Forum Fiat Panda
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik denk dat je dat je niet in de juiste versnelling soms heb ik dat ook dan schakel ik terug en doet ie het beter.
Ervaring met Fiat Panda Dualogic: Dualogic niet perfect. Bij de auto moest het hydraulische gedeelte vervangen worden, omdat hij regelmatig in neutraal viel ook tijdens het rijden (bekend probleem bij ww). Kosten: meer dan 700 euro.
Antwoord: Is het echt opgelost? Heb ook dit probleem met mijn 500. Stond er nog een bij de dealer met dit probleem. Navraag bij consumentenbond leert dat het daar ook al meerdere malen gemeld is. Van Fiat moet ik zelf 30% van de kosten betalen, terwijl ik net 3 maanden uit de garantie ben. Ik ga hierover contact opnemen met de Fiat, Consumentenbond, Bovag en de Voedsel en Warenauthoriteiten. Naar mijn mening moet Fiat deze auto's terug halen. Levensgevaarlijk, je kan zomaar op een kruising of op de snelweg in neutraal komen. Toyota haalt auto's terug om een kapotte zijraammotor! Graag reacties naar mijn mail. Ted
Antwoord: Wij hebben dit probleem ook, maar we weten niet wat we hier mee moeten. Levensgevaarlijk! Ze hebben hem nou al 3 keer gemaakt en staat al voor de 4 de keer bij de garage.
Fiat panda twin air turbo edizione cool 2013
Ervaring met Fiat Panda: Ik rijd sinds 1970 Fiats,3x 128,3x Ritmo,3x Uno,1x Panda(1980),1x Tipo,1x Panda dualigic(2009)
Ik vindt de nieuwe Panda S U P E R !!(TwinAir Turbo 85 Lounge Dualogic). Het motor-vermogen is verrassend speels en krachtig, het is de eerste Fiat waar ik de radio op den duur niet irritant vindt.
De kritiek dat de hoofdsteunen te hard zijn begrijp ik niet, als je rijd raak je ze niet aan. Het zijn veiligheidsvoorzieningen en naar ik verwacht van Fiat terdeege uitgetest. Bovendien ben ik blij dat het uitgevoerd is in een glad plastic, fijn schoon te houden!
Wat mij tegenvalt is de binnenruimte wat betreft de lengte, in de praktijk komt het wat onvoordeliger uit met vier volwassenen dan de vorige Panda (had iets beter verwacht, waarschijnlijk de vorm van de stoelen). De breedte is nu voldoende voor mij(bij de vorige Panda gaf de middenstijl irritatie aan de schouder).
Wat de beloofde zuinigheid betreft kan ik het eens zijn met de kritiek van velen. Daareentegen met mijn rijstijl heb ik een verbruik van 1 op 16+ welk het zelfde is als bij de vorige generatie Panda, maar ik heb ipv 60pk nu 85pk. Heel verfrissend.
Wat betreft motortrillingen en geluid denk ik dat het per exemplaar verschilt. Het proefrit exemplaar(hand-geschakeld) was naar mijn idee rouwer en rumoeriger. Heb ondertussen vernomen dat de Dualogic-versie een zwaarder vliegwiel zou hebben wat naar mijn idee toch wat trillingen dempt en de motor gladder laat draaien.
groeten Robert
Ervaring met Fiat Panda TwinAir 85: Ideale stoelen voor de kleinere mens.
Ervaring met Fiat Panda Twinair 85 lounge:
Ervaring met verkoop: Koetsier is overgenomen door Massa dealer Autopalace uit Zwolle. Hierdoor ben ik huiverig of het service niveau en onafhankelijkheid blijven zoals deze was. Meer dan uitstekende ervaringen met de verkoper, de heer J. Bakker. De Fiat importeur is onbetrouwbaar, grillig en klantonvriendelijk.
Ervaring met onderhoud: Tot de overname door Autopalace (massa dealer met o.a. Fiat) prima. Wat er daarna gaat gebeuren is afwachten. Er wordt een nieuw pand gebouwd in Harderwijk en dat dient toch gefinancierd te worden.
Ervaring met Fiat Panda Dynamic: Neem als het kan de verstelbare achterbank!
Ervaring met Fiat Panda Twinair 85 lounge: Top auto! Het is even wennen zo'n twee cilinder. In het begin denk je: het lijkt wel een brommobiel. Maar dat is schijn, de Fiat Panda is zeer snel en bij hoger snelheden geruisloos.
Het enige nadeel is en zijn de hoofdsteunen. Ik snap niet waarom deze harde plastic steunen er uberhaupt in zitten, je hoofd steunt op de bovenste rand van de hoofdsteun en geeft een irritant gevoel.
Antwoord: Beste R-duchatteau,
Kun je mij vertellen hoe het zit met de zuinigheid van deze mooie Panda? Rijdt hij echt 1 op 23 of zit je wat lager?
Ik ben heel benieuwd naar jouw reactie en wens je veel plezier met de prachtige auto.
Groetjes,
Diedo.
Antwoord: Beste M. Boekelaar,
Hartelijk dank voor jouw uitgebreide en nuttige reactie. Fluwelen voet... wat een leuke uitspraak.
Ik wens jou en jouw echtgenote nog heel veel rijplezier met dit prachtige wonder.
Antwoord: Beste Diedio,
Mijn echtgenote en ondergetekende rijden beide vanaf 3 maart in de nieuwe Panda (2 dus). Nee, het verbruik is absoluut geen 1 op 23. Met fluwelen voet zo'n 1 op 17, normaal met het verkeer meerijden 1 op 15 en lekker doorrijden 1 op 13. De motor nodigt echt uit tot lekker rijden en is technisch een wonder (had hiervoor een 500 twinair turbo).
Ook negatief zijn de stoelen met een veel te korte zitting en de trillingen die de motor doorgeeft bij lage toeren onder 3.000. Voor de rest rijd de auto voortreffelijk en geeft iedere dag reden tot een glimlach, zeker voor een a-segement auto.
Antwoord: Nogal een groot verschil: opgave van 1 op 23 en een praktijkverbruik van 1 op 17. Is dat niet de boel belazeren?
Antwoord: Het is meer dan de boel belazeren. Ik rij heel rustig en de auto komt makkelijk tot verbruik van 1 op 12 zelfs. Het zou niet eens in de buurt van 1 op 16 moeten hoe hard je ook rijd.
Antwoord: Daar heeft u helemaal gelijk in. Onze nieuwe Panda rijdt 1 op 13. Dit is al onze 4e Panda, maar wij voelen ons ook bedrogen door de dealer. Daar zij vertelde dat deze auto 1 op 23 zou rijden. Nu geloven wij dit niet daar ze altijd wel overdrijven met de getallen. Maar van dit gebruik schrokken wij zeer.
Antwoord: Helaas zijn wij ook zeer ontevreden over het verbruik. 1 op 13 zelfs als de halve tank snelweg is. Dealer noemt rijstijl of banden en ander geneuzel. Gewoon niet reƫel. Wij zijn zuinige rijders. Schakelen op tijd over, nooit terug. Banden prima op spanning (2,2 bar) kortom alle randvoorwaarden zo optimaal mogelijk.
Echt heel erg jammer!
De auto bevalt verder echt super. Lekker ruim voor zijn formaat, hoge instap en voldoende kofferbak ruimte voor de weekboodschappen voor 4 personen.
Antwoord: Wij hebben na ruim 7000 km gemiddeld VOLGENS DE BOORDCOMPUTER een verbruik van 5,0 l/100 km met onze 85 Lounge Dualogic. Bijna altijd op de ECO stand en behoedzaam rijden. Moet nog eens uitrekenen wat er werkelijk is.
Antwoord: Wij hebben het zelfde type Panda. Hoe zuinig was uw Panda de eerste 3000 km? Onze Panda rijdt namelijk 1 op 12 gemiddeld. Volgens de dealer komt dat omdat een speciaal inrijdprogramma ingebouwd zit. Ik mag pas oordelen na ongeveer 7000 km. Volgens mij allemaal flauwekul. Graag uw antwoord.
Antwoord: Ik rijd gemiddeld tussen de 1:18 en 1:19 zonder eco. Gemengde wegen. Echter, nooit harder dan 110 km/u. Boven de 100 km/u gaat het verbruik als een speer omhoog. De boordcomputer is overigens zeer nauwkeurig! Dat hebben ze tegenwoordig goed onder de knie.
Antwoord: Haal met gemak 1 op 19 a 1 op 20 en rij lekker door. Vooral even wennen omdat het twee cilinder is, als je het schakelen door hebt, rijd hij best zuinig. 1 op 23 kan wel, maar dan wordt het wel heel langzaam rijden. Bij veel snelweg kilometers niet haalbaar dan is 1 op 16 realistischer.
Ervaring met Fiat Panda 169: Bij 70, 90 en 110 km/u is het net als je over een slechte weg rijdt. Weet iemand wat dat kan zijn? De Fiat-dealer kan het niet vinden.