Forum Dodge Caliber
Reacties van eigenaren
Ervaring met Dodge Caliber 2.0 SXT CRD: Paar aparte dingen meegemaakt, die gedeeltelijk zijn opgelost. Nu heb ik stekker van aanhangwagen erin gehad en doet de aansluiting het niet meer, maar ook mijn stadslicht niet. Kan ook maar 1 zekeringkastje vinden (motorcompartement), maar geen een binnen. Wie weet dat toevallig?
Antwoord: Al opgelost neem ik aan?
Antwoord: Mijn Dodge had ook een storing met de verlichting. Het kan zijn als het door een aanhanger kortsluiting komt dat de Dodge zelf in een veiligheidmodus springt om schade aan de elektronica van de Dodge te voorkomen. Dit gaat buiten de zekering kast om. Probleem is wel dat alleen dealer deze modus op kan lossen.
Ervaring met Dodge Caliber: Sinds kort blijft het lampje tractie control branden. ABS pomp is vervangen zonder resultaat. Kan je de zekering verwijderen? Of moet er een geheel nieuwe computer in?
Antwoord: Accu cel was kapot volgens ANWB, nieuwe accu er in, zelfde problemen. Lijkt of hij geen brandstof krijgt, caliber 2009. Auto hort en stoot in alle versnellingen, start soms wel dan weer niet. Zo naar garage. Brandstofpomp vermoed ik. Heeft pas een ton op de teller.
Antwoord: zopas aan de hand gehad, was turbocharger, laten vervangen en probleem was opgelost.
Antwoord: Er zit geen turbo in. Het is een 1.8 uit 2009. Gaat MISSCHIEN om de gasklep, auto houd af en toe in tijdens rijden. pfffff!
Ervaring met Dodge Caliber 1.8 sxt: Heb de auto nu 2 jaar. Zeer tevreden. Als tweede eigenaar waren de twee voorwielophanging al vervangen bij 65.000 km. Verder alle euvels die een Cabilber kan krijgen, heb ik gehad: kapotte gasdrukregelaar, haperende dashboardverlichting, natte vloerbedekking. Koplampen vervangen is ook een ramp, dan moet je superdunne vingers hebben en een pols van rubber :-)
Verder heel tevreden over het gebruik en komfort.
Ervaring met verkoop: Let op de voorwielophanging, rubbers kunnen versleten zijn. Kosten nieuw per stuk ongeveer 250 euro. Bij de bestuurder kan de mat nat zijn, dit komt doordat er een lek is bij het hendeltje voor de motorkap open te maken. Dashboardverlichting kan uitvallen. Een revisie kost ook al gauw 500 euro. Gasdrukregelaar is ook een euvel wat voorkomt. Reparatie circa 200 euro. Zijn deze dingen gemaakt en of vervangen, bied de wagen veel rijplezier.
Ervaring met onderhoud: Normale beurten en onderhoud is eenvoudig en niet te duur. Bij de merkdealer betaal je snel meer dan het dubbele.
Ervaring met Dodge Caliber 2,0: Ik heb deze als lease auto met veel plezier gereden. Ik nu een Caliber 1,8 SE uit 01-2008 prive gekocht. Doch ook met speling op de draagarmen. Ik heb alleen nog een probleem met de dakdragers. De dakdragers heb ik, maar ik zoek nog de bevestigingspunten in/onder de kunststof dakranden.
Wie heeft er 4 x 2 dopjes in de dakranden en gebruikt geen dakdragers?
Ervaring met verkoop: Helaas bestaat Auto Baas niet meer.
Ervaring met Dodge Caliber 2.0 CVT SXT: Vanaf de eerste voorstelling als conceptcar tot heden ben ik nog steeds tevreden over mijn Dodgy. Voor mij was het een goede zaak dat de automaat standaard was.
Verbruik is normaal, met een gemiddelde van 9,8L/100Km. Die cruisecontrol is een zaligheid tijdens langere ritten.
Als trekpaard doet die ook goed zijn werk. Wanneer het niet nodig is, wordt de trekhaak verwijderd. Het is een Europese Amerikaan die al mijn verwachtingen vervult.
Ervaring met onderhoud: Auto steeds in onderhoud bij dealer van aankoop.
Ervaring met Dodge Caliber 1.8SE: Versnellingsbak begint licht huilend geluid te maken, voornamelijk in de 1e en 2e versnelling. Zullen waarschijnlijk de synchrone mesh ringen zijn. Moet niet kunnen met zon'n lage Km-stand! Ik kan dit gelukkig zelf vervangen, maar moet je naar de dealer dan loop je er op leeg!
Ervaring met onderhoud: Koop als je de remblokken moet vernieuwen, deze niet bij de dealer veeeel te duur. Gewoon bij de reguliere automaterialen handel APS Besbo Broekhuizen ed. Zijn overigens de zelfde als van de Mitsubishi Outlander!
Ervaring met Dodge Caliber 2.0 sxt: Een vraag, heeft deze een distributie ketting of riem? En bij hoeveel km moet je hem vervangen?
Ervaring met onderhoud: Draagarmen voor zijn vlug versleten.