Ferrari Portofino
Ferrari introduceert Portofino M
De belangrijkste verandering is de gemodificeerde aandrijflijn, met een volledig nieuwe achtversnellingsbak en een Manettino met vijf standen, inclusief een Race-mode; een primeur voor een GT spider van Ferrari.
De Portofino M heeft een 3.855 cm3 grote motor die is gebaseerd op de inmiddels bekroonde V8 met turbo. Verbeteringen aan de motor hebben geresulteerd in een vermogen van 620 pk bij 7.500 tpm; 20 pk meer dan de Portofino. De auto heeft een volledig nieuw ontwikkelde achtversnellingsbak die de transmissie met zeven versnellingen vervangt. De Portofino M is de eerste open Ferrari met een achtversnellingsbak, die is voorzien van een 20% compactere 'natte' dubbele koppeling en is voorbereid op een 35% hoger koppel.
Het belangrijkste nieuws vanuit dynamisch perspectief is de Manettino met vijf standen, een primeur voor een GT spider van Ferrari. Uiteraard is dit systeem erop gericht om de rijeigenschappen en de tractie van de Ferrari Portofino met de toevoeging van een Race-mode te verbeteren, en het rijplezier naar een hoger plan te tillen.
De uitgebreide technische evolutie die het model heeft ondergaan, wordt visueel onderstreept door het gewijzigde front en de nieuwe bumpers, die er sportiever en agressiever uitzien. Zowel vanbinnen als vanbuiten zijn expressie en intentie in harmonie, met vormen die soms scherper en soms zachter en meer vloeiender zijn geworden.
Ferrari's nieuwste aanwinst is wat design en engineering betreft de evolutie van de Ferrari Portofino. Het comfort aan boord is toegenomen dankzij nieuwe opties zoals ADAS en geventileerde en verwarmde stoelen. De Ferrari Portofino M behoudt het tweeledige karakter van zijn voorganger.