Forum Ford Fiesta (2002 - 2008)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Hier hetzelfde probleem bij een Ford Fiesta bouwjaar 2006 beide spiraalveren zijn door de vorst aan de voorkant afgebroken. De auto is volledig bij de ford dealer onderhouden. Ik ben benieuwd naar de reactie van de Ford -ealer, nu blijkt dat meerdere Ford Fiesta's hier last van hebben.
Antwoord: Vandaag bij de garage geweest voor een metaalachtig geluid links voor. Veer afgebroken! Komt dat echt door de vorst? Enig idee wat dit gaat kosten?
Antwoord: De Ford-dealer heeft mij 250 euro per spiraalveer inclusief arbeidsloon gerekend. Ford Nederland geeft aan dat de eigenaar eens in de twee weken bij vorst de spiraalveren moet reinigen, i.v.m. pekel aanslag. Geen coulance.
De Ford Fiesta's van dit bouwjaar zijn gevoelig voor spiraalveren breuk tijdens de vorst periode. Het is afwachten wanneer het iemand overkomt tijdens het autorijden.
Antwoord: Bij mij hetzelfde verhaal. Beide veren aan de voorkant. 500 euries rekening.
Antwoord: Ook bij mij hetzelfde verhaal. In oktober brak onze rechter voor veer nu 2 maand later is onze linker voorveer. Onze vaste garage waar hij in onderhoud is geeft aan dat dit een probleem van Ford is. Dit omdat de onderkant van de veer in een te kleine schaal ligt. Hetzelfde probleem schijnt ook voor gekomen te zijn bij Citroen waar ze de auto's teruggeroepen hebben voor een modificatie. Deze schijnt niet moeilijk te zijn omdat ze daar een bredere schaal voor hadden die in 2 gedeeltes er omheen kon worden gezet. Hierna probleem verholpen. Ga eens vragen of dit ook mogelijk is met de Ford. Als iemand dit overkomt met hoge snelheid, is de ramp niet te overzien.
Antwoord: Mijn Fiesta komt uit 2006. In 2012 zijn de beide veren voor vervangen. Nu zijn ze alweer stuk! En we hebben m.i. amper vorst gehad. Rekening meer dan 500 euro!
Ervaring met Ford Fiesta 1.3:
Ervaring met onderhoud: Ca. 4 weken geleden een afgebroken veer, en hoe is het mogelijk vorige week aan de andere kant een gebroken veer. Het gaat om een Fiesta van 4 jaar oud, met ongeveer 28.000 km op de teller.
Ik heb al een paar auto's gehad die zelfs ouder waren, maar nog nooit een gebroken veer gehad. Ook in mijn omgeving ken ik niemand die een dergelijk mankement heeft gehad. Dit is gewoon een onderdeel wat niet kapot mag gaan.
Besloten Forn Nederland te bellen met deze klacht. En wat krijg ik daar te horen: tsja, dat is erg toevallig. Maar helaas komt u niet in aanmerking voor een coulance-regeling omdat u uw auto niet bij Ford in onderhoud heeft gegeven (dat is dus kwik-fit). Juist die laatste opmerking is gewoonweg chantage en geeft meer dan genoeg aan hoe de dienstverlening van Ford is. Weet iemand wat ik nu nog kan doen?
Ervaring met Ford Fiesta 1.4, alle opties: Niet kopen, roest, roest en roest. Rammelt en kraakt. Hoog brandstofverbruik, 1 op 11 is niet te halen.
Ervaring met verkoop: Zakelijke afhandeling, maar direct, wel als service nog een i-pod gekregen die eigenlijk niet bij de auto hoorde, maar inmiddels standaard was geworden.
Ervaring met onderhoud: Onbeschoft geholpen door toenmalige werkplaatchef, meerdere mensen hierover gehoord. Niet voor niets verkocht aan andere eigenaar. Schijnt nu beter te zijn?
Ervaring met Ford Fiesta Futura: Niet kopen: problemen met de wielophanging en sporing.
Ervaring met verkoop: Verkoop ging goed, maar de afstersales is waardeloos! Nog nooit zo'n arrogante garage meegemaakt als de Ford in de Meern. Zelfs de verkoper kon ons niet verder helpen met het probleem dat wij hadden en stond met zijn handen in het haar.
Ervaring met onderhoud: Was eerst in onderhoud bij de merkdealer maar daar werd je niet vrolijk van! Al dure reparaties in garantie periode die ze je vrolijk probeerde te laten betalen! Mooi niet dus. Hebben de auto ingeruild en niet bij de Ford want zelfs van de inruilprijs van een auto van 3 jaar oud werd je niet meer vrolijk. Ford Utrecht is er niet op uit om zijn klanten te behouden.
Ervaring met Ford Fiesta 1.25 Titanium 82 pk: Kenteken 73-HFB-1 31 oktober 2008 . 5-deurs variant gekozen vanwege 4-persooonshuishouden. Ben je single of koppel, ga dan voor de 3-deurs met 1.4 / 96 pk. Dan heb je meer pit voor dezelfde prijs: 18.082
Ervaring met Ford Fiesta 1.25 82 pk Titanium: De top van het B-Segment, een echte aanrader.
Antwoord: We hebben hier een 2e hands Focus gekocht. Tijdens de onderhandeling kwam het er op uit dat we 250 euro meer moesten betalen dan we eigenlijk wilden uitgeven. We zijn toch akkoord gegaan onder voorwaarde dat alle krasjes, deukjes weggewerkt zouden worden. Een week later toen we de auto ophaalden zaten er nog steeds plekjes en een lange kras op de auto. Ze wilden hier helemaal niks aan doen. Ook het voorste de prijs met 100 eur te verlagen (wat lang niet genoeg is) werd niet geaccepteerd. Aangezien wij van ver kwamen en geen zin hadden om de auto toch maar te laten staan, hebben we het volle bedrag betaald en de auto meegenomen. Erg jammer dat de afspraak niet nagekomen is.
Ervaring met Ford Fiesta: Ford Fiesta gekocht in 2004 (dura-shift). Vanaf begin al raar geluid in auto (ijzer op ijzer geluid) en schakeld niet goed over van 2 naar 3. Meerdere malen bij de garage geweest, maar daar horen ze het geluid niet. Begin dit jaar een veer afgebroken, dit kon (volgens de Ford garage) komen door het slechte winterweer o.a. pekelaanslag. Ook al eens de melding EAC-FAIL gehad. Motor uitgezet even gewacht en opnieuw gestart, laten uitlezen bij de garage waar ze niets hebben kunnen vinden. De auto weer naar de garage gebracht voor het vervangen van de kunststof tussenstrip tussen de ramen en weer voor een bijgeluid. Wederom horen ze bij garage geen raar geluid. Ik ga de auto ophalen wil hem starten, maar hij doet helemaal niets meer. Ze gaan hem weer uitlezen om te kijken wat er aan de hand is.
Wat blijkt: de koppelingsplaten zijn totaal versleten (heeft dit te maken gehad met het niet goed overschakelen van 2 naar 3?) Volgens Forde garage niet natuurlijk. Dit grapje kost mij 1500.00 dus. Denk dat ik maar eens ga bellen met de Ford Nederland en de Bovag.