Forum Fiat Punto Classic
Reacties van eigenaren
'08
2
bouwjaar
jaar in bezit
110k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
5
'08
2
bouwjaar
jaar in bezit
124k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
8
Naam: Michelkoopman, datum : 7 september 2017
Ervaring met Fiat Punto Classic 1.4 t-jet: Mooi tijdloos ontwerp. Met de t-jet motor heb je een hele soepele snelle auto. Af en toe kleine elektronische dingetjes. Mits goed onderhouden heb je een hele fijne auto!
Ervaring met verkoop: Check goed de onderhouds historie!
Ervaring met Fiat Punto Classic 1.4 t-jet: Mooi tijdloos ontwerp. Met de t-jet motor heb je een hele soepele snelle auto. Af en toe kleine elektronische dingetjes. Mits goed onderhouden heb je een hele fijne auto!
Ervaring met verkoop: Check goed de onderhouds historie!
'97
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Mariusgriffioen, datum : 28 september 2011
Ervaring met Fiat Punto Classic: Ik heb een Punto van 1997 gekocht in de Selecta (automaat) uitvoering. De automaat werkte niet en heb deze gedemonteerd en de poederkoppeling laten reviceren en gemonteerd. Nu wil de auto niet rijden, omdat hij niet schakelt. Heb de computer laten uitlezen bij de dealer en die zegt dat alles oke is en er waarschijnlijk ergens een breuk in een kabel zit. Het vreemde is dat als ik onder de motorkap de zekering van 50 A verwijder en deze terwijl de auto in D(rive) staat er weer terug in doe de bak wel schakeld en ik kan gewoon rijden. Als ik hierna de pook in R(everse) zet gaat het automaatlampje branden en gebeurt er weer niks, totdat ik de zekering weer verwijder en opnieuw plaats. IEMAND een idee wat er aan de hand is?
Ervaring met Fiat Punto Classic: Ik heb een Punto van 1997 gekocht in de Selecta (automaat) uitvoering. De automaat werkte niet en heb deze gedemonteerd en de poederkoppeling laten reviceren en gemonteerd. Nu wil de auto niet rijden, omdat hij niet schakelt. Heb de computer laten uitlezen bij de dealer en die zegt dat alles oke is en er waarschijnlijk ergens een breuk in een kabel zit. Het vreemde is dat als ik onder de motorkap de zekering van 50 A verwijder en deze terwijl de auto in D(rive) staat er weer terug in doe de bak wel schakeld en ik kan gewoon rijden. Als ik hierna de pook in R(everse) zet gaat het automaatlampje branden en gebeurt er weer niks, totdat ik de zekering weer verwijder en opnieuw plaats. IEMAND een idee wat er aan de hand is?
Reactie van: Anoniem, datum: 5 oktober 2015
Antwoord: Misschien je massa naar de bak, koolstofborstels (achter 6 kantig plastic met stekker erop en vast met 2 boutjes m10)
'08
2
bouwjaar
jaar in bezit
28k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
Naam: Alcemac, datum : 10 oktober 2010
Ervaring met Fiat Punto Classic Classic: Laatste uitvoering Punto 2. Heb er 2 gebruikt gekocht. Deze nieuw. (Nog)geen enkel probleem na 28000 km. Verwacht wel rond de 60000km de koppakking!
Ervaring met Fiat Punto Classic Classic: Laatste uitvoering Punto 2. Heb er 2 gebruikt gekocht. Deze nieuw. (Nog)geen enkel probleem na 28000 km. Verwacht wel rond de 60000km de koppakking!
Reactie van: Hg1942, datum: 21 december 2010
Antwoord: Net de 4de keer een Fiat besteld. Wordt een Punto Evo diesel. De laatste was een classic benz die 1/17.5 liep. Fiat is een prima auto. Niks mis mee.
'01
1
bouwjaar
jaar in bezit
150k
km
benzine
Betrouwbaarheid
1
Comfort
3
Motor
9
Naam: Tastemaker, datum : 2 augustus 2010
Ervaring met Fiat Punto Classic 1.2 16v: Niet doen! Wat een hok, alles wat stuk kan gaan gaat stuk en wat je niet wist dat stuk kon gaan gaat ook kapot. Leuke auto voor miljonair: reparaties zijn niet goed koop en gaan maar door ik ben zelfs bijna het vertrouwen in mijn vrouw verloren.
Ervaring met verkoop: Niet aan beginnen.
Ervaring met onderhoud: Alles wat van rubber is lost vanzelf op zelfs de lucht toevoer slangen en als je ze nieuw koopt bij dealer zijn ze al stuk reeds 3 geruild (niet te geloven).
Stuurhuis erg storing gevoelig alles vervangen en de problemen doen zich al weer voor maar nu zijn er al weer 2 andere motorstoringen dus waneer houd deze nachtmerrie op?
Ervaring met Fiat Punto Classic 1.2 16v: Niet doen! Wat een hok, alles wat stuk kan gaan gaat stuk en wat je niet wist dat stuk kon gaan gaat ook kapot. Leuke auto voor miljonair: reparaties zijn niet goed koop en gaan maar door ik ben zelfs bijna het vertrouwen in mijn vrouw verloren.
Ervaring met verkoop: Niet aan beginnen.
Ervaring met onderhoud: Alles wat van rubber is lost vanzelf op zelfs de lucht toevoer slangen en als je ze nieuw koopt bij dealer zijn ze al stuk reeds 3 geruild (niet te geloven).
Stuurhuis erg storing gevoelig alles vervangen en de problemen doen zich al weer voor maar nu zijn er al weer 2 andere motorstoringen dus waneer houd deze nachtmerrie op?
'03
1
bouwjaar
jaar in bezit
96k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Rob. Boom, datum : 11 mei 2010
Ervaring met Fiat Punto Classic 1.9 TDI: Uitstekend wagen deze JTD, is sinds kort gechipt met een FJHTECNICS powerbox, verschil is werkelijk enorm! Meer souplesse, meer vermogen (+20 PK), veel meer koppel en last but not least: veel zuiniger! Vroeger gemiddeld 1: 17 ( bij 120/130 km, nu 1: 20.9 bij dezelfde rijstijl!) en dat voor slechts 199 euro, had ik jaren eerder moeten doen.
Ik ben zeer tevreden met mijn Fiat Diesel!
Ervaring met verkoop: Keurige dealer van Suzuki te Vlissingen, werkelijk een EERLIJKE garage, veel beter dan de Fiat Dealer in Vlissingen :(
Ervaring met onderhoud: Distributieriem tijdig vervangen! zeker iedere 3 jaar ongeacht het aantal kilometers! (kan scheuren door veroudering)
Ervaring met Fiat Punto Classic 1.9 TDI: Uitstekend wagen deze JTD, is sinds kort gechipt met een FJHTECNICS powerbox, verschil is werkelijk enorm! Meer souplesse, meer vermogen (+20 PK), veel meer koppel en last but not least: veel zuiniger! Vroeger gemiddeld 1: 17 ( bij 120/130 km, nu 1: 20.9 bij dezelfde rijstijl!) en dat voor slechts 199 euro, had ik jaren eerder moeten doen.
Ik ben zeer tevreden met mijn Fiat Diesel!
Ervaring met verkoop: Keurige dealer van Suzuki te Vlissingen, werkelijk een EERLIJKE garage, veel beter dan de Fiat Dealer in Vlissingen :(
Ervaring met onderhoud: Distributieriem tijdig vervangen! zeker iedere 3 jaar ongeacht het aantal kilometers! (kan scheuren door veroudering)
Ervaring met Fiat Punto Classic D2 AXA1A 00E: Sinds 02-2018 heb ik een Fiat Punto en ik heb ondertussen de startmotor al 2x laten vervangen. Ik heb regelmatig bij het starten een metaal op metaal geluid, alsof de startmotor het vliegwiel niet pakt. En ook dat de startmotor helemaal niks doet. Waarschijnlijk is het een kabel vanuit de startmotor wat niet goed contact maakt. Ik heb me laten vertellen dat dit een bekende kwaal is bij Fiat.