Daihatsu YRV
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
7,7
5,1
5,2
5,1
5,7
5,9
5,8
5,9
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2007
Licht- donkerscheiding dimlicht onduidelijk
30%
gemiddeld
2006
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
8%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
8%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
8%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
5%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
2005
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
2004
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
5%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Roestschade dorpel
4%
ernstig
2003
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Licht- donkerscheiding dimlicht onduidelijk
5%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
2002
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Licht- donkerscheiding dimlicht onduidelijk
5%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
2001
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Licht- donkerscheiding dimlicht onduidelijk
5%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
2000
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
11%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
8%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
8%
ernstig
Band onvoldoende profiel
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.