Forum Fiat Stilo
Reacties van eigenaren
Ervaring met Fiat Stilo: In mijn optiek een zeer onbetrouwbare auto waar je niet met een goed gevoel de weg mee opgaat. Er verschijnen tijdens iedere rit wel meerdere onzinnige foutmeldingen en gaan allerlei lampjes branden terwijl er niks aan de hand is. Wel heb ik het probleem met de airbag. Soms gaat het lampje weer uit, soms aan. Aangezien dit een wijdverspreid probleem is, ga ik er verder maar niet op in.
Het onderstel kraakt, piept en rammelt ontzettend. De stoelen kraken. De radio stopt zo nu en dan voor een paar seconden met spelen en een speaker kraakt plotseling terwijl er geen harde muziek is afgespeeld, maar op gewoon volume. Ik ben blij als ik deze auto over een maand weg kan doen.
Antwoord: Massa goed aansluiten. Meestal alles opgelost. Als van alles fout gaat of knippert is dit vaak het probleem. Accu massa naar frame of motor.
Ervaring met Fiat Stilo 1.4 activa plus: Rijd nu al 12 jaar in deze auto, rep normaal onderhoud en ja bobine punten zijn vervangen 1 x draagarm 1 x stabilatiestang, sensor van motor, distributiesnaar en rollen. Veder banden. Rijdt nog steeds met zelfde koppeling en schokdempers. Een zeer betrouwbare auto. Slijtage ja, de stoel voor. Hiervoor had ik Bravo 1.4 9 jaar ook zeer betrouwbaar. Mijn advies: ga naar een garage die er verstand van heeft. Dit hoeft niet een Fiat-dealer te zijn. Mijn garage heeft deze auto al sinds 2006 in onderhoud. Mijn kosten zijn zeer laag.
Ervaring met onderhoud: Advies van garage overnemen
Ervaring met Fiat Stilo 1.6: Airbag lampje brandt, storingen waar je niet goed van wordt, beter een Volkswagen golf kunnen nemen, FIAT Stilo in de brand steken.
Antwoord: Stekker onder de bijrijders-stoel gaat vaak stuk.
Ervaring met Fiat Stilo 1.6: Rampenbak, de ene na de andere storing om gek van te worden. Ook net als meerdere hier bobine problemen gehad, 2 in 1 maand tijd.
Uitvallen tijdens het rijden, storingen in zowat alle sensoren, kortom: niet Kopen! Er zijn veel betere alternatieven.
Ervaring met onderhoud: Te vaak uit laten lezen voor storingen waar hij niks van terug vind.
Maar wel om de haverklap uitvallen. Voor de rest standaard slijtage.
Antwoord: Het is inderdaad net kermis in de auto; toeters en bellen zo brandt alles op het dashboard en zo niets, maar verlichting richting aanwijzer en niet onbelangrijk de CD-speler doet het altijd. Motor 1.8 is bere sterk, maar ach wat wil je nou voor 1.000 eurootjes?
Antwoord: Ook wij hadden sinds enige weken asr failure. Deauto viel uit tijdens rijden en wou niet meer aanslaan.
Problemen zijn ontstaan vanaf het moment dat het mooi weer werd en luchtvochtigheid lager werd. Ik ben erachter gekomen dat bij het losdraaien van de massakabel van de ecu (het contact was toen aan) er plotseling weer leven kwam. Het bleek dus een massaprobleem bij ecu. Ik heb de verbindingen schoongemaakt en een extra massa kabel direct naar accu gelegd. Het probleem is vooralsnog opgelost.
Ervaring met Fiat Stilo Abarth selespeed: Heb mijn Abarth Selespeed nu 8,5 jaar in bezit. Er staat inmiddels 304.000 km. op de teller, op LPG. Heb de auto gekocht met 47.000 km. Heb dus zelf 257.000 km met deze bella gereden en nog elke dag met veel plezier. Afgezien van normaal onderhoud en slijtage, nooit grote problemen mee gehad. Selespeed schakelt nog prima en motor snort nog heerlijk voort. Ik rijd de motor wel altijd goed warm voordat ik haar op de staart trap, dat scheelt heel veel in slijtage, vooral aan het motorblok.
Antwoord: Ik heb er ook een over de 3 ton, 337d km om precies te zijn. Zelf 65d km daarvan zonder problemen gereden. Alleen recent even stilgestaan omdat een stekkertje op de Selespeed niet goed contact maakte. Is oer robuust blok. Alleen altijd zorgvuldig olie checken en de riem op tijd en dan heb je de zwaktes uitgesloten. Ik vind 'em ook geweldig rijden!
Ervaring met Fiat Stilo: Vorig jaar ook fiat stilo gekocht. Hij rijdt lekker en zit comfortabel. Een jaar later is de miserie begonnen. Alle, het is te zeggen iedereen moet wel eens een groot onderhoudt doen aan de wagen. Heb nieuwe bougies gestoken, nieuwe luchtfilter, pollenfilter, nieuwe remblokken/schijven.
De airco is nog stuk, de banden moeten alle vier vervangen worden, nieuwe distributieriem. Ik weet waar ik nog voor moet sparen in ieder geval, want daar heb ik het gepaste materiaal niet voor dus kan het niet zelf doen.
Nu blijkt ook nog de toeter, claxon niet meer te werken. Ik heb in het instructieboekje gezocht, maar daar staat helemaal niets van in. Bevindt zich de toeter, claxon onder de voorbumper of ergens in het motorgedeelte? Zie hem niet direct steken. Ook kan het zijn dat de zekeringen stuk zijn, maar waar bevinden die zich? Iemand enig idee? Hopelijk kan ik dit zelf oplossen met goede raad.
Antwoord: Ik heb sinds 2 weken een Stilo uit 2001, 1.8 16v. Rijdt ook voor rest goed en ja de voorbanden heb ik naar achter geplaatst en twee nieuwe voor (all season) APK tot volgend jaar juli dus kan kan ff vooruit.
Als het goed is zit de claxon onder de voorbumper of de ruimte tussen de accu en de motor. De zekeringen bevinden zich linksonder naast het verstellen van je stuur, daar zit een klein opbergvakje. Als 'ie geopend is, druk je met je vinger op een knop waardoor hij nog verder opendten voila daar zijn je zekeringen.
Ervaring met Fiat Stilo 1.6: Ik heb een Fiat Stilo 2004, met waarschijnlijk stukken ecu! Uitleesapparatuur gekocht, vervolgens rijdt helemaal niet, tips aub, heb de auto pas 5 weken, dank.
Ervaring met onderhoud: Lees het verhaal, auto pas 6 weken, rijdt niet meer, eerst viel die de 2e dag continu uit, garage denkt ook ECU, maar rijd nu niet meer, tips voor ECU die aangeboden etc?