Die proefrit viel heel erg op, wat was het stil in die auto. Wow, echt bizar stil. Blijkt dat geïsoleerde wielkasten en een geluidswerende voorruit (wist niet dat dat bestond) in een Fiesta vanaf Titanium standaard zijn. Nou, dit was enorm te merken voor dit verdrietige Polo-stel.
Het moment van inruil was bar droevig natuurlijk. Nog geen maand oud is zoiets als je polsen doorsnijden. Maar het was een bewuste keus van ons. We hebben de verkoopadviseur gezegd dat een auto snel is gekocht, maar wederzijds vertrouwen is iets dat je moet opbouwen. Na een zeer goed gesprek is Dekker Autogroep Zaandam ons enorm tegemoet gekomen ... wij konden met het voorstel leven.
Enkele dagen voor aflevering kregen wij een e-mailbericht met daarin een link naar een sneak preview: de auto was binnen en dat feestje wilde men met ons delen. Nog ingepakt met plastic maar wel al binnen in de voorraad, zo leuk. Dit samen met eerdere updates als: uw auto is nog een rolletje staal, en later, framenummer is geslagen dus is uw auto geboren zijn dit toch net even die extra dingetjes die een andere aankoopbeleving geven. Tot zover het niet auto-deel van deze review.
Nu echt naar de Ford Fiesta!!
Smaak is persoonlijk (herhaling) maar mooi vinden wij hem zeker. Wat ons direct opvalt zijn zaken als ...
Geluid:
Het ding is enorm stil vergeleken met een Polo Highline. Vanaf Titanium heeft de Fiesta geïsoleerde wielkasten en een geluidswerende voorruit. Je merkt inderdaad niets van windgeruis en de banden hoor je tot 120KM/u amper. Merk banden zal meespelen, in ons geval zitten er Michelinnulls onder.
Betere stoelen:
Stoelen geven voor mijn lange lijf betere steun, zeker ook in combinatie met de lendesteun.
Minder beenruimte achter:
De beenruimte achterin is minder dan in een Polo. Je zit wel verder van de voorbumper en dat merk je in meerdere opzichten. Je rijdt gevoelsmatig in een grotere auto.
Algeheel comfort:
Rust, relaxte schokdemping en zeer mooie audio door de standaard 7 luidspreker. Die ene in het midden van het dashboard gebruikt de voorruit als reflector en dat is zeer slim gedaan.
Zeer compleet:
Met Driver Assistance Pack 1 en 2 en Navigation Pack is de auto completer en goedkoper dan een Polo Highline (prijs in acht genomen). De optiepakketten zijn anders samengesteld waardoor je na keuze van meerdere pakketten echt veel waar voor je geld krijgt. Zelfs in en uitparkeren doet de auto vanzelf
Nog even terug naar de stilte:
Tijdens enkele showsessies bij familie en vrienden stond ik buiten de auto met draaiende motor. Nu weer viel het op hoe stil die motor ook draait. Ook stationair in de auto merk je er amper wat van. De distributieriem loopt tot in een subdeel van het carter en wordt dus gesmeerd met: motorolie. De krukas heeft een soort van offset, en het vliegwiel (ook de poelie trouwens) heeft een soort van ingebouwde onbalans. Deze bijzondere motorvoorzieningen houden het Joris-Driepinter-Blokje hartstikke stabiel, echt merkbaar in vergelijking met onze eerdere auto, zeker in de Up! ... die trilde als een gek maar dat vonden wij toen normaal. Knap staaltje techniek dus.
De motor is verder een zogeheten langeslagmotor 71,9 x 82. Bij VW is dat meer bijna-vierkant met 74,5 x 76,4. Wie er verstand van heeft mag er iets over roepen, maar lange-slag-motoren hadden vroeger de naam garant te staan voor meer kilometers en een rustigere loop. Het zal allemaal wel bijdragen, ik vind het prachtig.
Hoewel Texas ver weg is, voelen wij ons nu toch een stukje meer verbonden Onzin natuurlijk. maar wel leuk te weten dat Fiestanulls in Texas ook veel rondrijden. Ook hebben wij nu een goed gevoel: een auto in bezit zoals besteld en een dealer die dusdanig groot is dat je iets mag verwachten op het gebied van service.
Ervaring met Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100PK: Laat ik beginnen met het waarom van de eerste twee aspecten van aankoop- vergelijk en rijbeleving. In relatief korte tijd hebben mijn vrouw en ik drie nieuwe VW's gehad. Eerst een Up! omdat wij dachten alleen nog maar met ze tweeën te rijden. Toen autonulls bij de kids uitbleven en ons eerste kleinkind met stoeltje niet op de achterbank paste, stapten wij over in een Golf Sportsvan (Duits Comfort model en dus import). Lekker royale auto met een goede wegligging en way more options dan de NL-versie.
Toen de kids besloten te gaan emigreren (TX USA) wilden wij toch weer kleiner rijden maar zeker niet terug naar de Up! ... de nieuwe Polo was net de showroom binnengereden
Na een proefrit waren wij verkocht, dit zou onze nieuwe wagen worden voor de komende jaren. Zou, want het liep anders. De Polo Highline zoals wij die hadden besteld werd afgeleverd zonder App Connect. Ergens in de bestelsoftware is het fout gegaan en linksom/rechtsom wilde de dealer dit niet fiksen. Daar zaten we dan: voor 22K in een zogeheten premium met smartphone in de hand. De filiaalmanager bood een dakkoffer of TomTom aan voor de geleden schade, hij vroeg ook hoe belangrijk de ontbrekende optie eigenlijk voor ons was. Okay: de schoorsteen van dat bedrijf is langzaam aan het doven dachten wij, wegwezen.
Met opgestoken middelvinger zijn wij de markt verder gaan verkennen. Wat kwam nou in de buurt van lekker zitten en rijden? Veel showrooms bezocht en geprobeerd in enkele modellen achter het stuur te komen. Valt tegen wanneer je 1.93 mtr bent en toch iets compacts zoekt. Met Ford ervaring in Texas in het achterhoofd zijn wij gaan buurten bij Dekker Autogroep in Zaandam. De Fiesta trok ons. Smaak is persoonlijk en daar schrijf ik dan maar verder niets over. Maar dat stukkie mobiel kwam over als een vergelijkbare wagen en zo ook de prijsklasse. De verkoopadviseur heeft ons zeer uitgebreid verteld wat er aan dit model Fiesta is veranderd vanaf 2017. Dus meteen ook maar een proefrit. Die proefrit viel heel erg op, wat was het stil in die auto. Wow, echt bizar stil. Blijkt dat geïsoleerde wielkasten en een geluidswerende voorruit (wist niet dat dat bestond) in een Fiesta vanaf Titanium standaard zijn. Nou, dit was enorm te merken voor dit verdrietige Polo-stel.
Het moment van inruil was bar droevig natuurlijk. Nog geen maand oud is zoiets als je polsen doorsnijden. Maar het was een bewuste keus van ons. We hebben de verkoopadviseur gezegd dat een auto snel is gekocht, maar wederzijds vertrouwen is iets dat je moet opbouwen. Na een zeer goed gesprek is Dekker Autogroep Zaandam ons enorm tegemoet gekomen ... wij konden met het voorstel leven.
Enkele dagen voor aflevering kregen wij een e-mailbericht met daarin een link naar een sneak preview: de auto was binnen en dat feestje wilde men met ons delen. Nog ingepakt met plastic maar wel al binnen in de voorraad, zo leuk. Dit samen met eerdere updates als: uw auto is nog een rolletje staal, en later, framenummer is geslagen dus is uw auto geboren zijn dit toch net even die extra dingetjes die een andere aankoopbeleving geven. Tot zover het niet auto-deel van deze review.
Nu echt naar de Ford Fiesta!!
Smaak is persoonlijk (herhaling) maar mooi vinden wij hem zeker. Wat ons direct opvalt zijn zaken als ...
Geluid:
Het ding is enorm stil vergeleken met een Polo Highline. Vanaf Titanium heeft de Fiesta geïsoleerde wielkasten en een geluidswerende voorruit. Je merkt inderdaad niets van windgeruis en de banden hoor je tot 120KM/u amper. Merk banden zal meespelen, in ons geval zitten er Michelinnulls onder.
Betere stoelen:
Stoelen geven voor mijn lange lijf betere steun, zeker ook in combinatie met de lendesteun.
Minder beenruimte achter:
De beenruimte achterin is minder dan in een Polo. Je zit wel verder van de voorbumper en dat merk je in meerdere opzichten. Je rijdt gevoelsmatig in een grotere auto.
Algeheel comfort:
Rust, relaxte schokdemping en zeer mooie audio door de standaard 7 luidspreker. Die ene in het midden van het dashboard gebruikt de voorruit als reflector en dat is zeer slim gedaan.
Zeer compleet:
Met Driver Assistance Pack 1 en 2 en Navigation Pack is de auto completer en goedkoper dan een Polo Highline (prijs in acht genomen). De optiepakketten zijn anders samengesteld waardoor je na keuze van meerdere pakketten echt veel waar voor je geld krijgt. Zelfs in en uitparkeren doet de auto vanzelf
Nog even terug naar de stilte:
Tijdens enkele showsessies bij familie en vrienden stond ik buiten de auto met draaiende motor. Nu weer viel het op hoe stil die motor ook draait. Ook stationair in de auto merk je er amper wat van. De distributieriem loopt tot in een subdeel van het carter en wordt dus gesmeerd met: motorolie. De krukas heeft een soort van offset, en het vliegwiel (ook de poelie trouwens) heeft een soort van ingebouwde onbalans. Deze bijzondere motorvoorzieningen houden het Joris-Driepinter-Blokje hartstikke stabiel, echt merkbaar in vergelijking met onze eerdere auto, zeker in de Up! ... die trilde als een gek maar dat vonden wij toen normaal. Knap staaltje techniek dus.
De motor is verder een zogeheten langeslagmotor 71,9 x 82. Bij VW is dat meer bijna-vierkant met 74,5 x 76,4. Wie er verstand van heeft mag er iets over roepen, maar lange-slag-motoren hadden vroeger de naam garant te staan voor meer kilometers en een rustigere loop. Het zal allemaal wel bijdragen, ik vind het prachtig.
Hoewel Texas ver weg is, voelen wij ons nu toch een stukje meer verbonden Onzin natuurlijk. maar wel leuk te weten dat Fiestanulls in Texas ook veel rondrijden. Ook hebben wij nu een goed gevoel: een auto in bezit zoals besteld en een dealer die dusdanig groot is dat je iets mag verwachten op het gebied van service.
Reactie van: Peagib195, datum: 22 juli 2018
Antwoord: vraagje: Hoeveel liter benzine heb ik nog als het benzinelampje gaat branden?
Fiesta titanium 1.0 ecoboost
Reactie van: JayBeeVisser, datum: 23 juli 2018
Antwoord: Dat is mij niet duidelijk, de handleiding stelt daar ook niets over.
Denk dat het belangrijker is te monitoren hoeveel KM je nog kunt rijden. Gebaseerd op tankinhoud en rijstijl van de rit van dat moment geeft de boordcomputer een voorspelling van de te bereiken afstand.
Het is mijn ervaring dat de boordcomputer zeer nauwkeurig is. Ik rijd gemiddeld 1:18, na zelf nauwkeurig te hebben meten komt dit exact overeen met de boordcomputer.
Hoop dat je hier verder mee kunt.
Ervaring met Ford Fiesta Titanium: Staar je niet blind op de bekende andere Duitse merken. Stap in een Fiesta en laat je verrassen. Ik heb bijna 12-duizend zeer prettige kilometers gereden.